نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D Mark II EF 24-105 STM

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D Mark II EF 24-105 STM

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM

6D Mark II EF 24-105 STM

راهنمای خرید دوربین Canon EOS 6D Mark II

تقریباً 5 سال پس از معرفی دوربین EOS 6D، کانن جایگزین آن را با نام دوربین Canon EOS-6D Mark II معرفی کرد. طبق سنت پیشینیان این دوربین، Canon 6D Mark II سبک ترین، کوچک ترین و ارزان ترین دوربین فول فریم کانن است. این دوربین برای علاقه مندان به عکاسی و کسانی است که اولین دوربین فول فریم خود را دریافت می کنند.

در حالی که نمای بیرونی این دوربین تغییر چندانی نکرده است، اما همه چیز در داخل متفاوت است. در قلب دوربین Canon EOS-6D Mark II یک سنسور فول فریم جدید 26 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel Live View قرار دارد.

این فناوری هنگام عکاسی و گرفتن اشیاء ساکن به خوبی کار می کند، اما در هنگام حرکت جسم با مشکل مواجه می شود. پردازنده Digic 7 این دوربین را همراهی می کند. حداکثر حساسیت این دوربین برابر با ISO 40000 است و دارای سنسور نورسنجی 7560 پیکسلی RGB+IR مشابه سنسور نورسنجی دوربین EOS-80D می باشد.

کیفیت تصویر در دوربین Canon EOS-6D Mark II در حساسیت کم مانند سایر رقبا کار می کند. نقطه قوت دوربین Canon 6D Mark II، بازتولید رنگ عالی، مشابه سایر دوربین های کانن، و تولید نویز کم در حساسیت های بالا است.

سیستم کاهش نویز و شارپنینگ که به صورت پیش فرض روی فایل های JPEG اعمال می شود چندان خوب نیست اما امکان تغییر تنظیمات آن وجود دارد و می توانید نتایج بهتری از آن بگیرید. هنگام عکاسی از طریق منظره یاب، 45 نقطه فوکوس خودکار وجود دارد که همه آنها به صورت متقاطع هستند.

دوربین Canon EOS-6D Mark II می تواند در حالت فوکوس خودکار پیوسته (Servo) با سرعت 6.5 فریم بر ثانیه عکاسی کند. سیستم فوکوس خودکار نسبت به مدل های قدیمی بسیار بهبود یافته است. البته محدود کردن پوشش نقطه کانونی می تواند در برخی موارد مشکل ساز باشد. در این دوربین از فناوری Dual Pixel نیز برای نمایش زنده استفاده شده است.

این فناوری هنگام عکاسی و فیلمبرداری از سوژه های ثابت به خوبی کار می کند، اما زمانی که سوژه در حال حرکت است با مشکل مواجه می شود، اضافه شدن یک مانیتور کاملا متحرک با قابلیت لمس 3 اینچی است.

همانطور که از یک دوربین در این سطح انتظار می رود، بدنه Canon EOS-6D Mark II در برابر نفوذ عوامل محیطی مانند رطوبت و گرد و غبار محافظت می شود. از نظر تصاویر، رزولوشن 1080/60p همچنان حفظ شده است، اما با توجه به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel AF، انتظار می رود عملکرد فوکوس قابل اعتمادتر باشد.

ارتباطات بی سیم در این دوربین به خوبی در نظر گرفته شده است: سیستم WiFi داخلی به همراه بلوتوث و NFC نیازهای ارتباطی را به طور کامل برطرف می کند و مانند مدل قبلی، یک سیستم GPS داخلی نیز وجود دارد.

دوربین Canon EOS-6D Mark II به عنوان یک دوربین فول فریم بسیار مفید است. بدنه این دوربین مقاومت خوبی در برابر آب و هوا دارد و چسبندگی و هندلینگ مشابه 80D که یک دوربین فول فریم نیست. شاید ایراد اصلی، عملکرد ضعیف شاسی 8 جهته پشت دوربین باشد. کنترل نقاط فوکوس از طریق آن خسته کننده است.

برخلاف بسیاری از رقبای این دوربین که قابلیت عکاسی با فرمت 4K را اضافه کرده اند. Canon 6D Mark II در نهایت با فرمت Full HD با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد. یک پورت میکروفون خارجی در این دوربین تعبیه شده است اما درگاه هدفون برای آن طراحی نشده است. سیستم تثبیت کننده دیجیتال تصویر را تثبیت می کند، اما در کل کیفیت تصاویر ثبت شده کمی تار است.

اما از سوی دیگر، صفحه نمایش لمسی چرخان و سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel در عکاسی بسیار خوب عمل می کنند و فوکوس دقیق و تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می دهند. سیستم تشخیص چهره کانن نیز هنگام فیلمبرداری بسیار خوب عمل می کند. به طور کلی، Canon 6D Mark II یک دوربین عالی با کیفیت تصویر عالی است.

اما آنقدر خوب نیست که بتواند به راحتی با سایر رقبا رقابت کند زیرا دوربین های بسیار خوب دیگری با قیمت کمتر در بازار وجود دارد. اما برای کسانی که لنزهای کانن دارند و ارگونومی و طراحی کانن را دوست دارند، این بهترین گزینه است.

Canon 6D Mark II دوربینی با کاربری آسان با عملکرد قابل اعتماد، بازتولید رنگ خوب و عملکرد بسیار خوب در حساسیت های بالا است.

نکات مثبت

  • عملکرد بسیار خوب در حساسیت بالا
  • 45 نقطه کانونی متقابل
  • فناوری Dual Pixel AF در نمای زنده
  • GPS داخلی

نکات منفی

  • محدوده دینامیکی کم با حساسیت کم
  • پوشش نقطه کانونی محدود
  • سرعت عکسبرداری مداوم هنگام استفاده از نمای زنده
  • فیلمبرداری خیلی واضح نیست

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D Mark II EF 24-105 STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D Mark II EF 24-105 STM"، کلیک کنید.