نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM 80D EF-S 18-55 IS STM

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM 80D EF-S 18-55 IS STM

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

80D EF-S 18-55 IS STM

کیت Canon 80D 18-55

دوربین Canon EOS 80D در سال 2016 به عنوان جایگزینی برای 70D معرفی شد. این دوربین از سری دو رقمی کانن بوده و یکی از پرفروش ترین دوربین های این کمپانی می باشد. درباره دوربین 80D بیشتر بدانید. (همچنین می توانید فیلم توضیح مشخصات این محصول را مشاهده کنید.)

دوربین Canon EOS 80D دارای سنسور CMOS APS-C با رزولوشن 24 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر DIGIC6 است. این دوربین DSLR کانن دارای 45 نقطه کانونی است که می تواند تصاویری با وضوح بالا با سرعت 7 فریم بر ثانیه و همچنین فیلم برداری با فرمت FULL HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت کند.

کاهش نویز و افزایش حساسیت در این دوربین آن را برای کار در شرایط نوری مختلف مناسب کرده است. Canon EOS 80D به عنوان جانشین محبوب ترین دوربین فیلمبرداری کانن، Canon EOS 70D شناخته می شود (80D را با 70D مقایسه کنید).

این دوربین به لطف پردازنده قدرتمند DIGIC 6 در دل خود، علاوه بر امکان عکاسی پرسرعت با سرعت 7 فریم بر ثانیه، می تواند فیلم هایی با وضوح Full HD 1080p و سرعت اسلوموشن 60 فریم در ثانیه تا حداکثر سرعت ضبط کند. حداکثر حساسیت ISO 25600 در نور بسیار کم.

این دوربین نیز مانند دوربین Canon EOS 70D به دلیل سیستم فوکوس پیشرفته اش شناخته شده است. 45 نقطه فوکوس تشخیص فاز در این دوربین از نوع متقاطع بوده و قابلیت قفل کردن سوژه و ردیابی فوکوس روی سوژه های متحرک را حتی در شرایط نوری سخت فراهم می کند.

علاوه بر این، این دوربین به فناوری پیشرفته Dual Pixel CMOS AF نیز مجهز است که می تواند فوکوس بسیار روان، دقیق و سریعی را در حین فیلمبرداری یا عکاسی در حالت LiveView، مشابه آنچه در هنگام کار با دوربین های فیلمبرداری تجربه می کنید، برای شما فراهم کند. برای فوکوس در این حالت، کافی است روی هر نقطه از تصویر روی صفحه دوربین ضربه بزنید تا دوربین فوراً روی آن نقطه فوکوس کند.

سیستم های ارتباطی WiFi و NFC از راه دور نیز در این دوربین گنجانده شده است تا امکان برقراری ارتباط بی سیم از راه دور از طریق تجهیزات هوشمند فراهم شود. این دوربین را هم عکاسان و هم فیلمبرداران استفاده می کنند و می شناسند.

سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS و پردازنده سریع DIGIC 6

سنسور این دوربین در اندازه APS-C بوده و حساسیت آن از 100-16000 قابل تغییر است (قابل افزایش به 25600). استفاده از چنین پردازنده پرسرعتی به این دوربین اجازه می دهد تا با سرعت 7 فریم در ثانیه (تا زمانی که کارت حافظه پر شود) و همچنین با وضوح Full HD 1080p (60 فریم در ثانیه) و با فرمت MP4.

تعداد 45 نقطه فوکوس که همگی از نوع متقاطع هستند، تقریباً تمام سطح منظره یاب دوربین را می پوشانند، بنابراین حداقل یک نقطه فوکوس تشخیص فاز برای فوکوس روی هر نقطه از تصویر در دسترس است. این نقاط فوکوس می توانند فعال باشند و در شرایط نوری دشوار (تا EV-3) به خوبی کار کنند.

همچنین، در صورت استفاده از لنزهای تله فوتو مبدل تله، در دیافراگم های بسته به اندازه f/8، حداقل 27 نقطه از این نقطه کاملاً فعال هستند و در نور کم در دسترس هستند. از آنجایی که همه این نقاط فوکوس برای همه موقعیت ها قابل اجرا نیستند، کاربر می تواند با انتخاب حالت های فوکوس منطقه ای مختلف (انتخاب خودکار سه منطقه، نه منطقه یا یک نقطه) حالت فوکوس مناسب را برای هر موقعیت انتخاب کند.

اما در حالت فیلمبرداری یا عکاسی در حالت LiveView می توانید از تکنولوژی منحصر به فرد و بسیار پیشرفته ای در این دوربین استفاده کنید که در اکثر دوربین های مشابه دیگر یافت نمی شود. فناوری Dual Pixel CMOS AF نوعی فوکوس خودکار بسیار سریع است که برای تشخیص فاز نیازی به نقاط فوکوس ندارد، اما با سرعت فوکوس یکسان در کل سطح سنسور کار می کند.

در سنسور دوربین Canon EOS 80D یا با استفاده از بخشی از سلول های ضبط تصویر سنسور به عنوان سنسور تشخیص فاز، کانن فناوری اختراع کرده است که توسط آن دوربین می تواند تغییر فاصله بین نقطه کانونی و نقطه کانونی را تشخیص دهد. دوربین در حین فوکوس ویدیو بنابراین، هنگامی که کاربر نقطه ای از تصویر LCD را لمس می کند، دوربین از قبل فاصله مورد نیاز برای فوکوس روی آن نقطه را حدس می زند و بدون حرکت دادن لنز به جلو و عقب، بهترین کنتراست (با تشخیص کنتراست)، مقدار و یافتن جهت را حدس می زند. حرکت لنز برای فوکوس دقیق

استفاده از این عملکرد فوکوس خودکار، مشابه دوربین های فیلم برداری، فوکوس بسیار دقیق، بی صدا و با سرعت بالا را هنگام کار با دوربین Canon EOS 80D به شما می دهد. این موضوع Canon 80D را به یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی با دوربین های DSLR تبدیل می کند.

فیلمبرداری حرفه ای با وضوح Full HD

Canon EOS 80D می تواند ویدیوی Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه (با فرمت MOV) و 60 فریم در ثانیه (در فرمت MP4) فیلمبرداری کند. همچنین همانطور که گفته شد با استفاده از حالت فوکوس Movie Servo AF می توانید از قابلیت لمس صفحه LCD و فوکوس بسیار سریع و مداوم بر روی سوژه های متحرک بهره ببرید.

کاربران حرفه ای همچنین می توانند از پورت میکروفون و هدفون دوربین برای ضبط صدای حرفه ای استفاده کنند. دوربین Canon EOS 80D دارای خروجی HDMI و USB است. تصاویر گرفته شده با این دوربین روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC (پشتیبانی UHS-I) ضبط می شوند. منبع تغذیه این دوربین یک باتری استاندارد لیتیوم یونی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM 80D EF-S 18-55 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM 80D EF-S 18-55 IS STM"، کلیک کنید.