نمایشگاه نوروزی کتیبه های سنگی و چوبی مسجد امام خمینی(ره) سمنان برپا شد

نمایشگاه نوروزی کتیبه های سنگی و چوبی مسجد امام خمینی(ره) سمنان برپا شد

به گزارش خبرگزاری اتاق زندگانی استان سمنان؛ مرتضی امیرجان با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه سنگ قبرهای سطح استان؛ کتیبه های سنگی؛ آثار چوبی منبت کاری شده؛ درب ها و پنجره های چوبی به نمایش گذاشته شده است.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی سمنان افزود: این سنگ قبرها متعلق به دوره های مختلف اسلامی از قرن پنجم تا دوره قاجار؛ شامل سنگ مزار مقبره طوطی خانم و میرزا مهدی یاهو شاعر معروف دوره قاجار و محمدجعفر است.

مرتضی امیرجان گفت: کتیبه های سنگی متعدد به خط کوفی و نستعلیق در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

او افزود: آثار چوبی منبت کاری شده شامل صندوق های چوبی مزار امام زاده تاج الدین پرور و ستون ها و درب های چوبی و پنجره های چوبی زیبا ازجمله آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی سمنان گفت: علاقه مندان و گردشگران می توانند برای بازدید از نمایشگاه نوروزی سنگی و چوبی مسجد سلطانی در ایام نوروز از ساعات 10 الی 18 تا 15 فروردین ماه به شبستان شرقی مسجد امام خمینی (ره) سمنان مراجعه کنند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نمایشگاه نوروزی کتیبه های سنگی و چوبی مسجد امام خمینی(ره) سمنان برپا شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها, گردشگری و اقامتی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نمایشگاه نوروزی کتیبه های سنگی و چوبی مسجد امام خمینی(ره) سمنان برپا شد"، کلیک کنید.