نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 body

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 body

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 body

دوربین Canon M5

بررسی دوربین Canon M5 در سایت ما

دوربین Canon M5 که همچنان از تعداد اندک لنزهای سری M EOS استفاده می کند، یکی از مهم ترین ایرادات دوربین های سری M را برطرف کرده است: برای اولین بار این دوربین دارای منظره یاب است و در میان سایر دوربین های سری M کانن، دوربین کانن M5 اولین دوربینی است که واقعاً به بازار هدف خود نزدیک است: عکاسان حرفه ای.

دوربین Canon M5

سنسور و پردازنده

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای این دوربین مشابه مدل قبلی یعنی EOS M3 طراحی شده است. پردازنده دوربین، سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، صفحه نمایش لمسی تاشو و قابلیت های ارتباط بی سیم WiFi و NFC مشابه مدل قبلی است. اما وقتی به دوربین نگاه می کنید، مانند نگاه کردن به یک دوربین کاملاً جدید است. صفحه نمایش دوربین حدود 10 درصد بزرگ شده است و تراکم بسیار بالاتری با وضوح 1620000 نقطه دارد، منظره یاب به آن اضافه شده و چیدمان دکمه های کنترل دوربین بازطراحی شده است.

سنسور دوربین Canon M5 با وجود اینکه اندازه و وضوحی مشابه مدل قبلی دارد، اما کیفیت بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی ارائه می دهد. وجود پردازنده جدیدتر به همراه طراحی مجدد سنسور بر اساس فناوری انحصاری Dual Pixel CMOS AF که سرعت و دقت فوکوس تشخیص فاز را در کنار فوکوس تشخیص کنتراست ال سی دی قرار می دهد، امکان سریعتر را فراهم می کند. و فوکوس دوربین دقیق تر. این همان سنسوری است که Canon در DSLR نیمه حرفه ای EOS 80D خود استفاده می کند. ترکیب این سنسور و پردازنده جدید حتی روی سرعت دوربین در عکاسی پیاپی نیز تاثیر گذاشته و حالا دوربین Canon M5 می تواند با سرعت شگفت انگیز 7 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار (9 فریم بدون فوکوس خودکار) عکاسی کند.

بافر دوربین

از دیگر تغییرات در این زمینه می توان به بافر دوربین اشاره کرد. کانن اعلام کرد که دوربین Canon M5 می تواند تا 26 عکس JPEG پشت سر هم بگیرد که بسیار عجیب است که در مدل قبلی می توانست تا 1000 فریم پشت سر هم بگیرد! البته در مورد استفاده از فایل خام، در مدل قبلی فقط می توانستید 5 عکس را در بافر ذخیره کنید که طبق گفته کانن، دوربین Canon M5 این مقدار را به حدود دو برابر (نامشخص) افزایش داده است.

حساسیت دوربین

با وجود افزایش قدرت پردازنده، حساسیت دوربین همچنان بین 100 تا 25600 ISO است. البته در مدل قبلی یعنی EOS M3 حساسیت قابل افزایش بود اما از آنجایی که این حساسیت اصلی دوربین نبود کیفیت آن قابل قبول تلقی نمی شد.

اتصال بی سیم باتری و بلوتوث

یکی دیگر از تغییرات جالب در دوربین Canon M5 افزایش قدرت باتری است. باتری این دوربین در هر بار شارژ نسبت به مدل قبلی خود حدود 20 درصد بیشتر عکس می گیرد و البته با افزودن فناوری ارتباط بی سیم بلوتوث به این دوربین می توان انتظار داشت که عمر باتری آن برای ارتباط مداوم با تلفن همراه بسیار بیشتر باشد . فناوری بلوتوث هوشمند در دوربین های کانن که تقریباً مانند اسنپ بریج در نیکون کار می کند، باعث می شود دوربینی با کمترین مصرف انرژی (بلوتوث در مقابل وای فای) بتواند به طور مداوم ارتباط خود را با تلفن های همراه و تبلت های هوشمند حفظ کند. این دوربین همچنین می تواند کنترل دوربین از راه دور (بدون LiveView) را از طریق بلوتوث با مصرف باتری کم ارائه دهد. البته هنوز نمی دانیم که آیا می تواند مانند Nikon D3400 یک نسخه با رزولوشن پایین تصویر را از طریق بلوتوث منتقل کند یا برای این کار به WiFi نیاز دارد.

لنزهای قابل استفاده

این دوربین مانند سایر دوربین های EOS M می تواند از تمامی لنزهای سری M کانن استفاده کند، اما امکان استفاده از لنزهای سری EF و EF-S با آداپتور مخصوص این لنزها نیز وجود دارد.

منظره یاب

دوربین های سری EOS M را می توان سری Rangefinder Canon نیز نامید. این دوربین ها چیزی بین دوربین های کامپکت و DSLR این شرکت هستند، به ویژه Canon EOS M5، با طراحی منحصربه فردش که بیشتر شبیه دوربین های Rangefinder است. اکنون با اضافه شدن منظره یاب الکترونیکی OLED 0.39 اینچی که وضوح 2 میلیون و 360 هزار نقطه دارد، استفاده از این دوربین بیش از گذشته به دوربین های رنگ یاب نزدیک شده است. یکی از ویژگی های جالب این منظره یاب، امکان دیدن عمق میدان در هنگام تغییر دیافراگم لنز است که برای کاربران حرفه ای بسیار مهم است.

نمایش فیلمبرداری و دوربین

نمایشگر دوربین Canon M5 عملکردی مشابه مدل قبلی دارد. با وجود اینکه پنل این نمایشگر کاملا تغییر کرده و وضوح و تراکم پیکسلی بسیار بهتری دارد، اما همچنان مانند EOS M3 تا می شود که برای عکاسی سلفی روی سه پایه (به دلیل قرار گرفتن آن در جلوی سه پایه) کاربردی ندارد. همچنین می توانید صفحه نمایش را تا زاویه حدود 85 درجه کج کنید که برای عکاسی و فیلم برداری از زوایای پایین بسیار مفید است.

برخلاف دوربین های بدون آینه که اخیرا وارد بازار شده اند، Canon M5 قابلیت فیلم برداری 4K را ندارد، اما می تواند با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه (اسلوموشن) فیلم برداری کند. خبر خوب این است که این دوربین دارای حالت تثبیت کننده جدیدی به نام Combination IS است که ترکیبی از لرزشگیر درون لنز (در صورتی که لنز دارای تثبیت کننده باشد) و لرزشگیر دیجیتال 5 محوره است. اگرچه این تثبیت کننده به طور مستقیم روی سنسور مانند آنچه در دوربین هایی مانند Pentax KP یا Panasonic GH5 اعمال می شود، اعمال نمی شود، اما می توان آن را به صورت دیجیتالی بر روی تصویر ثابت گرفته شده دقیقاً به همان شیوه تثبیت کننده اعمال کرد.

میکروفون

میکروفون صوتی دوربین Canon M5 استریو است، اما می تواند از طریق جک میکروفون 3.5 میلی متری دوربین به میکروفون های خارجی نیز متصل شود.

به گفته کانن، این ترکیب تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا و بدون لرزش را حتی در صورت عدم وجود لرزشگیر اپتیکال روی لنزهای سری M ارائه می دهد نیاز به تجهیزاتی مانند Captur Time.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 body"، کلیک کنید.