نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Body

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Body

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Body

دوربین بدون آینه بدنه Canon EOS M3

دوربین بدون آینه Canon EOS M3 Body اولین جایگزین برای دوربین های سری EOS M کانن است و می توان آن را پیشرفته ترین دوربین بدون آینه این شرکت نامید. این مدل دارای سنسور APS-C با رزولوشن 24 مگاپیکسل است و از پردازنده قدرتمند DIGIC 6 بهره می برد به لطف استفاده از این پردازنده EOS M3 می تواند از سیستم فوکوس Hybrid CMOS III بسیار سریع با 49 بهره ببرد. نقاط تمرکز سیستم فوکوس هیبریدی به کار رفته در این دوربین نوعی فوکوس است که نقاط فوکوس فاز پرسرعت (مانند نقاط فوکوس دوربین های DSLR) را با نقاط فوکوس کنتراست (مانند سری EOS M) ترکیب می کند که تقریباً تجربه مشابهی با فوکوس با سرعت بالا در دوربین هایی مانند این دوربین از سری EOS 70D و EOS 80D کانن برخوردار است.
این تعداد نقاط فوکوس حدود 80 درصد از مساحت فریم را پوشش می دهد و بسیار سریعتر از فوکوس تشخیص کنتراست مدل EOS M است. سرعت فوکوس در این دوربین حدود 6 برابر سریعتر از مدل قبلی EOS M. To است روی آن تمرکز کنید دوربین به سادگی روی هر نقطه از صفحه لمسی 3 اینچی دوربین ضربه بزنید تا دوربین فوراً روی آن نقطه فوکوس کند.
صفحه نمایش دوربین بدون آینه Canon EOS M3 Body از پوشش ClearView II خود کانن بهره می برد که تصویری بسیار شفاف و با کنتراست بالا را حتی در شرایط روشن ارائه می دهد. این صفحه نمایش را می توان تا زاویه 180 درجه به سمت بالا (برای عکاسی سلفی) یا تا زاویه 45 درجه به سمت پایین (برای عکاسی در زوایای کم) باز کرد.
روی بدنه دوربین یک دکمه چرخشی برای جبران نوردهی (Exposure Compensation) و یک دکمه چرخشی برای تغییر پارامترهای نوردهی در جلوی دکمه شاتر وجود دارد که استفاده از دوربین در حالت های نوردهی دستی را تا حد زیادی تسهیل می کند. همچنین این دوربین دارای یک حالت راهنما به نام Creative assist است که می تواند تاثیر تنظیماتی را که تغییر می دهید روی دوربین به صورت زنده به شما نشان دهد و جالبتر این است که می توانید آن تنظیمات را ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. سیستم WiFi و NFC تعبیه شده در این دوربین اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها را بسیار آسان می کند.
این دوربین به لطف استفاده از پردازنده جدید می تواند در محیط های کم نور با حساسیت ISO 100 تا 12800 عکس بگیرد و حداکثر حساسیت آن را تا 25600 افزایش می دهد و علاوه بر افزایش حساسیت پردازنده پرسرعت دوربین بدون آینه کانن EOS M3 Body این دوربین را با سرعت عکاسی پیاپی 4.2 فریم بر ثانیه با بافر 1000 عکس ارائه کرده است. در واقع اگر بخواهید با فرمت JPEG عکاسی کنید می توانید تا 1000 عکس بدون توقف (با سرعت 4.2 فریم بر ثانیه) بگیرید اما اگر فرمت RAW را انتخاب کنید به 5 عکس متوالی محدود می شود.
از نظر تصویربرداری نیز عملکرد دوربین در حد مشخصات اولیه است. فیلمبرداری Full HD 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه در این دوربین در نظر گرفته شده است و برای استفاده از آن می توانید از دکمه ضبط فیلم جداگانه استفاده کنید. فیلم های این دوربین به صورت استریو ضبط می شود و در صورت نیاز به میکروفون خارجی می توانید از جک 3.5 میلی متری صدا بر روی بدنه آن استفاده کنید. ضبط کامل فیلم دستی یا حالت دستی به شما امکان می دهد با استفاده از سرعت شاتر دیافراگم و حساسیت نوردهی را به طور کامل کنترل کنید.
یکی از نکات قابل توجه این دوربین وجود فلاش کفش اختصاصی و قابلیت استفاده از واحدهای فلاش خارجی کانن و استفاده از سیستم های اندازه گیری پیشرفته E-TTL ll است. علاوه بر این خود دوربین دارای فلاش داخلی با شماره راهنمای 5 در حساسیت 100 است که می تواند فاصله کانونی 18 میلی متری را پوشش دهد. اگر این فلاش با تمام قدرت روشن شود 3 ثانیه طول می کشد تا دوباره شارژ شود و سرعت شاتر همگام سازی آن 1/200 ثانیه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Body"، کلیک کنید.