آموزشگاه هوش کودک رستا

این است که تقریبا از نظر تمام جنبه های پیشرفت و نیز کسب مهارت ها، از سن خود جلوتر است. کودک باهوش معمولا از هر لحاظ پیشرفته تر از کودکان دیگر است.در رویارویی با موقعیت ها و اطلاعاتی که غیرمعمول و مبهم اند و در ظاهر تناسبی با یکدیگر ندارند احساس راحتی می کند و به آسانی سازگاری می یابد. به طورکلی می توان گفت که هرچه تفنگ های پلیسی بچگانه به تفنگ واقعی شبیه تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

فروشگاه کتاب کودک رستا (رستاآیکیو)

او از هرگونه تمرین مغزی و چیستان لذت می برد و حتی برخی از آنها برای او بسیار ساده است. کودک باهوش همیشه به سرعت یاد می گیرد و می تواند آنچه را که یاد گرفته است به طور بسیار وسیعی به کار گیرد.

او اطلاعات را با کارایی، سرعت و انعطاف پذیری بسیار بالا پردازش می کند و همیشه راهبردها و برنامه ریزی را برای استفاده از اطلاعات به خوبی به کار می گیرد. هرچند استعداد سرشار به خودی خود مشکلی برای کودک باهوش محسوب نمی شود ولی ممکن است واکنش سایرین آن را به یک دردسر تبدیل کند.

بعضی والدین کودک خود را درک نمی کنند و برخی از کودکان والدین را و به این ترتیب کودک باهوش ممکن است درونگرا شود. هرچند این موضوع لزوما نگران کننده نیست ولی اگر یک کودک باهوش تنهایی را ترجیح دهد و بر قوه تخیل خود متکی شود، ممکن است در دوره ای که مشغول خلق و تحلیل اندیشه ها است منزوی شود.

اشتیاق یادگیری

شوق کودکان باهوش برای کسب اطلاعات و یادگیری خیلی زیاد است ولی حتی در این صورت هم لازم است والدین آنها درباره نوع آموزش اختصاصی تر یا جهشی که مورد نیاز آنهاست و اطمینان از حصول آن با معلم کودک گفتگو کنند.

شاید لازم باشد مصرانه از طرف کودک خود در این امر مداخله کنید زیرا با وجود آنچه معلمان ممکن است بگویند، بدون شک شما شخصیت کودک خود را بهتر از کسی که فقط روزی چند ساعت و آن هم فقط در محیط مدرسه او را می بیند، می شناسید.

استعداد سرشار شامل قریحه های ویژه استثنایی مانند توانایی های هنری یا موسیقی، توانایی های ویژه ریاضی یا زبان یا توانایی تجسم فضایی است که به کودک شما امکان می دهد که برای مثال در سطح بسیار بالا شطرنج بازی کند، به اضافه بسیار بالایی دارد.

مشکل شما در فراهم کردن محرک های کافی برای کودک پرهوشتان افزایش می یابد، زیرا اکنون ما باهوشی یا استعداد سرشار را چیزی بیش از یک ماهیت منفرد نمی دانیم.

شکی نیست که برنامه های آموزشی جهشی مفید است. کودک باهوش در برخورد با که برای او بسیار راحت است کسل و سرخورده می شود و در کلاس دردسر ایجاد کند، تنها به این دلیل که دروس معمولی او را برنمی انگیزد.

در این صورت ممکن است لازم باشد کودک باهوش شما یک یا چند کلاس را به صورت جهشی طی می کند تا بتواند همراه بچه هایی که از نظر سنی یکی دو سال جلوتر از او هستند روی درس ها کار کند. ممکن است فعالیت عقلانی به قدری از رشد شخصیتی او جلو افتاده باشد که شما از بابت گذاشتن کودک باهوش خود در کلاس بالاتر برای مثال به دلیل ترس از اینکه کودک از نظر اجتماعی نتواند با محیط سازگار شود، نگران شوید.

ولی خیالتان آسوده باشد این مطلب در یک مطالعه حیرت انگیز روی کودکان باهوش که در آن 1500 کودک دارای بهره هوشی بالا از مدارس کالیفرنیا در سال های دهه 1920 تا آخر عمر یعنی سنین شصت، هفتاد و هشتاد سالگی تحت نظر گرفته شدند، رد شده است. محققان در این مطالعه دریافتند که کودکان باهوش غیر از وضعیت درسی، از بسیاری جهات دیگر نیز برتر از همسالان کم استعدادتر خود هستند.

