نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX530 HS

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX530 HS

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX530 HS

دوربین Canon SX530 HS

یکی از دوربین های پاورشات جدید کانن Canon SX530 HS است. این دوربین پاور شات از لنز 24 تا 1200 میلی متری با زوم اپتیکال 50 برابر استفاده می کند. SX530 HS می توان به سنسور BSI-CMOS با رزولوشن 16 مگاپیکسل؛ پردازنده DIGIC 4؛ حساسیت 100 تا 3200؛ فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه؛ فوکوس 9 نقطه؛ عکاسی پیاپی 1 فریم در ثانیه و در نهایت وای فای اشاره کرد.
بررسی دوربین پاورشات Canon SX530

معرفی دوربین:

این دوربین کوچک دارای وضوح تصویر 16 میلیون پیکسل است. سنسور دوربین 2.3/1 اینچی BSI-CMOS و دارای پردازنده DIGIC 4+ است. محدوده حساسیت (ISO) دوربین از 100 تا 3200 می باشد.لنز دوربین فاصله کانونی 24 تا 1200 میلی متر را پوشش می دهد و امکان زوم اپتیکال تا 50 برابر را دارد. محدوده دیافراگم لنز دوربین f/3.4 تا f/6.5 است. ممکن است حالت های مختلف تصویربرداری و فیلمبرداری در دوربین موجود باشد. با این دوربین می توانید با کیفیت Full HD و 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. حداقل فاصله مورد نیاز برای فوکوس 5 سانتی متر است و امکان فوکوس دستی برای این دوربین فراهم شده است. تعداد نقاط فوکوس دوربین 9 است.

صفحه نمایش دوربین 3 اینچی با 461000 هزار نقطه است که البته قابل جابجایی نیست. قابلیت عکاسی متوالی 1/6 فریم بر ثانیه؛ فلاش داخلی؛ پورت ارتباطی USB 2.0 و از همه مهمتر قابلیت ارتباط Wi-Fi با NFC از ویژگی های فوق العاده این دوربین است. با استفاده از تلفن همراها تبلت می توانید این دوربین را از راه دور کنترل کنید و عکس بگیرید. وزن دوربین 442 گرم است و با یک بار شارژ باتری می تواند تا 210 عکس ثبت کند.
زوم فوق العاده قدرتمند

اگر از آن دسته عکاسانی هستید که به عکاسی تله فوتو مخصوصاً در مسافرت علاقه خاصی دارید و زوم بالا برای شما در اولویت است؛ دوربین سوپر زوم کانن PowerShot SX530 HS این گزینه خوبی است. این دوربین با زوم اپتیکال 50 برابر مجهز به لنزی است که محدوده کانونی خیره کننده ای معادل 24-1200 میلی متر و حداکثر محدوده دیافراگم F3.4-6.5 را ارایه می دهد. همانطور که انتظار می رفت؛ این دوربین دارای سیستم تثبیت کننده تصویر “Intelligent IS” Canon است و برای خروج سریع از زوم؛ Zoom Framing Assist را ارایه می دهد تا بتوانید به راحتی و به سرعت کادر خود را تغییر دهید و دوباره روی سوژه خود زوم کنید.

این دوربین که به کاربران اجازه می دهد زندگی را در قالب تصاویر متحرک ثبت کنند؛ دارای دکمه اختصاصی ضبط فیلم است تا کاربران بتوانند به راحتی فیلم های Full HD را همراه با قابلیت استفاده از زوم اپتیکال خیره کننده 50 برابری دوربین ضبط کنند. علاوه بر این؛ سیستم تثبیت هوشمند کانن به این دوربین اجازه می دهد تا به طور خودکار بهترین تنظیمات تثبیت کننده را برای دستیابی به تثبیت کننده تصویر بهینه برای دستیابی به تصاویر بدون تاری ناشی از لرزش و عکسبرداری در شرایط مختلف تنظیم کند. عملکرد پیشرفته Zoom Framing Assist به طور هوشمند لنز دوربین را کنترل می کند و تشخیص سوژه اصلی عکس را حتی زمانی که سوژه در حال حرکت است آسان می کند.

