نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot G5X

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon Powershot G5X

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot G5X

بررسی دوربین Canon G5X

دوربین Canon PowerShot G5X یکی از محصولات باکیفیت شرکت کانن است که توانسته با ویژگی های متمایز خود توجه علاقه مندان به عکاسی را به خود جلب کند؛ از جمله ویژگی های آن می توان به سنسور CMOS 1 اینچی با رزولوشن 20.2 مگاپیکسل؛ پردازشگر تصویر DIGIC 6؛ ISO اشاره کرد. از 125 تا 12800. فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه؛ لنز 24-100 میلی متر و صفحه نمایش 3 اینچی با 1.04 میلیون نقطه. این دوربین جدید Canon Powershot دارای Wi-Fi و NFC برای انتقال عکس و فیلم است.

مقدمه

دوربین های کامپکت سری G Canon به عنوان دوربین های کامپکت پیشرفته این شرکت در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است. پس از معرفی دوربین کانن G7X شرکت دوربین کانن J5X با تفاوت های مهم همراه است. مهم ترین تغییر؛ نصب منظرهاب الکترونیکی OLED با وضوح 2360000 نقطه در امتداد محور لنز است. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به: سنسور 20 مگاپیکسلی BSI-CMOS یک اینچی؛ مانیتور لمسی 3 اینچی قابل جدا شدن؛ فلاش اکسترنال؛ تصاویر با وضوح فول اچ دی؛ فیلتر ND؛ 6 سرعت عکسبرداری فریم در ثانیه؛ 31 نقطه فوکوس؛ دکمه ها و حلقه اشاره کرد. برای تنظیمات؛ و قابلیت های WiFi و NFC.

از سمت چپ: G1x II؛ G3X؛ G5X؛ G7X؛ G9x

طراحی و بدنه

بارزترین ویژگی دوربین Canon G5X وجود منظرهاب OLED با وضوح 2300000 نقطه است. وضوح این منظرهاب مانند منظرهاب اختیاری EVF-DC1 کانن برای دوربین است. G1X II با این تفاوت که منظرهاب دوربین کانن منتشر شد G5X از نوع OLED می باشد که نسبت به نوع LCD دارای روشنایی و کیفیت رنگ بالاتری است.
اضافه شدن این منظرهاب و سایر کنترل ها باعث افزایش حجم این دوربین نسبت به سایر دوربین های سری G کانن شد. با این حال؛ از نظر ابعاد؛ این دوربین نمی تواند با مدل اندازه گیری کند G7 به راحتی در جیب خود حمل کنید G5X و هنگامی که دوربین را در دست می گیرید؛ چسبندگی آن باعث می شود که احساس محکم و پایداری داشته باشید.

دکمه تنظیمات چرخشی جلوی دوربین در جای مناسبی قرار گرفته است و برای استفاده از آن نیازی به تکان دادن دست نیست. اما استفاده از دکمه چرخشی در پشت دوربین به دلیل اندازه کوچک آن چندان آسان نیست. به طور کلی دکمه های پشتی کوچک و جمع و جور هستند و دکمه ضبط در محل شست قرار دارد که فشار دادن آن کمی سخت است.

دوربین Canon G5X دارای سه دکمه چرخشی قابل برنامه ریزی است که می توانید عملکردهای مختلفی مانند زوم مرحله؛ تصحیح سایها برجسته؛ تنظیم دقیق تراز سفیدی و البته تنظیم فوکوس دستی را به آنها اختصاص دهید. دکمه های فیلمبرداری و نورسنجی نیز قابل برنامه ریزی هستند اما متاسفانه دکمه چهار جهته پشت دوربین این قابلیت را ندارد.

در بالای دوربین دکمه ای برای انتخاب حالت های عکاسی در سمت راست (مانند دوربین های DSLR) وجود دارد. این حرکت فضای کافی برای دکمه جبران نوردهی در سمت چپ ایجاد کرد. دکمه پاور و دکمه شاتر به همراه اهرم زوم در کنار دکمه جبران نوردهی قرار دارند.

در بالای منظرهاب سوکت فلاش تعبیه شده است و می توانید از فلاش های سری EX Canon در این دوربین استفاده کنید. فلاش دوربین با برد کاری 7 متر نیز در جلوی منظرهاب قرار گرفته است.

در سمت راست دوربین؛ محفظه اتصال شامل یک کانکتور USB؛ میکرو HDMI و کنترل از راه دور است که در زیر آنها دکمه فعال کردن اتصال WiFi وجود دارد.

سیستم وای فای

دوربین Canon G5X مجهز به سیستم WiFi و NFC است و با کمک نرم افزار Camera Window می توانید تصاویر را به صورت بی سیم از گوشی های هوشمند انتقال داده و دوربین را کنترل کنید.

پس از دانلود و نصب نرم افزار گوشی هوشمند؛ با فشردن دکمه اتصال وای فای در سمت چپ دوربین؛ نرم افزار شروع به کار کرده و می توانید دوربین را انتقال و کنترل کنید.

رندرینگ

دوربین کانن G5X امکان ضبط ویدیو با کیفیت Full HD و با صدای استریو وجود دارد. همچنین می توانید از زوم اپتیکال دوربین در هنگام عکسبرداری استفاده کنید. گزینه ای برای عکاسی روی صفحه مد وجود دارد؛ اما می توانید در هر حالتی با فشار دادن دکمه قرمز در پشت دوربین عکاسی کنید.

وضوح تصویر دوربین کانن G5X 1080p با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه است و فیلم ها با فرمت MP4 ضبط می شوند. حداکثر طول فیلم ها نیم ساعت یا حداکثر حجم فایل 4 گیگابایت است. یک فایل ویدیویی 4 گیگابایتی تقریباً 16 دقیقه طول خواهد کشید.

نظارت کنید

مانیتور دوربین 3 اینچی کانن G5X کاملا متحرک و لمسی است. تفاوت مهم این مانیتور با مانیتور دوربین G7X سرعت حرکت او خلاف الگو است G7X می تواند کاملا حرکت کند. قابلیت لمس مانیتور استاندارد است و شامل فوکوس؛ عکسبرداری؛ پیمایش منوها و نمایش تصاویر می باشد.

لنز

دوربین کانن G5X دارای لنز 24-100 میلی متری با زوم اپتیکال 4.2 برابری است. دیافراگم لنز برابر با F/1.8-F/2.8 و حداقل فاصله کانونی برابر با 5 سانتی متر در فاصله کانونی 24 میلی متر و 40 سانتی متر در فاصله کانونی 100 میلی متر است. کانن از سیستم تثبیت کننده سه مرحله ای برای این لنز استفاده می کند. در تست های انجام شده حداقل سرعت شاتر برای به دست آوردن یک عکس قابل قبول در فاصله کانونی 100 میلی متر بدون استفاده از تثبیت کننده 1/100 ثانیه و در هنگام استفاده از تثبیت کننده 1/13 ثانیه است. دیافراگم این لنز دارای 9 تیغه است و قابلیت ایجاد بوکه بهتر را فراهم می کند. همچنین امکان استفاده از فیلتر ND سه مرحله ای وجود دارد.

نکات مثبت

  • سنسور 1 اینچی در بدنه کوچک
  • کیفیت تصویر بسیار خوب
  • کنترل های قابل برنامه ریزی
  • ساختار بدنه عالی
  • منظرهاب الکترونیکی بسیار خوب
  • قابلیت WiFi و NFC

نکات منفی

  • عمر باتری کم
  • سرعت پایین عکاسی پیاپی در حالت RAW
  • فوکوس خودکار ردیابی محدود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot G5X" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot G5X"، کلیک کنید.