نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7S II body Alpha A7S II

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7S II body Alpha A7S II

دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7S II body

Alpha A7S II

دوربین سونی a7s II

دوربین Sony a7s II را می توان تلفیقی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه دوربین عکاسی و فیلمبرداری نامید. این دوربین این دوربین پیشرفته بدون آینه، حساسیت بالا، دامنه دینامیکی گسترده، وضوح قابل قبول با سنسور پیشرفته و سرعت باورنکردنی در بدنه کوچکی را با هم ترکیب می کند تا به یکی از قدرتمندترین دوربین های DSLR امروزی در جهان تبدیل شود. سنسور فول فریم این دوربین دارای رزولوشن 12.2 مگاپیکسل و از نوع Exmor CMOS می باشد و با استفاده از تمام سطح سنسور می تواند با وضوح UHD 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. در واقع در این دوربین هر پیکسل تصویر دقیقا وظیفه ضبط هر پیکسل از ویدیوی 4K را بر عهده دارد که منجر به نتیجه ای فوق العاده با کیفیت و عدم وجود نویز در تصویر نهایی ویدئو می شود.

پردازنده و سنسور

ترکیب سنسور 12.2 مگاپیکسلی فول فریم این دوربین که دارای فناوری Exmor اختصاصی سونی است با پردازنده فوق العاده قدرتمند BIONZ X حساسیت ISO 100-102400 این دوربین را در حالت توسعه یافته به ISO 409600 افزایش داده است. علاوه بر این، وجود این پیشرفته سنسور و پردازش خوب تصویر، دامنه دینامیکی تصویر را گسترش داد، میزان نویز در تصاویر به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به همین دلیل این دوربین به یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی و عکاسی در نور کم تبدیل شد.

یکی از نکات مهم در طراحی این سنسور پیشرفته، فناوری طراحی ویژه سونی برای حذف فاصله بین لنزهای تراشه و چینش ماتریس های RGB در این نسل جدید سنسورها است. ترکیب این دو فناوری توانایی جذب نور از هر پیکسل تصویر را به شدت افزایش می دهد و عملکرد این دوربین در نور کم مثال زدنی است. سونی روی شیشه عایق سطح سنسور این دوربین از پوشش ضد انعکاس خاصی استفاده کرده است تا میزان انعکاس نور در سطح سنسور را به حداقل برساند. این به طور قابل توجهی دقت تصویر را افزایش می دهد و کنتراست و غلظت رنگ را افزایش می دهد. در نهایت، این پردازنده پرسرعت به دوربین اجازه می دهد تا با سرعت 5 فریم بر ثانیه (رزولوشن کامل) عکسبرداری کند.

این دوربین می تواند فوکوس خودکار را با سرعت و دقت بالایی انجام دهد. سیستم فوکوس سریع هوشمند فوکوس خودکار در این دوربین دارای 169 نقطه فوکوس شامل 25 نقطه فوکوس مبتنی بر فناوری تشخیص کنتراست و 16 محدوده فوکوس با سرعت بالا با حساسیت تشخیص فوکوس تا -4 EV است. گزینه ای به نام Flexible Point در منوی فوکوس این دوربین باعث می شود که محدوده نقاط فوکوس بسته به اندازه سوژه تغییر کند به طوری که نقاط فوکوس کل سطح سوژه را پوشش دهند.

این دوربین قابلیتی به نام Eye AF نیز دارد که می تواند فوکوس را دقیقاً روی چشم سوژه دنبال کند تا در عکس های پرتره به بالاترین دقت فوکوس دست یابد. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که حتی زمانی که سوژه شما در حال راه رفتن یا حرکت است، فوکوس کاملاً برای چشم باقی می ماند. حتی هنگام کار با فوکوس دستی، عملکرد زوم نقطه فوکوس به شما امکان می دهد فوراً فوکوس نقطه مورد نظر را بررسی یا تغییر دهید، بنابراین بیشترین دقت فوکوس را حتی در حین فوکوس دستی خواهید داشت.

فیلمبرداری

فیلمبرداری UHD 4K در این دوربین با ضبط مستقیم ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه بر روی کارت حافظه خود دوربین امکان پذیر است. این ویدیوها بر اساس رزولوشن 12.2 مگاپیکسلی سنسور با دقت ضبط می شوند و تمام پیکسل ها در مرحله ضبط ویدیو فعال هستند. بنابراین، برخلاف اکثر دوربین های DSLR موجود در بازار، تصویر دارای عمق میدان زیاد و تقریباً بدون نویز است. همچنین می توانید ویدیوهای اسلوموشن Full HD 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید که بدون پرش تصویری با کیفیت فوق العاده بالا ایجاد می کند. در هر دو حالت سرعت انتقال اطلاعات ویدئویی 100 مگابیت بر ثانیه و فرمت XAVC S و نوع نمونه برداری آن 4:2:0 می باشد.

علاوه بر امکان ضبط داخلی، در صورت نیاز می توانید فیلم های ضبط شده را از طریق خروجی HDMI و نمونه برداری 4:2:2 به ضبط کننده خارجی ارسال کنید.

تثبیت کننده پیشرفته 5 محوری SteadyShot

Sony a7s II یکی از پیشرفته ترین تثبیت کننده های موجود در دوربین های امروزی را دارد. لرزشگیر 5 محوره این دوربین می تواند حتی کوچکترین لرزش دست و دوربین را در سه جهت اصلی و دو جهت پیچشی دیگر خنثی کند. برای عکاسی ماکرو دستی می توانید از لرزشگیر عمودی و افقی دوربین و برای عکاسی طولانی تله فوتو از تثبیت چرخشی و چرخشی این گیمبال بهره ببرید. این تثبیت کننده که می تواند تا 4.5 استاپ سرعت شاتر کندتر را خنثی کند، روی خود سنسور دوربین نصب شده است و مهم نیست از چه لنزی استفاده می کنید، می تواند تاری ناشی از لرزش دست هنگام عکس یا فیلم برداری را از بین ببرد.

