نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 Mark II Body

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 Mark II Body

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 Mark II Body

دوربین EOS M6 Mark II با سنسور 32 مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند DIGIC 8 آپدیت کامل مدل قبلی M6 است این مدل در زمان معرفی بیشترین مگاپیکسل را در بین تمامی دوربین های بدون آینه موجود در بازار داشت. دوربین Canon EOS M6 II در مقایسه با دوربین های هم رده خود پیشرفت های عمده ای را به همراه داشته است که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد.

بزرگترین تغییر در EOS M6 Mark II قطعا سنسور آن است که با قابلیت ثبت عکس در حداکثر اندازه 6960×4640 پیکسل بالاترین مگاپیکسل را نه تنها در بین دوربین های بدون آینه فول فریم بلکه در بین تمامی دوربین های مجهز به سنسور APS -C مشترک در EOS 90D Canon از پردازنده قدرتمند DIGIC 8 برای استفاده کامل از قابلیت های این سنسور استفاده می کند. پردازنده ای قدرتمند که به دوربین اجازه می دهد در حین عکاسی پیاپی تعداد استثنایی 14 فریم در ثانیه را ثبت کند! همچنین به لطف وجود این پردازنده EOS M6 Mark II می تواند بدون برش سنسور فیلم هایی با حداکثر ابعاد 4K بگیرد. در اندازه های Full HD نرخ فریم استثنایی 120 فریم در ثانیه در دسترس خواهد بود.

اما این قدرت در فیلمبرداری و فیلمبرداری زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم سنسور EOS M6 Mark II به 143 نقطه فوکوس نیز مجهز است. علاوه بر بهبود فوکوس در نور کم این نقاط فوکوس به دوربین اجازه می دهند تا تشخیص چهره و فوکوس تشخیص چشم را هم برای عکاسی ثابت و هم فیلمبرداری انجام دهد. فوکوس ردیابی دقیق این دوربین حتی در زمان عکاسی پیاپی نیز در دسترس خواهد بود.

مورد بعدی که قابل ذکر است محدوده ISO این دوربین است که به صورت استاندارد بین 100 تا 25600 می باشد. علاوه بر این حداکثر ISO 51200 در حالت ارتقا یافته در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

برای بررسی دوربینی که دارای پسوند Mark II است نمی توان از مقایسه با مدل قبلی چشم پوشی کرد. این مدل در مقایسه با EOS M6 که دوربین موفق و محبوبی بود از هر نظر تغییر کرده است. شکل کلی بدنه هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد. صفحه نمایش قابل جابجایی است و هنوز منظره یاب وجود ندارد (اگرچه هنوز منظره یاب را می توان جداگانه خریداری کرد و روی بدنه نصب کرد). با این حال EOS M6 Mark II یک دوربین کمی بزرگتر و کمی سنگین تر است.

چرخش جبران نوردهی چرخشی در بالای دوربین جای خود را به یک صفحه چندکاره با قابلیت تغییر عملکرد با فشار دادن دکمه تعبیه شده در قسمت میانی داده است. همچنین یک دکمه جدید در پشت برای روشن یا خاموش کردن فوکوس خودکار لنز وجود دارد.

دکمه گم شده در لنزهای سری M فعلی کاربران سایر مدل ها را مجبور می کند تا برای روشن و خاموش کردن فوکوس خودکار لنز وارد منو شوند. تغییر دیگر اضافه شدن شاتر الکترونیکی به مدل جدیدتر است که اکنون در تمامی دوربین های جدید دیده می شود در حالی که مدل قبلی فاقد آن بود. شاتر الکترونیکی M6 Mark II حداکثر سرعت 1/16000 ثانیه را برای عکاسی از سوژه های متحرک در اختیار کاربر قرار می دهد.

پورت های بدنه دوربین EOS M6 Mark II تغییرات مثبتی در سرعت انتقال داده داشته اند دوربین از کارت های حافظه با استاندارد UHS-II پشتیبانی می کند و ورودی میکروفون همچنان در دسترس است. مدل جدید همچنان از باتری LP-E17 استفاده می کند که به لطف وجود پردازنده جدیدتر نیز استفاده بهینه تری از آن می شود و دوربین قادر است تا 305 فریم در هر بار شارژ را ضبط کند.

خبر خوب برای کاربران این دوربین قابلیت شارژ از طریق درگاه USB بدنه است که باعث می شود زمان روشن نگه داشتن دوربین بدون خارج کردن باتری از بدنه نامحدود باشد. به طور کلی EOS M6 Mark II یک آپدیت بسیار خوب و کامل است که می تواند با بهترین دوربین های فریم کوچک رقابت کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 Mark II Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 Mark II Body"، کلیک کنید.