713هزار دوز واکسن رایگان در قزوین توزیع شد

713هزار دوز واکسن رایگان در قزوین توزیع شد

به گزارش خبرگزاری اتاق زندگانی از قزوین؛ دکتر مهدی جلوخانی؛ مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در سال1402 بالغ بر 713هزار دوز واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت رایگان در جمعیت طیور بومی با اولویت روستاهای اطراف مزارع مهم صنعتی طیور به صورت آشامیدنی توزیع شد.

دکتر جلوخانی تصریح کرد: از اهداف عمده این طرح؛ کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی و در نهایت کاهش کانون های این بیماری ویروسی اخطارکردنی در این واحدها و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستاییان می باشد.

بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری های ویروسی در طیور می باشد که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور؛ منجربه خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش نیمچه های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار می شود و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور می باشد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "713هزار دوز واکسن رایگان در قزوین توزیع شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "713هزار دوز واکسن رایگان در قزوین توزیع شد"، کلیک کنید.