سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می شود

سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری اتاق زندگانی استان سمنان؛ مجتبی اکبرپور با دعوت از علاقه مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: جشنواره آیینی و مراسم سنتی سمنوپزان روز جمعه 24 فروردین ماه 1403 از ساعت 10 صبح با برگزاری بازی های بومی و محلی در روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان آغاز خواهد شد و جشنواره با اجرای آیین اصلی و پخت سمنو از ساعت 14 الی 16 ادامه خواهد یافت.

رییس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان افزود: اجرای موسیقی و نواهای محلی؛ اجرای تیاتر طنز؛ استندآپ کمدی؛ مسابقه و برنامه های متنوع دیگر از برنامه های این جشنواره است.

مجتبی اکبرپور گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی نیز برپا می شود.

او افزود: هدف از برگزاری جشنواره ها احیاء و حفظ آیین و سنن قدیمی روستاها؛ رشد و توسعه گردشگری؛ معرفی آداب ورسوم کهن؛ معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

رییس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای صح؛ اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان؛ استانداری سمنان؛ صداوسیمای مرکز سمنان؛ پایگاه مقاومت بسیج المهدی و پایگاه مقاومت بسیج عفاف برگزار می شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها, گردشگری و اقامتی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می شود"، کلیک کنید.