آنها سالم تر بودند. به چیزهای زیادی مانند سرگرمی ها و بازی ها علاقه داشتند و در زندگی آینده نیز موفق بودند. در میان کودکان تحت مطالعه، هم پسرها و هم دخترها تا سطوح خیلی بالاتر از آنچه که معمول کودکان معاصر آنها بود به تحصیل ادامه دادند و در بزرگسالی نیز در زندگی شغلی خود موفق تر بودند.

کودک باهوش و خانواده موثر

شواهدی وجود دارد که در محیط های خانوادگی بار می آیند که تجربه کودک را از زندگی غنا می بخشند و نیز شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کودکان خانواده های طبقه متوسط جامعه بیشتر در معرض تحریک اضافی که کودکان باهوش را به کودکان پراستعداد تبدیل می کند، قرار می گیرند.

از طرف دیگر هیچ شواهدی وجود ندارد که والدین کودکان پرهوش اشتیاق بیش از حد و آزاردهنده ازمجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال به دلیل بالابردن مفاهیم علمی کودکان در 6 جلد طراحی شده است. در این کتاب کودکان علاوه بر یادگیری، لحظات شاد و مفرحی را تجربه خواهند کرد. قیمت وسایل پلیسی در بازار فروش متغیر می باشد

معرفی مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال

ما در این بخش قصد داریم تا به معرفی 6 جلد مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال بپردازیم.

تقویت هوش منطقی در کودکان

یکی از روش های کارامد برای تقویت هوش دیداری و کلامی در کودکان، تقویت هوش منطقی در آن ها است. با توجه به تحقیقات به عمل آمده هوش منطقی افراد تاثیر مستقیمی بر موفقیت آن ها خواهد گذاشت. بالابودن این بهره هوشی موجب می شود تا افراد راحت تر بتوانند به حل مفاهیم پیچیده با بهره گیری از استدلال های اکتسابی بپردازند.

در واقع هنگامی که هوش منطقی افراد در کودکی تقویت گردد، در نوجوانی، بزرگسالی و. . بهتر از افراد دیگر می توانند چالش های پیش رو را از میان بردارند. قسمت قابل توجهی از هوش منطقی مربوط به ریاضیات و توانایی درک روابط بین آن ها و بخش دیگر در رابطه با توانایی تحلیل و بررسی می باشد.

در جلد تقویت هوش منطقی در مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال شاهد رشد روز افزون کودک در برخی مراحل خاص با استفاده از تمرین های کارامد هستیم. برخی از مهم ترین این تمرین ها به شکل زیر است.

  • معما و تاثیر آن بر ذهن کودک: در این بخش تصاویری پیش روی کودک قرار می گیرد. در این تصاویر از کودک خواسته می شود که اشیای بزرگ و کوچک را مشخص نماید. خواندن متن بر عهده شما والدین گرامی می باشد. در حل تمرین های پیش رو این امکان وجود دارد که کودک نتواند به تشخیص بزرگی و کوچکی تصاویر بپردازد. شما می توانید در اوایل تمرینات خودتان با بیان توضیحات کافی به کودک خود آموزش دهید.
  • طبقه بندی اشیاء: یکی از راه های تقویت هوش منطقی در کودکان 2 تا 3 سال، انجام تمرینات طبقه بندی برای اشیاء است. در جلد هوش منطقی از کتاب مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال تمرینات جالبی برای کودک در نظرگرفته شده که شامل اشیاء شبیه به هم و متفاوت از هم است. کودک با انجام این مراحل یاد می گیرد که به راحتی می توان به جداسازی موارد نامربوط پرداخت. در راستای حل تمرینات بهتر است پس از اتمام تمرین، از فرزند خود بخواهید تا دلیل جداسازی این شکل ها را به شما توضیح دهد. در این صورت کودک علاوه بر یادگیری این تمرین، می تواند فن بیان خود را نیز تقویت نماید.

در هر یک از این تمرین ها، کودک به نحوی با تصاویر مختلف آشنا می شود و یاد می گیرد که این امکان وجود دارد که برخی تصاویر هم شکل و بدون رنگ یکسان با یک دیگر در یک طبقه قرار گیرند.

