اتاق زندگانی – نکوداشت محمد ابهری

اتاق زندگانی - نکوداشت محمد ابهری

اتاق زندگانی - نکوداشت محمد ابهری

21 اسفند 1402 / 23:44

در نخستین آیین یادگار هنر؛شامگاه دوشنبه 21 اسفند 1402 از بیش از نیم قرن فعالیت هنری محمد ابهری؛ بازیگر پیشکسوت سینما؛ تلویزیون و تیاتر در فرهنگسرای اندیشه تجلیل شد.

استاد محمد ابهری متولد 1317 است که فعالیت هنری را با تیاتر در گروه هنر ملی آغاز کرد و از جمله در نمایش «میراث» کارِ بهرام بیضایی در تالار 25 شهریور در آذر ماه 1346 بر صحنه رفت. بازی در فیلم «شهر قصه» به کارگردانی منوچهر انور نخستین فعالیت سینمایی اوست. وی در آثاری چون مجموعه سربداران (محمدعلی نجفی – 1362)؛ طبل تو خالی (احمد نجیب زاده – 1362) مجموعه تلویزیونی بوعلی سینا (کیهان رهگذار – 1364) دادستان (بزرگمهر رفیعا – 1370)؛ سریال کوچک جنگلی (بهروز افخمی – 1363 تا 1366) و… به ایفای نقش پرداخته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتاق زندگانی – نکوداشت محمد ابهری" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتاق زندگانی – نکوداشت محمد ابهری"، کلیک کنید.