نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 kit 15-45mm white

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 kit 15-45mm white

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 kit 15-45mm white

دوربین سفید 15-45 میلی متری کیت M50 Canon

دوربین 15-45 میلی متری کیت کانن M50 اولین دوربین کانن است که از پردازنده نسل هشتمی DIGIC استفاده می کند به همین دلیل در نهایت توانست فیلمبرداری 4K را به یک دوربین میان رده برساند. Dual Pixel CMOS AF در این دوربین بهبود یافته است. این دوربین دارای همان سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C است که در مدل های پیشرفته تر وجود داشت.

مشخصات مهم دوربین Canon M50 در یک نگاه:

– سنسور APS-C CMOS با رزولوشن 24.3 مگاپیکسل

– حساسیت ISO 100-25600

– پردازنده DIGIC 8

– سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه

– سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS

– صفحه نمایش باز 3 اینچی با عملکرد لمسی

– منظره یاب الکترونیکی OLED 0.39 اینچی

– ضبط 4K UHD

– قابلیت اتصال WiFi NFC و بلوتوث

بدنه و کاربر

دوربین Canon M50 از نظر تعداد نقاط کانونی در هر فریم تصویر پوشش بهتری دارد. در دوربین 15-45 میلی متری کیت Canon M50 تعداد نقاط فوکوس از 49 نقطه به تقریباً سه برابر تغییر کرده است. 143 نقطه فوکوس خودکار

همچنین در این دوربین شاهد قابلیت Eye AF هستیم که خبر بسیار خوبی برای عکاسان پرتره و خیابانی است. این عملکرد می تواند چشم انسان را تشخیص دهد و فورا فوکوس را روی چشم قفل کند تا هنگام عکس گرفتن صورت و چشم ها در بهترین منطقه فوکوس قرار گیرند. علاوه بر این صفحه LCD دوربین را می توان به جلو چرخاند و از آن برای گرفتن سلفی استفاده کرد. با این گزینه می توانید مطمئن باشید که در تمام سلفی ها و ویدیوها همیشه در بهترین حالت فوکوس خواهید بود.

این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی با رزولوشن 1040000 پیکسل است که اگرچه کمتر از وضوح تصویر 1620 پیکسلی دوربین M5 است اما رزولوشن استاندارد و مناسبی برای این سایز صفحه نمایش به حساب می آید. منظره یاب یا چشمی آن نیز همان وضوح 2360000 نقطه را دارد که دقیقاً مشابه مدل قبلی با پوشش 100 درصدی قاب تصویر است. مانند مدل قبلی (و مشابه آنچه در دوربین های DSLR می بینیم) این منظره یاب در وسط سطح بالایی بدنه قرار گرفته و حسی شبیه به DSLR را به کاربر القا می کند. علاوه بر هات شوی استاندارد کانن یک فلاش کوچک روی آن طراحی شده است که در صورت نیاز باز و جمع می شود.

برخلاف بدنه M5 بدنه Canon M50 بسیار ساده تر است. در قسمت بالای بدنه این دوربین برخلاف مدل قدیمی خبری از دکمه های متعدد وضعیت نیست و تنها شاهد یک دکمه وضعیت چرخشی هستیم. از این نظر شاید برای کاربران حرفه ای تر چندان جالب نباشد که بخواهند تنظیمات مختلف را از طریق منوی دوربین انجام دهند. همچنین دکمه ضبط فیلم از پشت دوربین به بالا منتقل شده است که به نظر من در بدنه قبلی بسیار کاربردی تر بود.

فرمت تصویر و فوکوس

حسگر این دوربین به وضوح شبیه به مدل M5 است اما فرمت فایل خام کاملاً متفاوت است. فرمت جدید Cr3 برای اولین بار در Canon M50 معرفی شد. همچنین دیگر اندازه های کوچکتر sRAW و mRAW برای فایل خام دوربین مانند قبل وجود ندارد و اکنون در صورت تمایل می توانید از یک فرمت خام جدید به نام C-RAW استفاده کنید که حدود 40 درصد از فرمت اصلی دوربین خام کوچکتر است. بررسی های اولیه در وب سایت Imaging Resource نشان می دهد که این فرمت نسبت به فایل دوربین اصلی نویز بیشتری دارد اما ما هنوز نتوانسته ایم آن را برای خود ببینیم. اما خبر خوب این است که فرمت Cr3 این دوربین با عمق رنگ 14 بیتی ضبط می شود و قطعا می توانید در نرم افزارهای ویرایش عکس رنگ و نور بهتری از آن دریافت کنید.

