نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 760D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon EOS 760D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 760D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

کیت Canon EOS 760D 18-135mm STM

دوربین Canon EOS 760D در دسته دوربین های DSLR میان رده کانن قرار دارد. این دوربین دارای سنسور 24 مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار هیبریدی AF III برای دستیابی به فوکوس خودکار در حالت ثبت تصویر و حالت Live View می باشد و محدوده حساسیت ISO 100-12800 و قابل ارتقا تا 25600 می باشد. Canon 760D با لنز STM 18-135mm یک پنل تنظیم در بالای دوربین وجود دارد و مانیتور 3 اینچی آن کاملاً قابل جابجایی است. این دوربین دارای سیستم WiFi و NFC داخلی است.

بررسی دوربین Canon EOS 760D

مقدمه

در فوریه 2015؛ کانن دو دوربین Canon EOS 760D و EOS 750د در همان زمان در رده دوربین های DSLR میان رده معرفی شد. اگرچه بسیاری از مشخصات این دو مدل مشابه است؛ اما ویژگی های مدل دوربین Canon EOS 760D این کلاس بالاتر از دوربین است EOS 750د به مدل EOS 70D نزدیک تر است. ویژگی های مهم دوربین Canon EOS 760D آنها عبارتند از: سنسور 24 مگاپیکسلی؛ سیستم فوکوس خودکار هیبریدی؛ سنسور فتومتریک جدید 7560 پیکسل؛ 19 نقطه فوکوس خودکار (مشابه دوربین 7 بعدی)؛ سیستم WiFi و NFC؛ سرعت عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه؛ قابلیت HDR در تصاویر؛ فوکوس خودکار پیوسته در حالت نمایش زنده؛ پنل LCD بالای دوربین و دستگیره کنترل چرخشی در پشت دوربین.
دوربین Canon EOS 760D از نظر سنسور؛ مانیتور؛ منظرهاب؛ سرعت عکسبرداری و تعداد نقاط و سیستم فوکوس خودکار یکسان و مشترک با مدل است. EOS 750د یک دوربین است Canon EOS 760D با نام Rebel T6S و دوربین EOS 750د در آمریکا با نام Rebel T6i فروخته می شوند.
طراحی و مدیریت

از نظر طراحی دوربین EOS 760د این دوربین همان ویژگی های طراحی آشنای دوربین های سری EOS کانن را دارد. نکته جالب توجه؛ تفاوت های جزیی در طراحی دوربین است Canon EOS 760D و دوربین EOS 750د که باعث شد این دو دوربین متفاوت و وجود یک پنل LCD در بالای دوربین؛ محل قرارگیری مد و صفحه چرخشی در پشت دوربین EOS 760د مشابه دوربین های سطح بالاتر مانند EOS 70د انجام داده است

بدنه دوربین EOS 760د ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم و پلی کربنات است و اگرچه مشابه مدل است EOS 70د قوی به نظر نمی رسد اما به عنوان ساختار ترکیب قابل قبولی دارد. در جلوی دوربین مادون قرمز؛ لامپ فوکوس خودکار کمکی و میکروفون های استریو در سمت چپ محفظه کارت حافظه و در طرف مقابل اتصالات ورودی/خروجی قرار دارند.

در پشت دوربین توجه به دکمه کنترل سریع جلب می شود که برای اولین بار در این دسته از دوربین ها استفاده می شود. دکمه سه حالته در سمت چپ و بالا دوربین را در حالت خاموش؛ روشن یا عکاسی قرار می دهد. همچنین دکمه ای در کنار منظرهاب وجود دارد که در صورت روشن بودن دکمه سه حالته؛ Live View را فعال می کند و اگر دکمه در حالت فیلم باشد؛ شروع به تصویربرداری می کند و متوقف می کند.

پنل LCD در بالای دوربین خودنمایی می کند.

منظرهاب اپتیکال این دوربین دارای پوشش 95 درصدی و بزرگنمایی 0.82 برابر است. همچنین یک سنسور مجاورت در زیر منظرهاب تعبیه شده است که هنگام عکاسی از طریق منظرهاب؛ مانیتور را خاموش می کند. (دوربین EOS 750د فاقد این توانایی است.)

مانیتور لمسی 3 اینچی با دوربین EOS 760د کاملا متحرک است و در هر زاویه ای قابل استفاده است. وضوح 1,040,000 نقطه این مانیتور وضوح خوبی را برای Live View و مشاهده تصویر فراهم می کند.

محفظه اتصال دوربین EOS 760د شامل اتصال AV؛ اتصال mini-HDMI؛ ورودی میکروفون و اتصال کنترل از راه دور.

منبع تغذیه دوربین EOS 760د از باتری جدید LP-E17 استفاده می کند. در مورد عکاسی با منظرهاب؛ با هر بار شارژ می توانید 440 عکس بگیرید اما در حالت Live View این تعداد به 180 عکس کاهش می یابد.

همچنین برای این دوربین دستگیره باتری BG-E18 معرفی شده است که می توانید از آن برای اضافه کردن باتری دوم و کنترل بهتر دوربین استفاده کنید.

فوکوس خودکار

خبر خوب برای سیستم فوکوس خودکار دوربین EOS 760د (و دوربین EOS 750د ) این است که کانن در نهایت سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای اصلی را در دوربین های سری Rebel با یک سیستم 19 نقطه ای جدید جایگزین کرد که همه آنها به صورت متقاطع هستند. اگر چه این سیستم دوربین EOS 760د این سیستم جدید نامیده می شود؛ اما در واقع این سیستم فوکوس خودکار همان سیستمی است که در دوربین استفاده می شود EOS-7D است

یکی از ویژگی های جدید این سیستم امکان انتخاب نقطه فوکوس به سه روش انتخاب دستی؛ انتخاب خودکار و انتخاب منطقه است که در حالت دوم می توانید یکی از 5 منطقه فوکوس خودکار (مرکز؛ چپ؛ راست؛ بالا) را انتخاب کنید. و زیر).

رندرینگ

دوربین EOS 760د امکان ضبط ویدیوی Full HD با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارد. شما می توانید سرعت 60 فریم بر ثانیه را با وضوح HD دریافت کنید. استفاده از سنسور فوکوس خودکار هیبریدی نسل سوم به کاربر این امکان را می دهد که هنگام استفاده از لنزهای سری STM از فوکوس خودکار قابل قبولی برخوردار باشد. یکی از ویژگی های خوب تصاویر؛ امکان تصاویر HDR است.

قابلیت های ارتباطی

مثل اکثر دوربین های جدید EOS 760د همچنین دارای اتصال WiFi و NFC است. علاوه بر اتصال به تلفن های هوشمند؛ می توانید تصاویر را بین دوربین های کانن انتقال داده و با چاپگرهای WiFi چاپ کنید. برای اتصال به وای فای می توانید از نرم افزار رایگان Camera Connect برای سیستم عامل های اندروید و iOS استفاده کنید.

نکات مثبت

تصاویر با کیفیت خوب با نویز کم و جزییات بالا

مانیتور لمسی کاملا متحرک

فوکوس خودکار قابل اعتماد در عکسبرداری و نمای زنده

دستگیره کنترل چرخشی در پشت دوربین و پنل LCD بالای دوربین

قابلیت WiFi و NFC

نکات منفی

اندازه های نسبتا کوچک تصویر در منظرهاب

گوه نوردهی به 3 فریم محدود شده است

محدوده دینامیکی متوسط

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 760D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 760D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM"، کلیک کنید.