نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 Mark V

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 Mark V

نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 Mark V

دوربین سونی RX100 Mark V

سری دوربین های سونی RX100 را می توان یکی از پیشرفته ترین دوربین های کامپکت دنیا نامید. این دوربین ها که در ابعادی مشابه گوشی های موبایل طراحی شده اند؛ نسبت به دوربین های کامپکت امکانات بیشتری را در اختیار عکاسان قرار می دهند و حتی گاهی می توانند جایگزین دوربین های DSLR شوند. سونی تاکنون چندین مدل از دوربین های RX100 معرفی کرده است که نسخه پنجم این دوربین ها RX100 Mark V با سنسور 20 مگاپیکسلی و لنز با فاصله کانونی 70-24 میلی متر نام دارد. دوربین سونی RX100 Mark V اولین دوربین این سری است که به فوکوس خودکار Phase Detection مجهز شده است و به همین دلیل سرعت فوکوس این دوربین به کمتر از 0.05 ثانیه می رسد.

سنسور 1 اینچی این دوربین از نوع Exmor RS CMOS خود سونی است که در ترکیب با پردازنده انحصاری Bionz X و پردازنده جانبی LSI می تواند با سرعت شگفت انگیز 24 فریم در ثانیه (با نوردهی و فوکوس خودکار) با وضوح کامل عکس بگیرد! بافر این دوربین تا 150 عکس JPEG را به طور مداوم و متوالی ذخیره می کند. علاوه بر این؛ فوکوس خودکار دوربین می تواند به طور خودکار بین حالت تک شات و حالت فوکوس پیوسته جابجا شود.

سونی در این دوربین از سیستم فوکوس خودکار استفاده می کند که آن را «فوکوس خودکار عملکرد حرفه ای» می نامد. شاید این توصیف برای این دوربین خیلی اشتباه نباشد. دوربین سونی RX100 Mark V مجهز به سیستم فوکوس خودکار 315 نقطه ای است که همگی تشخیص فاز هستند و تقریباً 65 درصد از قاب تصویر را پوشش می دهند. این دقیق ترین است و بیشترین پوشش نقطه فوکوس را در بین دوربین های کامپکت تولید شده تا زمان معرفی این دوربین دارد.

این دوربین مانند مدل قبلی خود می تواند با وضوح 4K فیلمبرداری کند که البته با فوکوس 315 نقطه ای پرسرعت ترکیب شده است تا تصاویر واضح و باکیفیت باشند. اما تغییر مهم تری در دوربین Sony RX100 Mark V وجود دارد. تنظیمات جدید عکسبرداری در حالت فیلمبرداری این دوربین به شما امکان می دهد تصاویر 8.3 مگاپیکسلی را از هر صحنه ویدیویی ضبط شده تولید کنید.

همچنین حالت High Frame Rate در دوربین سونی RX100 Mark 5 قابلیت فیلم برداری با سرعت فوق العاده پایین 960 فریم بر ثانیه را ارایه می دهد. این دوربین شباهت های زیادی با نسل قبلی خود دارد؛ از جمله منظرهاب الکترونیکی پاپ آپ XGA OLED با کیفیت 2.36 میلیون پیکسل؛ صفحه نمایش LCD تاشو 1.23 میلیون پیکسل و حلقه کنترل لنز. از دیگر ویژگی های دوربین سونی RX100 Mark V می توان به سرعت شاتر 1/32000 ثانیه؛ فیلتر ND داخلی 3 استاپ؛ وای فای و NFC اشاره کرد.

سونی به همراه دوربین Sony RX100 Mark V؛ قاب ضد آب نامگذاری شده است MPK-URX100A همچنین معرفی کرد که با توجه به شباهت کامل بدنه دوربین های سری RX100؛ این قاب ضد آب بر روی تمامی این دوربین ها از نسخه 1 تا RX100 Mark 5 قابل استفاده است؛ این قاب ضد آب تا عمق 40 متری زیر آب مقاوم بوده و دسترسی به تمامی عملکردهای دوربین را فراهم می کند. از جمله حلقه کنترل لنز. این قاب دارای یک آداپتور است که امکان استفاده از فلاش روی دوربین و فیلتر لنز 67 میلی متری را فراهم می کند. این دوربین 1000 دلار قیمت دارد و هم اکنون می توانید آن را از سایت ما تهیه کنید.

سونی در کنار دوربین Sony RX100 Mark V؛ دوربین پرچمدار a6500 را نیز معرفی کرد کهکی از بهترین دوربین های APS-C در نوع خود محسوب می شود.

دوربین سونی a6500 با لرزشگیر 5 استاپ روی سنسور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 Mark V" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 Mark V"، کلیک کنید.