با وجود وجود پردازنده پرسرعت DIGIC 8 سرعت این دوربین نسبت به M5 افزایش چندانی نداشته است. سرعت عکاسی پیاپی با فوکوس اولیه 10 فریم بر ثانیه است و در حالت فوکوس پیوسته برای تمامی عکس ها به 7.4 فریم کاهش می یابد. این مقادیر برای M5 به ترتیب 9 و 7 فریم بود. همچنین بافر دوربین Canon M50 می تواند تا 33 عکس بگیرد که در M5 27 عکس است.

از طرفی تعداد 143 نقطه فوکوس در این دوربین توسط تمامی لنزهای سری M کانن قابل پشتیبانی نیست. اگرچه EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM و EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM می توانند از همه این نقاط فوکوس استفاده کنند اما موارد دیگر لنزهای سری M از جمله خود لنز کیت استاندارد 15-45 میلی متری EF-M تنها از 99 نقطه کانونی در این دوربین پشتیبانی می کنند (حدود 80 درصد فریم را پوشش می دهند). البته تقریبا تمامی لنزهای سری EF و EF-S کانن را می توان با آداپتور خود کانن روی این دوربین نصب کرد و از تمامی این نقاط کانونی پشتیبانی کرد.

فیلمبرداری

در نهایت Canon موفق شد فیلمبرداری 4K را بر روی یک دوربین میان رده ارائه دهد و این در حالی است که تقریباً همه دوربین های هم کلاس Canon M50 سایر برندها مدت هاست فیلمبرداری 4K دارند. اما حتی این فیلمبرداری 4K نیز کاملا استاندارد نیست. فیلم برداری با این وضوح به سرعت 24 فریم بر ثانیه و سرعت انتقال 120 مگابیت بر ثانیه محدود شده است. همچنین برای عکاسی با این وضوح تصویر با زوم 1.6 برابری ثبت می شود و فوکوس در این حالت فقط به عنوان تشخیص کنتراست عمل می کند که بسیار کندتر از فوکوس با نقاط فوکوس خود دوربین است.

در حالت فیلمبرداری Full HD سرعت فیلمبرداری می تواند به 60 مگابیت در ثانیه برسد اما در حالت HD سرعت دوربین 120 فریم بر ثانیه با محدودیت زمانی 7.5 دقیقه است.

نکته جالب در مورد عکاسی با این دوربین قابلیت استفاده از تثبیت کننده خود دوربین در ترکیب با لرزشگیر لنز است. کانن سالهاست که از لرزشگیر تصویر در لنزهای خود استفاده می کند و سنسورهای دوربین های این برند فاقد لرزشگیر هستند. اما دوربین Canon M50 می تواند لرزش گیر لنز را با نوعی تثبیت کننده نرم افزاری در دوربین عکاسی ترکیب کند و در عین حال در حین ضبط تصویری بسیار روان و مشابه فیلم های حرفه ای را حفظ کند که برای عکاسی و ضبط عروسی بسیار عالی خواهد بود. روی گیره های دست

پورت ها و اتصالات و باتری

دوربین Canon M50 همچنین دارای یک پورت Micro-B USB 2.0 و یک پورت Micro HDMI Type-D است و همچنین می تواند تصاویر را برای ضبط در یک ضبط کننده خارجی ارسال کند یا آنها را در کارت حافظه SD خود ذخیره کند. مهمترین نقطه ضعف این دوربین باتری ضعیف آن است. باتری این دوربین از نوع لیتیوم یونی است و تنها با یک بار شارژ می تواند 235 عکس بگیرد که عملا برای یک روز کاری معمولی نیاز به باتری یدکی دارد.

وجود گزینه های ارتباطی مختلف مانند WiFi NFC برای برقراری ارتباط با تلفن های همراه هوشمند نیز به یک استاندارد تبدیل شده است اما این دوربین قابلیت ارتباط با بلوتوث را نیز دارد که اتصال بسیار پایدارتر و کم مصرف تر به همراه یک برنامه خوب Canon Camera Connect این شرکت امکان کنترل کامل دوربین را از راه دور فراهم می کند. برای دوربینی با چنین باتری کم بلوتوث قطعا مفیدتر از وای فای است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 kit 15-45mm white" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 kit 15-45mm white"، کلیک کنید.