تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود – خبرگزاری اتاق زندگانی | اخبار ایران و جهان

تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود - خبرگزاری اتاق زندگانی | اخبار ایران و جهان

تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود - خبرگزاری اتاق زندگانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اتاق زندگانی؛ بابک مومنی شامگاه چهارشنبه در جلسه برپایی نمایشگاه گل و گیاه در مازندران با بیان اینکه اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی باید نقش محوری در همه فعالیت های مرتبط با حوزه کاری مربوطه داشته باشند و پذیرفته نیست از قبول کردن مسوولیت شانه خالی کنند؛ گفت: با توجه به فرصت ها و ظرفیت های زیادی که در حوزه گل و گیاه استان وجود دارد لازم است تشکل های مرتبط با این بخش جدی تر و محکم تر از گذشته پای کار باشند.

وی ادامه داد: به هر اندازه که بخش خصوصی؛ اتحادیه ها و تشکل های صنفی مرتبط با حوزه کشاورزی استان پای کار باشند؛ انرژی و انگیزه برای خدمت رسانی و پیگیری رفع مشکلات و درخواست های آنها از طرف مسوولان بیشتر خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: برگزاری تورهای تفریحی توریستی با هدف مقصد گردشگری روستاهای گلخانه ای مازندران در دستورکار قرار گیرد و از تجربه مناطق موفق در جذب گردشگر استفاده شود.

این مسوول با بیان اینکه در ایجاد نظام عرضه در محصولات مختلف کشاورزی استان مشکل داریم که لازم است استانداری و سایر دستگاه های مربوطه برای رفع این مشکل تدبیر مناسب داشته باشند؛ افزود: جشنواره های موضوعی با رویکرد محصولات کشاورزی که برند استان هستند در مناطق مختلف استان برگزار شود که همراه با برپایی تورهای گردشگری باشد.

مومنی تصریح کرد: وازیک محمودآباد؛ کرکاس عباس آباد؛ اله چال بابل؛ ولی آباد تنکابن و گل محمدی در ساری می تواند از اهداف تورهای گردشگری و ایرانگردی باشد.

وی با اظهار اینکه تولید باید همراه و همگام با نظام عرضه باشد و انگیزه برای تولید بیشتر شود؛ گفت: نمایشگاه دایمی گل و گیاه از موضوعاتی است که می تواند در چندین شهرستان مازندران راه اندازی شود و برای اجرای آن فرمانداران و اتحادیه های مربوطه باید اقدامات عملیاتی داشته باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تشکل های گل و گیاه برنامه عملیاتی خود را برای توسعه صادرات گل و گیاه ارایه کنند.

این مسوول با بیان اینکه گردشگری گل و گیاه در شهرستان های شاخص مازندران راه اندازی شود که مبتنی بر فعالیت مردم پایه باشد؛ اضافه کرد: در کنار ظرفیت های تولید و گردشگری؛ پرداختن به صنایع وابسته به گل و گیاه مانند اسانس یک ضرورت است و پس از آن برند سازی محصولات تولیدی استان مدنظر قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود – خبرگزاری اتاق زندگانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, گردشگری و اقامتی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود – خبرگزاری اتاق زندگانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.