پروفایل های رنگی تخصصی و S-Log3 Gamma

محدوده دینامیکی گسترده این سنسور نزدیک به 14 استاپ است. به همین دلیل این دوربین می تواند جزئیات را در هایلایت و سایه با بالاترین دقت ممکن ثبت کند. علاوه بر این، امکان استفاده از پروفایل های S-Gamut3.Cine/S-Log-3 و S-Gamut3/S-Log3 برای عکاسی با دوربین Sony a7s II وجود دارد که در هنگام ویرایش فیلم ها در پس پردازش، رنگ های بسیار طبیعی را به شما می دهد. تنظیم مرحله ویژگی Advanced Zebra در این دوربین به شما امکان می دهد نوردهی را دقیقا بررسی کنید و از افزایش ناخواسته کنتراست تصویر جلوگیری کنید.

منظره یاب الکترونیکی 0.5 اینچی XGA OLED Tru-Finder

منظره یاب الکترونیکی این دوربین یکی از پیشرفته ترین انواع منظره یاب در بین دوربین های موجود در بازار است. این منظره یاب با سیستم اپتیکال 4 لنز که شامل لنزهای غیرکروی محدب دو طرفه است، علاوه بر نمایش تصویر کاملا دقیق از قاب جلویی، این منظره یاب می تواند به طور همزمان تاثیر دقیق تنظیمات و تغییراتی که در دوربین ایجاد می کنید را به شما نشان دهد. با استفاده از فناوری های انحصاری سونی به کار رفته در منظره یاب دوربین سونی a7s II، درست مانند منظره یاب اپتیکال معمولی، می توانید تصویر را در قاب جلویی بدون وقفه و با کیفیت و وضوح استثنایی با پوشش 100% و بزرگنمایی x0.78x مشاهده کنید.

علاوه بر منظره یاب پیشرفته، یک صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 1228000 نقطه نیز در پشت دوربین وجود دارد که به صورت صفحه نمایش تاشو طراحی شده است. از این منظره یاب می توان برای قاب بندی در زوایای مختلف با زاویه 107 درجه رو به بالا و زاویه 41 درجه پایین استفاده کرد.

امکانات ارتباطی بی سیم

طبیعی است که محصولی مانند دوربین سونی a7s II دارای آخرین فناوری در زمینه دوربین های عکاسی باشد. اتصال وای فای بی سیم در این دوربین به شما این امکان را می دهد که با اتصال به تبلت و گوشی های هوشمند دوربین را از راه دور کنترل کنید و همچنین عکس و فیلم را به شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف ارسال کنید. NFC یا Near Field Communication نیز در این دوربین پشتیبانی می شود. بنابراین می توانید از آن برای اتصال به دستگاه هایی که به این ویژگی مجهز هستند استفاده کنید. NFC به شما این امکان را می دهد که بدون تنظیمات اضافی و تنها با نزدیک کردن آنها به یکدیگر، بین این دو دستگاه ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، اکثر دوربین های سونی، مانند دوربین Sony a7s II، دارای یک ویژگی نرم افزاری به نام PlayMemories Camera Apps هستند که به شما امکان می دهد بسیاری از ویژگی های نرم افزاری انحصاری سونی را در قالب نرم افزارهای خارج از جعبه به دوربین خود اضافه کنید. سونی این نرم افزارها را در وب سایت خود منتشر کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد. می توانید این نرم افزار را از سایت سونی سفارش دهید و یا تعدادی از آن ها را به صورت رایگان دانلود و بر روی دوربین خود نصب کنید.

یک زندان بسیار پیچیده

پرده شاتر دوربین سونی a7s II مکانیکی است و دارای دوره آزمایشی 500000 عکس است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که میزان لرزش این پرده شاتر دوربین نسبت به دوربین های دیگر حدود 50 درصد کاهش یافته است. از طرفی این دوربین دارای پرده شاتر الکترونیکی نیز می باشد که در صورت فعال نمودن گزینه آن (از دوربین)، خواندن اطلاعات از سطح سنسور پس از باز شدن کامل شاتر مکانیکی صورت می گیرد. بنابراین برخلاف دوربین هایی که این گزینه را ندارند، سنسور در لحظه باز شدن شاتر آماده کار نیست و زمان ضبط تصویر و خواندن اطلاعات بلافاصله پس از باز شدن کامل پرده شاتر آغاز می شود. به این ترتیب لرزش پرده شاتر کوچکترین لرزشی به دوربین وارد نمی کند.

این دوربین قابلیتی به نام شاتر بی صدا نیز دارد که می تواند تا حد زیادی صدای پرده شاتر را از بین ببرد. این عملکرد که با یک دکمه مستقیماً از دوربین روشن و خاموش می شود، می تواند برای مواقعی که می خواهید صدای شاتر دوربین را قطع کنید (مانند عکاسی از تئاتر یا عکاسی از حشرات) استفاده می شود.

بدنه و باتری

بدنه این دوربین کاملاً از آلیاژ منیزیم ساخته شده است و با وجود مقاومت و کارایی بسیار زیاد، با باتری و کارت حافظه با وزن 627 گرم، بسیار سبک و راحت است. باتری لیتیوم یونی این دوربین NP-FW50 با ظرفیت 1020 میلی آمپر ساعت است و علاوه بر استفاده از شارژر اختیاری AC-PW20، با کابل Micro USB (کابل شارژ رایج در گوشی های هوشمند اندرویدی) نیز شارژ می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7S II body Alpha A7S II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7S II body Alpha A7S II"، کلیک کنید.