نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Red

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Red

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Red

Fujifilm Instax Mini 70 یک پله بالاتر از مدل های محبوبی مانند Instax Mini 8 و Mini 9 است و یک دوربین فیلمبرداری تمام اتوماتیک است. این محصول ظاهر شیک تری نسبت به سایر محصولات این سری دارد و توانسته نظر کاربران خوش سلیقه را به خود جلب کند. در مدت زمانی که باید این محصول را بررسی می کردیم مشخص شد که عملکرد آن در بسیاری از زمینه های عکاسی مانند عکاسی در فضای باز سلفی و عکاسی در فضای داخلی عالی است و در نهایت می توانیم بررسی دقیقی را برای شما ارائه کنیم.

این محصول در سال 2015 به بازار عرضه شد و می توان آن را یکی از مدل های میان رده سری دوربین های فوجی فیلم نامید. این محصول بسته کامل تری نسبت به Mini 8 و Mini 9 است اما برخی از کنترل های پیشرفته ای را که مدل هایی مانند Mini 90 Neo در اختیار کاربر قرار می دهند ارائه نمی دهد. امروزه این محصول در 6 رنگ قرمز طلایی مشکی سفید زرد و آبی موجود است.

کیفیت طراحی و ساخت

دوربین Mini 70 ظاهر بسیار پیچیده ای دارد و این یک مزیت بزرگ برای نسل جوان و حتی عکاسان بالغ و حرفه ای است و بسیار جذاب است. در حالی که دوربین های Mini 8 و Mini 9 دارای لبه های گرد و ظاهری حباب دار بودند Mini 70 دارای طراحی چشمگیر با گوشه های فلزی تیز و براق است که باعث می شود در چشم کاربر بهتر به نظر برسد. این آیتم مطمئنا در کنار رنگ بندی های مختلف کیس این سری خواهد توانست سلیقه افراد مختلف را به خود جلب کند.

بدنه دوربین به طور کلی برای جیبی مناسب نیست و در ابعاد 99.2 x 113.7 x 53.2 میلی متر طراحی شده است. وزن این دوربین 281 گرم است اما مطمئناً هنوز هم یکی از مدل های کوچکتر و سبک تر در سری Instax است و در صورت اتصال به بدن حمل آن بسیار راحت تر است. احتمالاً بهتر است از یک بند برای ذخیره سازی استفاده کنید زیرا این دوربین از پلاستیک ساخته شده است و اگر به طور تصادفی آن را روی یک سطح سخت بیاندازید آسیب زیادی می بیند.

در جلوی این دوربین گریپ وجود ندارد اما قسمتی لوله مانند در پشت برای استراحت انگشت کاربر تعبیه شده است که محل قرارگیری باتری دوربین نیز می باشد. اندازه آن به اندازه دستگیره Mini 9 نیست اما مطمئناً کار با دوربین را برای عکاسان حرفه ای آسان تر می کند.

لنز دیافراگم این دوربین روی 60 میلی متر که معادل 34 و 35 میلی متر است ثابت شده است و برای زمینه های مختلف عکاسی مانند عکاسی خیابانی مسافرتی عکاسی پرتره و … انتخاب خوبی خواهد بود. لنزها با روشن شدن دوربین باز می شوند و با خاموش شدن دوربین به حالت اولیه خود باز می گردند.

تنظیمات دوربین از طریق سه دکمه برای سلفی تایمر و حالت پشت انجام می شود. این دکمه ها توسط یک صفحه نمایش LCD احاطه شده اند که علاوه بر نمایش تعداد شاترها تنظیمات فعال در حال حاضر را نیز برای کاربر نشان می دهد. سلفی و تایمر نیز عملکردهای بسیار خاصی دارند اما تنظیم سوم حالت گزینه هایی مانند ماکرو منظره پرکننده فلش و کلید بالا را در اختیار شما قرار می دهد. در زیر جزئیات بیشتری در مورد هر یک از این حالت ها ارائه خواهیم کرد.

اگر هیچ یک از این حالت ها را انتخاب نکنید دوربین به طور خودکار فاصله را روی 60 سانتی متر قرار می دهد و با توجه به شرایط نوری منطقه مناسب ترین تنظیمات را برای شما انتخاب می کند. در نور کم دوربین سرعت شاتر آهسته تری ارائه می کند و به 1/2 ثانیه کاهش می یابد در حالی که در شرایط نور کافی می تواند تا 1/400 سرعت برای عکاسان داشته باشد.

همچنین یک درب فیلم و یک پنجره گرد کوچک در پشت وجود دارد. از آنجایی که آنها کاملاً با نوار زرد فیلم مطابقت دارند همیشه می توانید بفهمید که یک بسته فیلم از قبل روی آن بارگذاری شده است یا خیر.