طراحی؛ مشخصات؛ مدیریت و بهره برداری

دوربین کانن SX530 HS اگرچه این بزرگترین دوربین بریج موجود در بازار نیست؛ اما بسیار بزرگ است و در جیب کت یا کت جا نمی شود. همچنین به استفاده از هر دو دست هنگام عکسبرداری با آن نیاز دارد. دست چپ برای تثبیت لنز دوربین؛ به خصوص هنگام عکاسی در انتهای تله فوتو دوربین. دسته دوربین دارای روکش آجدار است که هم کیفیت این دوربین را بالاتر از دوربین های معمولی نشان می دهد و هم باعث می شود دوربین را محکم در دست بگیرید. دسته این دوربین سوپر زوم دارای یک فرورفتگی است و در نتیجه انگشت وسط کاربر به راحتی روی دسته قرار می گیرد و انگشت اشاره به طور طبیعی روی دکمه شاتر می نشیند.
درست پشت شاتر دوربین کانن SX530 HS یک پیچ تنظیم وجود دارد که بسته به نوردهی و حالت عکاسی انتخاب شده کاربردهای متفاوتی دارد. در حالت نوردهی با اولویت دیافراگم؛ این پیچ تنظیم دیافراگم را کنترل می کند؛ در حالی که در حالت نوردهی با اولویت شاتر برای کنترل سرعت شاتر استفاده می شود. اگر در حالت عکاسی دستی کامل عکاسی می کنید؛ می توانید با فشار دادن دکمه جبران نوردهی بین سرعت شاتر و کنترل دیافراگم جابجا شوید. خود پیچ تنظیم به راحتی توسط انگشتان کاربر قابل دسترسی است و مقاومت و استحکام آن خوب است.

با این حال؛ برای گرفتن عکس؛ دکمه شاتر در دوربین کانن SX530 HS بیشتر فشار دهید. این گاهی اوقات می تواند بر فریم بندی دقیق تاثیر بگذارد؛ زیرا فشار دادن شدید دکمه می تواند باعث حرکت جزیی دوربین شود. همچنین لرزش هایی را معرفی می کند که هنگام استفاده از سرعت شاتر آهسته می تواند مشکل ساز باشد. در نتیجه توصیه می کنیم در این مواقع از تایمر خودکار استفاده کنید تا دوربین زمان کافی برای تثبیت قبل از گرفتن عکس داشته باشد.

این دوربین دارای یک صفحه نوردهی و حالت عکاسی بسیار بزرگ است که دسترسی مستقیم به تمام حالت های عکاسی که این دوربین سوپرزوم ارایه می دهد را فراهم می کند. روی این پیچ حالت های نوردهی دستی و نیمه اتوماتیک P/A/S/M به همراه حالت خودکار؛ حالت خودکار هیبریدی؛ حالت های صحنه؛ حالت Creative Shot و افکت های دیجیتال نصب شده است. روی این پیچ حالت LIVE نیز وجود دارد که در هنگام تغییر تنظیمات خاص تاثیر این تغییرات را بر نتیجه نهایی نشان می دهد. این حالت برای کمک به شما طراحی شده است که بدون نیاز به دانستن شرایط عکاسی؛ عکس مورد نظر خود را بگیرید.

حالت خودکار هیبریدی در دوربین Canon PowerShot SX530 HS این یک حالت جالب برای مناسبت های خاص؛ مانند عروسی؛ تولد یا مهمانی است. این دوربین با زوم فوق العاده در این حالت عکسبرداری یک فیلم و یک کلیپ کوتاه را درست قبل از فشار دادن شاتر می گیرد و در پایان روز تقویم همه این کلیپ ها را با هم ترکیب می کند و فیلمی را برای شما ایجاد می کند که شامل تمام عکس های گرفته شده در آن روز می شود. همراه با کلیپ های کوتاه دو ثانیه ای هر روز یک ویدیوی جدید تولید می شود؛ اما هیچ راهی برای تصمیم گیری وجود ندارد که از کدام عکس ها یا فیلم ها برای ایجاد محصول نهایی استفاده شود. می توانید از این ویژگی دوربین در سایر حالت های عکاسی و نوردهی استفاده کنید.

