نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX430 IS SX430

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX430 IS SX430

دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX430 IS

SX430

دوربین Canon SX430 IS

دوربین Canon SX430 با سنسور CCD 20.5 مگاپیکسلی از پردازنده DIGIC 4+ استفاده می کند و زوم اپتیکال 45X یک دوربین کامپکت است که می توانید از آن برای گرفتن عکس از دور و نزدیک استفاده کنید. زوم 45X معادل فاصله کانونی 24-1080 میلی متر برای سنسورهای 35 میلی متری است. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به وای فای NFC فیلمبرداری 720p و سیستم لرزشگیر هوشمند برای عکاسی و فیلمبرداری اشاره کرد.

این دوربین کامپکت با وجود اندازه بسیار کوچک از زوم بسیار بالایی برخوردار است. با این حال اندازه بسیار کوچک 104.4 x 69.1 x 85.1 میلی متری این دوربین ممکن است برای بزرگسالان چندان جالب نباشد زیرا تنها 3 انگشت بزرگسالان را می توان در مقابل این دوربین قرار داد و جایی برای انگشت چهارم وجود ندارد. اگرچه فقط با یک دست می توانید دوربین را کار کنید اما بهتر است از دست دیگر برای تراز کردن این دوربین کوچک و ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.

برجستگی لنز سوپر زوم این دوربین به این معنی است که نمی توانید آن را به راحتی در جیب شلوار خود قرار دهید اما اگر کیف دستی یا کیف شانه ای دارید می توانید این دوربین را به راحتی داخل آن قرار دهید. فاصله کانونی لنز این دوربین معادل 1080-24mm می باشد که محدوده بسیار وسیعی محسوب می شود و بازترین دیافراگم این دوربین f/3.5 می باشد. سادگی این دوربین به قدری آسان است که تمامی اعضای خانواده می توانند از آن استفاده کنند. فاصله کانونی گسترده این دوربین به شما این امکان را می دهد که از هر موضوعی بدون برداشتن یک قدم عکس بگیرید. در عین حال کار با این دوربین بسیار آسان است اما قابلیت های آن زیاد است و به دلیل ابعاد بسیار کوچک دوربین بسیار مناسبی برای سفرهای شما می باشد. کاپوت لنز این دوربین در قسمت جلویی به بدنه دوربین متصل شده است بنابراین نگران جا گذاشتن آن در جایی نباشید.

این دوربین می تواند عکس های 20 مگاپیکسلی بگیرد و دارای صفحه نمایش LCD 3 اینچی است که احساس تنگی نمی کند. دوربین Canon SX430 دوربین مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی نیست اما برای جایگزینی دوربین موبایل و یا برای کسانی که می خواهند دوربینی تهیه کنند که همه اعضای خانواده بتوانند با سهولت استفاده و زوم بالا از آن استفاده کنند گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر این قابلیت ها این دوربین دارای سیستم Wi-Fi و NFC بی سیم است که به شما این امکان را می دهد تا بدون درآوردن کارت حافظه از روی دوربین عکس ها را به موبایل شخصیت های خود منتقل کنید. برای ذخیره عکس های خود در این دوربین می توانید از کارت های حافظه SD و SDHC استفاده کنید.

با توجه به قابلیت های Canon PowerShot SX430 IS قیمت آن مقرون به صرفه بوده و امکان تنظیم دستی دوربین را فراهم می کند. در پشت دوربین منظره یاب وجود ندارد اما در عوض یک بلندگو در بالای صفحه نمایش وجود دارد. همانطور که گفته شد صفحه نمایش این دوربین مانند صفحه نمایش دوربین های تولید شده در سال 2017 لمسی نیست و کیفیت فیلمبرداری HD است نه FullHD. صفحه نمایش 3 اینچی این دوربین در مقایسه با سایز خود دوربین صفحه نمایش بزرگی به حساب می آید اما به دلیل تعداد پیکسل های کم در این صفحه برای مشاهده فوکوس عکسی که گرفته اید باید زوم کنید. در غیر این صورت نمی توانید به خوبی تمرکز کنید.

با وجود قرار دادن چنین محدوده فاصله کانونی در یک دوربین کوچک سایر ویژگی های این دوربین بیشتر شبیه دوربین های قدیمی است. قابلیت های این دوربین مشابه دوربین های مشابه ساخته شده در 15 سال گذشته است. تنها نقطه عطف این دوربین نسبت به دوربین های قدیمی فاصله کانونی بسیار زیاد آن است بنابراین زمانی که سعی می کنید از حداکثر فاصله کانونی استفاده کنید هر چقدر هم که دوربین را ثابت نگه دارید باز هم کادر شما می لرزد. بنابراین اگر می خواهید در این دوربین با بالاترین زوم عکس بگیرید باید یا از سه پایه استفاده کنید و یا چندین عکس به صورت آزمایشی و خطا بگیرید تا قاب مورد نظر خود را به دست آورید.

زوم در این دوربین توسط دکمه چرخشی که در اطراف دکمه شاتر قرار دارد کنترل می شود. در پشت این دوربین تقریباً در جایی که انگشت شست شما قرار دارد دکمه قرمز برای شروع ضبط وجود دارد. برای اینکه وقتی می خواهید عکس خود را قاب کنید اشتباه نکنید این دکمه با فرورفتگی جزئی طراحی شده است. دکمه های این دوربین با یک لمس ملایم کار می کنند و سرعت دوربین بسیار سریع است. با وجود زوم بالای این دوربین می توانید برای عکاسی ورزشی و عکاسی از حیات وحش از آن استفاده کنید اما سرعت عکاسی پیاپی این دوربین در بالاترین رزولوشن نیم عکس در ثانیه است که اصلا سرعت مناسبی برای عکاسی ورزشی محسوب نمی شود. .

با این حال با توجه به قیمت این دوربین خرید خوبی است. با این قیمت نباید انتظار زیادی از دوربین داشته باشید اما به راحتی می توانید تمام تنظیمات دوربین را خودتان تغییر دهید. در این دوربین دو کیفیت عکاسی Fine و SuperFine وجود دارد و محدوده حساسیت سنسور آن از 100 تا 1600 محدود شده است. حالت عکاسی در نور کم در این دوربین وجود دارد اما برای کاهش نویز عکس وضوح عکس به 5 مگاپیکسل افزایش یافته است. به گفته شرکت کانن با باتری پر روی این دوربین تنها می توانید 195 عکس بگیرید البته اگر دوربین را در حالت اکو قرار دهید می توانید تا 260 عکس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX430 IS SX430" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX430 IS SX430"، کلیک کنید.