در سمت چپ جایی که لنز باز می شود یک آینه سلفی کوچک وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام گرفتن عکس سلفی عکسی عالی از خود بگیرید. این ویژگی به خوبی کار می کند و حتی زمانی که دو نفر در یک فریم قرار دارند دوربین موفق می شود آن را به طور کامل پوشش دهد.

در طرف دیگر دهانه لنز یک نورسنج وجود دارد که نور صحنه را می خواند و تعیین می کند که دوربین باید از چه سرعت شاتری استفاده کند و اینکه آیا فلاش باید استفاده شود یا خیر. به طور کلی این قسمت نیز بسیار دقیق است البته ما متوجه شدیم که فلاش همیشه با تنظیم روی حالت خودکار روشن نمی شود و گاهی اوقات باید خودتان آن را روشن کنید.

با نگاهی به جلوی دوربین سه ویژگی فیزیکی مهم بدنه مجاور را مشاهده می کنیم. از جمله این ویژگی ها می توان به دکمه منظره یاب نوری فلاش و دکمه باز کردن شاتر اشاره کرد.

منظره یاب دوربین در جهت عمودی قرار می گیرد مشابه نتایجی که از چاپ Instax می بینیم. در حالت منظره یاب دایره ای وجود دارد که نه تنها مرکز کادر را مشخص می کند بلکه به شما کمک می کند از اعوجاج در فواصل کانونی نزدیک جلوگیری کنید. به عبارت ساده تر اختلاف منظر به این معنی است که لنز همان ترکیبی را که شما با منظره یاب انجام می دهید ارائه نمی دهد. دلیل این امر فاصله چند سانتی متری آن ها از یکدیگر است که عکاسان باید آن را در نظر داشته باشند.

این دوربین دارای بزرگنمایی 0.37 برابری است که به این معنی است که روند تماشای طولانی مدت برای بسیاری از کاربران خسته کننده خواهد بود. برد فلاش این دوربین بین 30 سانتی متر تا 2.7 میلی متر است و مدت زمان شارژ آن بین 0.2 تا 7 ثانیه خواهد بود. توجه داشته باشید که بهتر است از پوشاندن فلاش یا نورسنج خودداری کنید زیرا این دو با هم کار می کنند تا نوردهی صحیح را برای یک عکس عالی فراهم کنند.

در بالای دوربین فقط شکاف چاپ فیلم را می بینیم. پس از فشار دادن دکمه شاتر حدود یک تا دو دقیقه طول می کشد تا تصویر نهایی با کیفیت بالا ایجاد و چاپ شود. در طول فرآیند چاپ عکس به هیچ وجه نباید شکاف را مسدود کنید یا قبل از کشیدن عکس تصویر را با دستان خود بکشید. اجازه دهید فرآیند به صورت خودکار انجام شود و در نتیجه خطر آسیب دوربین یا عکس را به حداقل برسانید.

در پایین دوربین مکانی برای سه پایه می بینیم که زمانی که بخواهید از دوربین سلفی برای گرفتن چندین عکس یا گرفتن پرتره از فاصله دور استفاده کنید به کارتان می آید. در این قسمت از کفش مخصوصی استفاده می شود که برای اکثر مدل های سه پایه مناسب است.

بالاخره به باتری دوربین می رسیم. فوجی مینی 70 از یک دوربین باتری لیتیومی CR2 استفاده می کند که می تواند هر کدام به طور متوسط ​​30 عکس بگیرد. ظرفیت اضافی دوربین تحسین برانگیز است اما مطمئناً برای خریداران دردسر خواهد بود که بدانند باتری ها به اندازه باتری های AA یا AAA که در Mini 8 و Mini 9 استاندارد بودند دوام نمی آورند. دوربین 90 به دلیل استفاده از باتری قابل شارژ در بهترین موقعیت از این نظر قرار دارد.

چگونه از Instax Mini 70 باید استفاده کنیم

از بارگذاری فیلم گرفته تا عکس برداری دوربین ساده تر و بهتری نسبت به Instax Mini 70 پیدا نخواهید کرد. نکاتی وجود دارد که باید هنگام استفاده از دوربین به خاطر بسپارید.

پس از باز کردن بسته بندی دوربین اولین کاری که باید انجام دهید این است که باتری های لیتیومی CR2 را وارد کنید. وقتی دوربین خاموش است حتما این کار را انجام دهید. اگر از باتری های دیگری برای این دوربین استفاده می کنید ممکن است متوجه شوید که دوربین روشن نمی شود یا عکس نمی گیرد. این به این دلیل است که شارژ رعد و برق به جریان ثابت و پر سرعت نیاز دارد.

