نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix B500 Nikon CoolPix B500

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix B500 Nikon CoolPix B500

دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix B500

Nikon CoolPix B500

دوربین نیکون B500

دوربین نیکون B500 یک دوربین کامپکت بسیار پیشرفته است که مجهز به سنسور 16 مگاپیکسلی BSI CMOS است که می تواند ویدیوهایی با وضوح Full HD 1080p ضبط کند. سنسور این دوربین طراحی پیشرفته ای برای بالا بردن کیفیت تصاویر در نور کم دارد و احتمالا یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی از آسمان شب است.

زیرا دوربین نیکون B500 دارای لنزی با فاصله کانونی 22.5-900 میلی متر است که برای نزدیک شدن به جسمی مانند ماه کاملاً کافی به نظر می رسد. این دوربین علاوه بر زوم اپتیکال 40 برابری می تواند از زوم دیجیتال انحصاری نیکون به نام Dynamic Fine Zoom تا 80x نیز استفاده کند که دامنه زوم دوربین را بسیار افزایش می دهد.

طبیعتاً چنین لنزی به شدت تحت تاثیر لرزش دوربین قرار می گیرد و می تواند منجر به ثبت تصاویر تار شود. به همین دلیل این لنز مجهز به لرزشگیر قدرتمند نیکون است تا این لرزش را تا حد زیادی از بین ببرد. علاوه بر این؛ نیکون از یک مانیتور تاشو 3 اینچی با وضوح 921000 پیکسل در این دوربین استفاده کرده است که کادربندی در زوایای بسیار کم یا بسیار بالا را بسیار آسان می کند.

سنسور 16 مگاپیکسلی

سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین نیکون B500 از نوع BSI SMOS است. این سنسور دارای ابعادی برابر با 1؛2؛3 اینچ می باشد. ترکیب این سنسور با پردازنده قدرتمند دوربین عکاسی با سرعت 7.4 فریم در ثانیه؛ حساسیت ISO 125-6400 و نویز بسیار کم تصویر در نور کم را امکان پذیر می کند.

لنز زوم 40 برابری

غیر معمول ترین ویژگی این دوربین نیکون B500 لنز زوم بسیار طولانی آن است. این لنز می تواند زوایای بسیار باز را با فاصله کانونی 22.5 تا 900 میلی متر پوشش دهد و جالب اینجاست که دیافراگم متغیر این لنز از f/3 در بازترین حالت به f/6.5 در حالت حداکثر تله فوتو می رسد.

نمایشگر تاشو

دوربین B500 مجهز به صفحه نمایش تاشو 3 اینچی TFT با رزولوشن 921000 پیکسل است که سطح آن با پوششی ضد انعکاس پوشانده شده است تا بازتابش در نور شدید را کاهش دهد. این نمایشگر دارای 5 سطح روشنایی مختلف برای محیط های نوری مختلف است و می تواند به شما در عکاسی از زوایای سخت کمک کند.

قابلیت عکاسی با وضوح Full HD

فیلمبرداری با وضوح Full HD 1080p در اکثر دوربین های کامپکت رده بالا استاندارد شده است. دوربین نیکون B500 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می تواند با این رزولوشن با سرعت 30 فریم بر ثانیه و صدای استریو فیلمبرداری کند. این دوربین نیکون B500 مجهز به تثبیت کننده پیشرفته 4 محوری به نام Hybrid Vibration Reduction است که می تواند لرزش دست را حتی در هنگام فیلمبرداری به حداقل برساند.

همچنین قابلیت جدیدی به نام Superlapse در این دوربین به شما امکان می دهد ویدیوهایی مشابه آنچه در فیلم های TimeLapse می بینید ضبط کنید. این قابلیت که فیلم های بسیار سریعی را ضبط می کند؛ برای ثبت صحنه های طبیعت؛ مسیرهای سفر و صحنه های اکشن عالی است.

عکاسی و فیلمبرداری بی دغدغه

سهولت استفاده از این دوربین بسیار قابل تقدیر است. به همین دلیل قابلیت عکاسی و فیلمبرداری آن برای کاربران مبتدی بسیار پیشرفته است؛ بنابراین هرکسی که دانشی در دنیای تصویربرداری دیجیتال داشته باشد به راحتی می تواند از آنها استفاده کند. ویژگی هایی مانند تشخیص چهره؛ تشخیص لبخند؛ تشخیص پلک زدن؛ روتوش خودکار صورت و غیره. به کاربر این امکان را می دهد که علاوه بر فوکوس مداوم و دقیق روی سوژه ها؛ جلوه ای زیباتر بر روی عکس های خود ایجاد کند. البته اگر نمی خواهید از عملکردهای خودکار دوربین استفاده کنید؛ می توانید یکی از 18 حالت تصویربرداری از پیش تعیین شده دوربین را برای صحنه های مختلف انتخاب کنید.

امکانات ارتباطی BLE؛ WiFi و NFC با پورت ارتباطی Snap Bridge

نیکون در این دوربین از ارتباطات WiFi و NFC استفاده می کند. برای استفاده از اتصال WiFi؛ دستگاه جانبی مورد استفاده (مانند تلفن هوشمند یا تبلت) باید مجهز به WiFi یا در شبکه WiFi باشد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از اتصالاتی با مصرف برق کمتر استفاده کنند.

به همین دلیل نیکون از فناوری ارتباطی جدید به نام SnapBridge برای برقراری ارتباط بلوتوثی بین این دوربین و گوشی های همراه استفاده می کند. این فناوری که قبلاً در دوربین های رده بالایی مانند نیکون وجود داشت؛ از یک اتصال بی سیم کم مصرف به نام BLE – Bluetooth Low Energy استفاده می کند که انرژی بسیار کمتری نسبت به اتصال WiFi بی سیم مصرف می کند.

علاوه بر این؛ SnapBridge به شبکه WiFi یا دستگاه های دارای WiFi نیاز ندارد. با SnapBridge؛ علاوه بر اینکه می توانید تنظیمات نوردهی و عکاسی دوربین را کنترل کنید؛ می توانید یک تصویر زنده از LiveView دوربین تلفن همراه خود داشته باشید و از راه دور کادر تصویر را بررسی کنید. علاوه بر این؛ از طریق نرم افزار ویژه نیکون و همین برنامه می توانید از فاصله دور مانند شاتر عکس بگیرید.

مصرف خیلی کم

در نهایت بر اساس تست انجام شده؛ این دوربین می تواند با چهار باتری قلمی قلیایی نزدیک به 600 عکس بگیرد. بنابراین؛ تنها با تکیه بر یک سری باتری قلمی؛ می توانید حداقل برای یک روز کامل آن را شارژ کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix B500 Nikon CoolPix B500" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix B500 Nikon CoolPix B500"، کلیک کنید.