ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری در قشم

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری در قشم

به گزارش اتاق زندگانی؛ شاهمراد جعفری نسبت به خرید و فروش گونه های جانوری در معرض انقراض در آستانه سال جدید توسط برخی افراد سودجو و مراکز پرنده فروشی در کنار فروش ماهی قرمز هشدار داد.

وی توضیح داد: هر ساله در ایام پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز؛ برخی افراد فرصت طلب و سودجو با هدف تجارت غیر قانونی حیات وحش با ورود به زیستگاه های طبیعی؛ ضمن زنده گیری گونه های جانوری نادر و ارزشمند نظیر لاک پشت؛ مار آبی؛ سمندر لرستانی؛ لاله واژگون و نظایر آن اقدام به عرضه و فروش آنها می کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش این گونه های جانوری در معرض انقراض غیرقانونی بوده و جرم محسوب می شود و سازمان حفاظت محیط زیست براساس قوانین مصوب موجود با متخلفین برخورد قانونی می کند.

جعفری اضافه کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست قشم از مراکز خرید و فروش نوروزی در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری می شود و از عموم مردم تقاضا می شود که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می شوند؛ اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان پرورش و نگهداری گونه های وحشی به راحتی میسر نیست و بهتر است مردم از خرید این گونه ها خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه و فروش آنها؛ موارد را با شماره های 35243660 و 1540 اطلاع رسانی کنند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری در قشم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری در قشم"، کلیک کنید.