مرحله دوم بارگذاری فیلم Instax Mini نام دارد. برای این کار باید درپوش فیلم را باز کنید و نشانگرهای زرد روی فیلم و دوربین را بدون دست زدن به دو سوراخ مستطیلی پشت کارتریج فیلم تراز کنید و سپس آنها را در جای خود بلغزانید. پس از این مرحله می توانید پوشش فیلم را ببندید.

در مرحله بعد باید دکمه روشن/خاموش را در پشت فشار دهید و دوربین را روشن کنید. حال با فشار دادن دکمه شاتر پوشش سیاه فیلم را از شیار مخصوص آن جدا کنید. در حالت مشاهده خواهید کرد که عدد 10 روی صفحه دوربین نمایش داده می شود.

آخرین مرحله قبل از گرفتن عکس انتخاب یکی از تنظیمات موجود از طریق دکمه های برگشت است. اگر یکی از این تنظیمات را انتخاب نکنید دوربین فرض می کند که قصد دارید از حالت خودکار دوربین استفاده کنید. پس بهتر است بهترین تنظیمات را انتخاب کنید و تصاویر خود را با کیفیت بهتر تماشا کنید. در زیر توضیح کاملی در مورد هر یک از این حالت ها ارائه می دهیم:

  • حالت خودکار: دوربین در حالت از یک سری قوانین کلی پیروی می کند. سرعت شاتر پایین و فلاش در مکان های تاریک استفاده می شود در حالی که چنین چیزهایی در مکان های روشن استفاده نمی شود.
  • حالت ماکرو: این حالت برای عکاسی از فاصله 30 تا 60 سانتی متری مناسب است در این فاصله باید از مشکلات اختلاف منظر دوری کنید تا به کیفیت تصاویر آسیب نرسانید.
  • حالت افقی: برای عکس هایی که حداقل 3 متر از دوربین فاصله دارند استفاده می شود. اگر نور محیط کافی باشد فلاش روشن نمی شود.
  • حالت فلش را پر کنید: در این حالت فلاش حتی در شرایط با نور خوب روشن می شود و از سرعت شاتر بالایی استفاده می شود.
  • حالت سلام کلید: در این صورت صحنه نورپردازی می شود و بهترین استفاده از آن در فضاهای بسته خواهد بود.
  • حالت سلفی: این حالت برای فواصل نزدیک از 30 تا 60 سانتی متر استفاده می شود و شباهت آن به حالت ماکرو مشخص است. در این حالت خروجی فلاش به گونه ای تنظیم می شود که جزئیات چهره فرد از بین نرود. این حالت بهترین استفاده را از آینه سلفی لنز می کند.
  • حالت سلفی با یک عکس: این حالت 10 ثانیه تاخیر ایجاد می کند. چراغ به مدت 7 ثانیه روشن می شود و به مدت 3 ثانیه چشمک می زند تا به کاربر اطلاع دهد که دوربین در شرف گرفتن عکس است. با فشردن مجدد دکمه سلفی می توانید این حالت را غیرفعال کنید.
  • حالت سلفی برای یک عکس مداوم: این حالت در اصل همانند One Shot Self Timer است اما چندین عکس می گیرد.

خلاصه

اگر ظاهر اسباب بازی دوربین های Mini 8 و Mini 9 را دوست ندارید Instax Mini 70 احتمالا گزینه ای عالی برای شما خواهد بود. این دوربین نه تنها از طراحی پیچیده تری نسبت به آن دو مدل برخوردار است بلکه عملکرد بهتری از نظر سلفی قرارگیری سه پایه و چندین ویژگی دیگر در مقایسه با سایر دوربین های هم رده خود دارد. لنز دوربین می تواند با توجه به نزدیکی جسم مورد نظر برد صحیح را تعیین کند و چندین عملکرد اضافی را در اختیار کاربران قرار دهد. انعطاف پذیری این دوربین بهبود یافته و در نور کم به دلیل سرعت شاتر کمتر و ظرفیت باتری بهتر تصاویر خوبی خواهیم داشت.

با وجود همه این ویژگی های مثبت در نهایت می توان نکات منفی کوچکی را در مورد آن برشمرد. منظره یاب نوری کوچک است و گاهی اوقات فلاش در حالت خودکار حتی در نور کم کار نمی کند. به هر حال اگرچه باتری های CR2 قدرتمندتر هستند اما هنوز به اندازه باتری های AA استفاده شده در Mini 8 و Mini 9 کارآمد نیستند و همچنین توسط عکاسان حرفه ای استفاده نمی شوند. اما این باتری ها می توانند سرعت شاتر بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند و در نتیجه کاربر می تواند مشکلات نوردهی بیش از حد را در شرایط نور روز دور بزند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Red" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Red"، کلیک کنید.