منوی اصلی دوربین کانن SX530 HS که از طریق دکمه اختصاصی آن قابل دسترسی است به دو قسمت تقسیم می شود. بخشی برای تغییر تنظیمات عکس مانند تنظیمات IS یا تنظیمات سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر و چاپ تاریخ. بسیاری از تنظیماتی که احتمالاً اغلب تغییر می کنید؛ مانند تعادل رنگ سفید و غیره؛ در منوی سریعی که قبلاً ذکر شد یافت می شوند. تب و بخش دوم در منوی اصلی برای تغییر تنظیماتی است که مربوط به عکس گرفتن نیستند؛ مانند تاریخ و زمان؛ حجم دوربین و ….

اطراف دکمه شاتر دوربین Canon SX530 HS یک سوییچ بزرگنمایی است. این سوییچ حرکت بسیار نرمی دارد و به سرعت لنز را از حداکثر تنظیم زاویه باز تا انتهای محدوده تله فوتو زوم می کند و در پایان محدوده زوم اپتیکال؛ لنز دوربین برای یک ثانیه مکث می کند و سپس وارد دیجیتال می شود. بخش بزرگنمایی؛ این عملکرد زمانی که می خواهید فقط از زوم اپتیکال لنز استفاده کنید عملکرد خوبی است.

اگرچه Canon SX530 HS بر روی بدنه لنز سوییچ زوم ندارد؛ برخلاف سایر دوربین های بریج؛ چند دکمه مفید در اینجا وجود دارد. اولین دکمه؛ دکمه Zoom Framing Assist است. اگر از سوژه ای در انتهای محدوده تله فوتوی این دوربین با زوم فوق العاده عکس می گیرید و سوژه از کادر شما خارج می شود (مانند پرنده)؛ می توانید این دکمه را نگه دارید و لنز دوربین به سرعت جمع می شود و کوچک نمایی می کند تا بتوانید خود را پیدا کنید. دوباره اعتراض پس از یافتن سوژه؛ این دکمه را رها کنید و لنز به موقعیت قبلی خود باز خواهد گشت. استفاده از این دکمه بسیار سریعتر از استفاده از سوییچ زوم در دوربین Canon SX530 HS است و برای عکاسی از حیات وحش و سوژه های متحرک بسیار مفید است. درست در زیر این دکمه دکمه دیگری وجود دارد که می توان از آن برای قفل کردن سوژه متحرک استفاده کرد که برای عکاسی از حیات وحش و عکاسی از سوژه های متحرک (مانند عکاسی ورزشی) نیز مفید است.
در پایین دوربین کانن PowerShot SX530 HS یک آستین نخ برای اتصال سه پایه به دوربین و همچنین دری وجود دارد که باتری مشترک دوربین و محفظه کارت حافظه را در زیر پنهان می کند. زمانی که دوربین روی سه پایه است؛ نمی توان به کارت حافظه دسترسی پیدا کرد؛ اما این یک مشکل جزیی است.

فوکوس خودکار Canon SX530 HS به طور کلی سریع و دقیق است و به راحتی روی سوژه قفل می شود. البته شرم آور است که نمی توانید نقطه فوکوس را در این دوربین تغییر دهید – به خصوص با توجه به اینکه سایر تنظیمات دوربین را می توان به صورت دستی تغییر داد. فوکوس ماکرو Canon SX530 HS بسیار خوب است. تقریباً می توانید شیشه لنز را به سوژه بچسبانید و دوربین در این حالت نیز فوکوس می کند. این ویژگی دوربین برای عکس هایی از گل هایی که کل کادر را می پوشانند بسیار مفید است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX530 HS" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX530 HS"، کلیک کنید.