9 روش از بین بردن چربی لوله فاضلاب ساده و کاربردی

لوله فاضلاب رستوران ها، فودکورت و آشپزخانه ها و حتی کارخانه های تولید مواد غذایی، دارویی و بهداشتی با مشکل تجمع مقدار زیاد چربی مواجه هستند. این مشکل در لوله فاضلاب آشپزخانه و حمام نیز وجود دارد و به مرور باعث بوی بد و گرفتگی لوله های فاضلاب می شود. در ادامه چند راهکار ساده با محلول های خانگی برای از بین بردن چربی لوله فاضلاب ارائه می دهیم.

9 روش از بین بردن چربی لوله فاضلاب ساده و کاربردی

چربی زدایی لوله فاضلاب

برای از بین بردن چربی لوله های فاضلاب اگر مقدار آن کم است، می توانید از محلول های خانگی استفاده کنید. از جمله محلول های چربی زدایی لوله فاضلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- استفاده از آب جوش

ریختن آب جوش داخل لوله‌ های فاضلاب یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده است. آب جوش به چربی‌ها کمک می‌کند تا ذوب شوند و به راحتی به پایین لوله حرکت کنند. برای این کار، کافی است یک کتری آب جوش آماده کنید و به آرامی داخل لوله بریزید. این روش بهتر است به صورت منظم (مثلاً هفته‌ای یک بار) انجام شود تا از تجمع چربی‌ها جلوگیری شود.

البته دقت داشته باشید که بیش از اندازه استفاده از آب جوش به مرور می تواند به چسب محل اتصال لوله ها آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است از این روش زیاد و مداوم استفاده نکنید.

2- چربی زدایی با جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه یک روش خانگی و طبیعی برای پاکسازی چربی‌ها است. ابتدا یک فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید و سپس یک فنجان سرکه سفید را به آن اضافه کنید. واکنش بین جوش شیرین و سرکه باعث ایجاد گاز می‌شود که چربی‌ها و سایر آلودگی‌های داخل لوله را از بین می‌برد. پس از چند دقیقه، آب جوش را به آرامی در لوله بریزید تا مواد باقی‌مانده شسته شوند.

با این ترکیب ساده بسیاری از مشکلات لوله های فاضلاب را می توانید حل کنید و نیاز به استفاده از خدمات تیم های لوله بازکنی در تهران و سایر شهرها نخواهید داشت. چون در چربی زدایی و جرم گیری لوله ها و باز کردن گرفتگی های آنها بسیار کاربردی است.

3- استفاده از آب داغ و صابون مایع

این روش یک راه ساده و ایمن برای از بین بردن چربی‌هاست. ترکیب آب داغ و صابون مایع، به خصوص صابون‌های ضد چربی، می‌تواند به حل کردن چربی‌های انباشته در لوله کمک کند. کافی است چند قطره صابون مایع را با آب داغ ترکیب کرده و به آرامی داخل لوله بریزید. این روش به خصوص زمانی که تجمع چربی‌ها زیاد نیست، موثر است.

از این روش برای چربی زدایی لوله فاضلاب حمام نیز موثر است. پیشنهاد می کنیم بلافاصله بعد از استفاده از این روش، از ریختن آب سرد به لوله ها خودداری کنید. چون آب سرد مجدد باعث چسبیدن ذرات چربی و رسوب در لوله های فاضلاب می شود.

4- از بین بردن چربی لوله فاضلاب با سرکه و نمک

یک روش خانگی دیگر برای پاکسازی چربی‌های لوله فاضلاب استفاده از سرکه و نمک است. یک فنجان نمک و یک فنجان سرکه سفید را مخلوط کرده و داخل لوله بریزید. این ترکیب می‌تواند چربی‌ها را حل کرده و مواد مسدود کننده را به سمت خروجی هدایت کند. پس از ریختن مخلوط، بهتر است چند دقیقه صبر کنید و سپس آب داغ را به داخل لوله بریزید.