به عنوان نمونه در برخی تمرینات از کودک خواسته می شود که ستاره را در شکل زیر علامت بزند. کودک در ابتدا متوجه اختلاف رنگ ستاره موردنظر با اشکال زیر خواهد شد. در می یابد که در این راستا رنگ، هدف نویسنده کتاب نیست و در این میان تنها شکل اشکال است که مهم است. علاوه بر این تمرین، برخی تمرین ها ذهن کودک را با چالش هایی مواجه می کند.

به عنوان نمونه از کودک خواسته می شود تا به تفاوت اندازه اشیاء از لحاظ بلندی و کوتاهی، وصل کردن اشیاء شبیه به هم، مشخص کردن محل زندگی حیوانات و … بپردازد. همه این اوامر رفته رفته به تقویت هوش منطقی کودک کمک شایانی خواهد کرد.

وصل کردنی ها از مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال

این کتاب تقریباً در یک صنف از کتاب هوش منطقی قرار دارد. در این کتاب کودک یاد می گیرد که اشیاء شبیه به هم را در بین اشکال 6 الی 8 تایی پیدا و به یک دیگر وصل نماید. یادگیری این روش کودک را در جهت حل سوالات وصل کردنی در ابتدایی، راهنمایی و … یاری می نماید.
رفته رفته کودک به راحتی می تواند به حل سوالات، بدون پرسش از والدین بپردازد. لازمه تحقق این امر، آموزش صحیح و حل سوالات برای فرزند است. پیشنهاد ما به شما این است تا به صورت واضح و کاملاً شمرده شمرده انجام این تمرینات را به کودک خود یاد دهید تا خود پس از انجام برخی تمرینات بتواند بدون پرسش این مراحل را پشت سر بگذارد.

همان گونه که می دانید حل پازل و معما موجب به چالش کشیدن ذهن کودک و سایر افراد خواهد شد. در این کتاب از پازل های بسیار ساده برای یادگیری مقدماتی کودک استفاده شده است. به عنوان نمونه اشکال در رو به روی هم نصف شده اند.

از کودک خواسته می شود تا نصف دیگر اشکال را از بین 3 شکل نصفه نیمه رو به رو پیدا کرده و به هم وصل نماید. همه این مراحل کودک را برای فراگیری و آماده سازی آموزش های سخت تر یاری می نماید.

کتاب آموزش مفاهیم

یکی از روش های کارامد برای تقویت هوش ذهنی در سنین 2 تا 3 سال، آموزش اشکال پایه به کودکان است. فراگیری اشکال پایه موجب می شود توانایی های ذهنی و خلاقیت کودک شکوفا شود.  اگر تم تولد کودک شما پلیسی است؛ خرید باتوم پلیس اسباب بازی را فراموش نکنید.

با استفاده از کتاب مفاهیم از مجموعه تقویت هوش 2 تا 3 سال کودکان می توانند انواع اشکال پایه و رنگ ها را فرا گیرند. کودکان علاوه بر یادگیری اشکال، به صورت غیرمستقیم ایده های جدیدی برای حل مسایل پیدا می کند و به دنبال راه حل های جدید برای حل چالش های پیش رو می گردند.

اشکال پایه موجود در کتاب مفاهیم از مجموعه کتاب تقویت هوش 2 تا 3 سال اشکال ساده همانند دایره، مربع و … را به کودکان آموزش می دهد. مفاهیم این کتاب به آن ها کمک می کند تا بتوانند این اشکال را در طبقه بندی های مختلفی در کنار هم بچینند. این چیدمان موجب تقویت مهارت تفکر و حل مسیله در کودکان 2 تا 3 سال خواهد شد.

یکی از آموزش های قابل توجه برای کودکان در کتاب فوق، استفاده از ابزار و اشکالی است که کودکان در زندگی روزمره خود با آن ها سر و کار دارد. در حل این تمرین ها کودکان یاد می گیرند که هر شکل می تواند درک متفاوتی را از خود ایجاد نماید. به عنوان نمونه می توانند این امر را درک کنند که در برخی موارد پول می تواند دایره، میز می تواند لوزی و… باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزشگاه هوش کودک رستا" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزشگاه هوش کودک رستا"، کلیک کنید.