سبک حکمرانی در قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری اتاق زندگانی از قزوین؛ «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین در جشنواره شهیدرجایی استان قزوین که با حضور مدیران استانی برگزار شد اظهارکرد: تجلیل از چندین دستگاه در این جشنواره به معنای این نیست که باقی مانده دستگاه ها وظیفه خود را انجام نداده اند، ما از تمامی کسانی که در سال گذشته امانت مردم را با صدق نیت و اخلاص در عمل دنبال کرده اند، تشکر می کنیم.

سبک حکمرانی در قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به ضرورت هایی که باید در کشور برای ارتقا سطح اثرگذاری مطلوب در انجام رسالت های مجموعه حاکمیت انجام شود، افزود: به دلیل برخی از سیاست ها و تصمیمات شاهد هستیم بین تلاش ها و نتایجی که مدیران در مسیر انجام وظایف انجام می دهند علی رغم تمامی مجاهدت ها و تلاش ها، دستاورد مطلوب به دست نمی آید و گاهی اوقات حتی فاصله معناداری احساس می شود، موضوعی که باعث نارضایتی مردم و ایجاد مشکل در مسیر مسئولیت می شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه کشور به شدت نیاز به بازبینی در فرآیند های حکمرانی دارد و به هر میزان که این مهم به تاخیر بیفتد اتلاف منابع صورت خواهد گرفت، بیان کرد: باید در سبک حمکرانی کشور بازبینی اساسی صورت گیرد و در تعریف سیاست ها و انجام رسالت های مبتنی بر سیاستگذاری یک بازنگری انجام شود تا کشور در مسیر درست تری به سمت پیشرفت و تعالی برود.

اعلایی اظهار کرد: اکنون شرایط مناسبی برای اینگونه اقدامات است چراکه دولت و مجلس تقریبا به صورت همزمان مستقر شده اند و دیگر درگیر موضوعات انتخاباتی نیستند و به راحتی می توان تصمیمات درست گرفت.

نماینده عالی دولت با اشاره به برخی از مشکلات حکمرانی گفت: تمام مواجهه مردم با حکومت در سطح استان ها صورت می گیرد ولی متاسفانه کمترین اختیارات در استان ها وجود دارد و همه مدیران استانی مواجه به عدم تناسب با مسئولیت و اختیارات خود هستند، موضوعی که فرآیند خدمت گذاری را سخت می کند.

اعلایی افزود: این موضوع باعث می شود نظام ستادی که باید چابک، کوچک و کم مداخله باشد به سیستم های فربه و کم تحرک تبدیل شوند و معمولا به عنوان دست انداز تحول نقش آفرینی کنند و برای مدیران استانی گره های مختلفی را ایجاد کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شعار همیشگی تفویض اختیار به استان ها در تمامی دولت ها وجود داشته است ولی همواره مورد مقاومت ستادها قرار می گیرد و به همین دلیل مسیر پیشرفت کشور با مشکل همراه می شود.

اعلایی تصریح کرد: در کنار دولت، سبک حکمرانی در قانون گذاری هم باید مورد توجه قرار بگیرد و باید از بن بست تعارض منافع خارج و تاثیرگذاری نگاه کارشناسی به مسائل سیاسی افزایش یابد.

گفتنی است؛ این جشنواره با شعار تحول عملکرد در پرتو ارزیابی، سامانه محور، داده مبنا، مشارکت جو و مردم پایه برگزار شده است و در این جشنواره ۱۵ دستگاه برتر با توجه به ارزیابی شاخص های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سبک حکمرانی در قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سبک حکمرانی در قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد"، کلیک کنید.