نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G1X III G1X Mark III

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G1X III G1X Mark III

دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G1X III

G1X Mark III

دوربین Canon G1X III

Canon Canon G1X III را در نمایشگاه Photo Plus 2017 در نیویورک معرفی کرد. یک دوربین کامپکت 1300 دلاری که یکی از گران ترین دوربین های کامپکت موجود در بازار است. دوربین 24 مگاپیکسلی با سنسور APS-C و لنز ثابت که تقریباً همان کیفیت Canon 80D و دوربین جیبی است. وب سایت DPreview گزارش کوتاهی از عملکرد و قابلیت های این دوربین منتشر کرده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم.

همانطور که می توانید تصور کنید، Canon G1 X Mark III بسیار کوچک و جمع و جور است و اگرچه از سنسور APS-C استفاده می کند، اما تقریباً به اندازه دوربین بدون آینه Canon G5 X با سنسور کوچکتر 1 اینچی است. این اولین باری است که Canon از فناوری فوکوس Dual Pixel AF پیشرفته در یک دوربین کامپکت استفاده می کند. قبلا در مجله سایت ما توضیح دادیم که Dual Pixel AF در دوربین های کانن چیست. همچنین می توانید قدرت و سرعت آن را هنگام فوکوس روی سوژه های متحرک در این ویدیوی سه دقیقه ای مشاهده کنید. این ویژگی به دوربین اجازه می دهد در هنگام عکاسی و عکس برداری با LiveView بسیار سریع، دقیق و بی صدا کار کند.

همچنین، از آنجایی که Canon G1X III دارای لنز یکپارچه و ثابت است، عایق بندی بهتری نسبت به دوربین های بدون آینه این شرکت مانند G5 X دارد. اگرچه این دوربین را نمی توان مانند دوربین های اکشن (مانند Gopro 6) به طور کامل در آب غوطه ور کرد. برای Canon، عایق عالی این دوربین به شما این امکان را می دهد که به راحتی در محیط های آب و هوایی نامساعد مانند جنگل های بارانی و بیابان ها زنده بمانید. البته ما نتوانستیم این ادعا را تایید کنیم.

بدنه دوربین Canon G1X III بسیار خوب طراحی شده است و هنگامی که آن را در دست می گیرید احساسی محکم می کنید. حتی اگر همکار ما که دوربین را در دست دارد، دست های کوچکی دارد، G1 X Mark III حتی در دست های بزرگ من هم بسیار راحت است. یک دکمه چرخشی یا Dial نیز در جلوی دوربین طراحی شده است که اگرچه در دوربین های DSLR این شرکت دقیقا به همان اندازه و در جای اصلی خود طراحی نشده است و با محور افقی می چرخد ​​اما دقیقا عملکرد مشابهی داشت و از این نظر بسیار جالب بود.

لنز زوم 72-24 میلی متری این دوربین با دیافراگم متغیر از f/2.8 در عریض ترین تا f/5.6 در عریض ترین طراحی شده است. البته با وجود اینکه این لنز در محیط های کم نور دیافراگم بزرگی ندارد، محدوده بسیار مناسبی را پوشش می دهد. شاید بهتر بود کانن محدوده زوم بیشتری را برای این لنز غیرقابل تعویض در نظر می گرفت، یا حداقل فاصله کانونی گسترده آن را که از مقادیر بازتر شروع می شد، در نظر می گرفت. اما به نظر می رسد این محدودیت به دلیل طراحی بسیار کوچک و قابلیت تا شدن در بدنه کوچک دوربین باشد. علیرغم دیافراگم f/5.6 در فاصله کانونی 72 میلی متری این لنز، عملکرد فوکوس آن حتی در محیط های کم نور عالی است و با لنزهای دوربین کامپکت معمولی همتا نیست.

وقتی به بالای دوربین نگاه می کنید، بدنه اصلا شبیه یک دوربین کامپکت معمولی نیست و بسیار حرفه ای طراحی شده است. محل قرارگیری دکمه ها و اندازه آنها، منظره یاب الکترونیکی، فلاش پاپ آپ بالای لنز، همه اینها اصلا شبیه مدل قبلی این دوربین نیست و ظاهری کاملا مدرن و جدید به خود گرفته است. احساس کنید. با کمی اغماض می توان طراحی بدنه Canon G1X III را مشابه Canon G5 X دانست. به نظر می رسد کانن قصد دارد این نوع طراحی را به زبان طراحی رایج در دوربین های کامپکت مدرن خود تبدیل کند. کلید تنظیم وضعیت در سمت چپ و دکمه انتخاب جبران نوردهی در سمت راست دوربین طراحی شده است و پین های فلاش نشان می دهد که می توانید از فلاش های حرفه ای و سیستم اندازه گیری انحصاری E-TTL Canon با این دوربین استفاده کنید.

در پشت دوربین، دوربین کاملا باز و لمسی Canon G1X III با عملکردهای کاملا پیشرفته و کارآمد خودنمایی می کند. ویژگی هایی مانند آیکون های پیشرفته و رسا، هیستوگرام زنده، سبک الکترونیکی، دسترسی به تمام منوها و فوکوس لمسی در این نمایشگر موجود است. جابجایی تصویر و پیمایش در منوهای آن تقریباً بدون مکث کار می کند و اگرچه شاهد یک کنترل چرخشی در سمت راست LCD نیز هستیم، اما به نظر می رسد کار با منوی لمسی بسیار راحت تر از کار با این دکمه است.

این صفحه نمایش را می توان به سمت بیرون باز کرد و تصویری واضح را در تمام زوایا نمایش می دهد. البته کانن علاوه بر این نمایشگر، با استفاده از پنل OLED با کیفیت با وضوح 2.36 میلیون نقطه در منظره یاب الکترونیکی دوربین Canon G1X III، عکاسی در نور شدید را آسان کرده است و می توانید از آن برای قاب عکس هایی مانند دوربین های سطح بالا پردازنده DIGIC 7 نیز در این دوربین بسیار سریع است و تصویری که روی صفحه می بینید تقریباً بدون وقفه نمایش داده می شود. به لطف این پردازنده می توانید با G1X III با سرعت ۷ فریم بر ثانیه (با وضوح، فوکوس و نوردهی کامل) عکاسی کنید. متاسفانه این پردازنده همچنان به شما اجازه فیلمبرداری 4K را نمی دهد و بالاترین کیفیت فیلمبرداری آن Full HD 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

بدیهی است که بدنه کوچک و سنسور بزرگ این دوربین از مهمترین مزیت های آن است. اما انتظار می رفت که حداقل باتری قدرتمندتری برای آن طراحی شود. باتری Canon G1 X Mark III تنها 200 عکس CIPA می گیرد و با توجه به قیمت بالای لوازم جانبی این دوربین، شاید خرید باتری های جایگزین برای یک دوربین 1300 دلاری چندان مقرون به صرفه نباشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G1X III G1X Mark III" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G1X III G1X Mark III"، کلیک کنید.