5- استفاده از بوراکس و نمک

از دیگر روش های موثر برای چربی زدایی لوله فاضلاب، استفاده از ترکیب نمک و بوراکس است. بوراکس یا بوره یکی از مواد معدنی مورد استفاده برای ضدعفونی است که می توان از آن برای باز کردن چربی داخل لوله های فاضلاب استفاده کرد. مقدار مساوی از نمک و بوراکس (هر کدام یک فنجان) را داخل لوله فاضلاب بریزید. سپس یک سطل آب داغ را به لوله بریزید.

اگر چربی داخل لوله ها بیش از اندازه زیاد است، چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا کاملا باز شوند. بعد از اتمام کار، مجدد یک سطل آب داغ را وارد لوله ها کنید تا کاملا مسیر تمیز شود.

6- سرکه، نمک، جوش شیرین

یکی از بهترین ترکیب های خانگی که بسیاری از گرفتگی های لوله ها و مشکلات آنها را رفع می کند، سرکه، نمک و جوش شیرین است.

7- استفاده از محلول‌های شیمیایی لوله بازکن

در بازار محلول‌های شیمیایی مخصوص لوله بازکن وجود دارند که برای از بین بردن چربی‌ها و سایر مواد مسدود کننده طراحی شده‌اند. این محلول‌ها معمولاً حاوی مواد قلیایی قوی هستند که چربی‌ها را به طور کامل حل می‌کنند. هنگام استفاده از این مواد، حتماً به دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی توجه کنید و از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

8- استفاده از محلول‌های آنزیمی

محلول‌های آنزیمی به صورت طبیعی چربی‌ها را تجزیه می‌کنند و برای محیط زیست بی‌ضرر هستند. این محلول‌ها معمولاً حاوی آنزیم‌هایی هستند که چربی‌ها و مواد آلی را به مواد قابل حل در آب تجزیه می‌کنند. این روش به خصوص برای استفاده در مناطقی که نیاز به روش‌های غیر شیمیایی دارند، مناسب است.

9- استفاده از دستگاه لوله بازکن (فنر لوله بازکن)

اگر چربی‌ها و مواد دیگری در لوله‌ها تجمع کرده باشند و با روش‌های خانگی و شیمیایی نتوان آنها را از بین برد، استفاده از دستگاه لوله بازکن که به نام فنر لوله بازکن نیز شناخته می‌شود، توصیه می‌شود. این دستگاه شامل یک فنر فلزی بلند است که به داخل لوله فرستاده می‌شود تا مواد مسدود کننده را به صورت مکانیکی جدا کند.

برای چربی زدایی با سرعت بالا، همزمان با ورود فنر به داخل لوله ها، از محلول های خانگی یا شیمیایی نیز می توان استفاده کرد. ترکیب روش های بالا و استفاده از فنرهای قوی راندمان کار را تا حد زیادی افزایش می دهد.

راه های جلوگیری از چربی گرفتن لوله فاضلاب

  • عدم ریختن روغن و چربی‌های آشپزی در سینک
  • استفاده از صافی‌های سینک و جلوگیری از ورود چربی به داخل لوله ها
  • ریختن آب داغ به صورت منظم؛ مخصوصا بعد از ورود چربی به لوله های فاضلاب
  • استفاده منظم از جوش شیرین و سرکه
  • تمیز کردن منظم سینک و لوله‌های فاضلاب
  • عدم استفاده از آب سرد برای شستشوی چربی‌ها
  • استفاده از محلول‌های آنزیمی به صورت دوره‌ای
  • نصب دستگاه‌های تصفیه روغن یا چربی‌گیر در رستوران ها و کترینگ و موارد مشابه

از بین بردن چربی لوله های فاضلاب با دستگاه

در مواقعی که روش‌های خانگی و شیمیایی نتوانند مشکل را حل کنند، بهترین راه‌حل تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای است. لوله‌کش‌ها با تجهیزات پیشرفته و تخصصی می‌توانند لوله‌ها را به صورت کامل پاکسازی کنند و از انسداد مجدد آنها جلوگیری کنند. تیم لوله بازکنی تهران سماء یکی از مجموعه های فعال در زمینه ارائه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران با دستگاه های بروز است. برای استفاده از این خدمات می توانید با شماره 09128898013  تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "9 روش از بین بردن چربی لوله فاضلاب ساده و کاربردی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "9 روش از بین بردن چربی لوله فاضلاب ساده و کاربردی"، کلیک کنید.