نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

دوربین EOS M5

در اوایل تابستان امسال؛ کانن از نسخه پیش تولید دوربین جدید سری M خود با نام دوربین EOS M5 رونمایی کرد که قطعاً پیشرفته ترین دوربین این سری دوربین های کانن است. بسیاری از طرفداران و عکاسان کانن که با دوربین های کانن کار می کنند منتظر ورود آن بوده اند. در این مقاله به بررسی ویژگی های اصلی و سیستم کنترل این دوربین می پردازیم.

برخی از ویژگی های این دوربین را می توان با دوربین کانن 80D مقایسه کرد و می توان گفت که دوربین 80D برای ساخت این دوربین مدل سازی شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به سنسور 24 مگاپیکسلی؛ پردازنده DIGIC 7؛ سیستم Dual Pixel AF؛ کیفیت بالای تصویر با فرمت JPEG و در نهایت کیفیت تصویر بالاتر در محدوده Dynamic Range عکس های RAW این دوربین نسبت به نسل قبلی خود اشاره کرد.

وزن این دوربین 428 گرم است که در کنار ابعاد کوچک و حجم بدنه کوچک آن؛ در دست گرفتن و حمل و نقل آن بسیار آسان است. اگرچه این دوربین دارای سنسور APS-C و منظرهاب 2.36 میلیون نقطه ای است؛ اما اندازه آن به اندازه کف دست است.

سنسور فرمت 24 مگاپیکسلی EOS M5 با فرمت APS-C با ISO 100-16000 قابل ارتقا تا 25600 مشابه سنسور مورد استفاده در Canon 80D است. قابل توجه ترین و مهم ترین ویژگی که در این دوربین بدون آینه گنجانده شده است؛ سیستم Dual Pixel AF است که آن را از سایر دوربین های سری M متمایز می کند فوکوس بی صدا (با موتور لنز STM).

مشابه آنچه در دوربین های EOS 80D و Canon 5D Mark IV وجود دارد؛ سیستم Dual Pixel AF یک جهش بزرگ در فوکوس خودکار دوربین از نظر عملکرد و دقت است.

این سیستم می تواند عکاسی از سوژه های متحرک را ساده کند و امیدواریم این سیستم به خوبی توانسته باشد این عملکرد را در دوربین EOS M5 پیاده سازی کند. دوربین Canon M5 می تواند با سرعت 7 فریم در ثانیه در صورت فعال بودن فوکوس خودکار پیوستها AF-C عکس برداری کند. این عدد با قفل فوکوس به 9 فریم در ثانیه می رسد.

EOS M5 را می توان ترکیبی از دوربین های سری G کانن و یک DSLR میان رده دانست.

EOS M5 دارای صفحه نمایشی است که 180 درجه می چرخد؛ اما در مقایسه با سایر دوربین ها موقعیتی غیرعادی است. زیرا هنگامی که چرخش کامل 180 درجه انجام می شود؛ صفحه نمایش در زیر دوربین قرار می گیرد؛ مشابه زمانی که می خواهید سلفی بگیرید. از این صفحه نمایش می توان به عنوان لمس دو انگشتی برای بزرگنمایی تصویر نیز استفاده کرد. یعنی درست مثل تجربه ای که با تلفن های همراه دارید.

یکی از ویژگی های لنز این دوربین لرزشگیر دیجیتال 5 محوره است. صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی با 1.62 میلیون نقطه؛ سیستم های Wi-Fi و NFC برای ارتباط بی سیم و همچنین راه اندازی سریع دوربین برای عکاسی از ویژگی های مهم این دوربین است. یکی از مهم ترین ویژگی های M5 که کمتر در دوربین های کانن دیده می شود؛ اضافه شدن قابلیت Time Laps به این دوربین است.

این دوربین علاوه بر اینکه دارای صفحه نمایش لمسی در پشت بدنه است؛ اما دکمه های کنترلی روی بدنه دوربین کم نشده است و از این نظر می توان آن را کاملا مشابه سری پاورشات دانست. نحوه قرار دادن دکمه قرمز رنگ فیلمبرداری روی دوربین با روش معمول دوربین های دیگر کمی متفاوت است؛ اما باعث شده است انگشت شست سمت راست در موقعیت بهتری روی دوربین قرار گیرد.

باتری استفاده شده در دوربین EOS M5 از نوع لیتیومی مدل LP-E17 است که با هر بار شارژ می تواند 295 عکس ثبت کند.

از دیگر ویژگی های این دوربین که دقیقا مشابه دوربین EOS 80D است می توان به عکاسی با وضوح Full HD 60p اشاره کرد. اما افزودن چیزهایی مانند جک 3.5 میلی متری که امکان استفاده از میکروفون خارجی را فراهم می کند؛ می تواند آن را بهک دوربین فیلمبرداری برای استفاده معمولی و عمومی تبدیل کند.

یک دکمه کوچک در کنار دوربین وجود دارد که امکان استفاده از دوربین را به صورت بی سیم فراهم می کند. این همان وای فای و NFC و سیستم بلوتوث داخلی است که امکان انتقال تصویر بی سیم از طریق وای فای و بلوتوث بین دوربین و گوشی های هوشمند یا تبلت ها و رایانه ها را فراهم می کند و همچنین با کمک این عملکرد می توان دوربین را با استفاده از ریموت کانن کنترل کرد. کنترل برنامه های کاربردی

گفته می شود دوربین EOS M5 برای عرضه در ماه نوامبر آماده می شود؛ که Canon مجموعه ای از 15-45 (معادل لنز 24-72) و 150-18 F3.5-6.3 IS STM (لنز معادل 240-240 لنز) را برای آن ارایه می کند. ) از سری لنزهای زوم را معرفی کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M5 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM"، کلیک کنید.