نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D500 body

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی نیکون Nikon D500 body

نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D500 body

دوربین نیکون D500

دوربین نیکون D500 با کیفیت ترین دوربین SLR در سری DX است و برای عکاسان حرفه ای و آماتوری که می خواهند با دوربینی کوچکتر و سبکتر از یک دوربین فول فریم کار کنند و در عین حال از مزایای زوم در دوربین لذت ببرند بسیار مناسب است. فاصله کانونی این دوربین جدید دارای رزولوشن 21 مگاپیکسلی است؛ اما از آنجایی که این دوربین یک سنسور فول فریم نیست؛ سلول های پیکسلی آن کوچکتر هستند. به گفته مدیر محصول بخش اروپایی نیکون؛ دو دوربین D5 و D500 هر دو ساختار حسگر تصویر یکسانی دارند. این دوربین دارای یک پردازشگر تصویر EXPEED5 است و این به دوربین Nikon D500 اجازه می دهد تا با سرعت 10 فریم در ثانیه به طور پیوسته عکاسی کند. محدوده حساسیت استاندارد این دوربین 100-51200 است که تا 5 استاپ و تا 164000 قابل افزایش و ارتقا است.این حساسیت بالا برای دوربینی با سنسور APS-C/DX به طرز شگفت انگیزی بالا و قابل تحسین است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین 153 نقطه است که 99 نقطه آن به صورت ضربدری و 55 نقطه به صورت جداگانه قابل انتخاب است. D500 و D5نمایشگاه بین المللی فناوری 2016 (CES) بهک رویداد بزرگ برای نیکون تبدیل شد. طرفداران دوربین های کراپ نیکون سال ها منتظر بودند تا این شرکت مدل دوربین خود را به روز کند D300 در بازار و این انتظار در نهایت با معرفی D500 تمام شد؛ دوربینی که قطعا ارزش انتظار را دارد. سنسور برش 21 مگاپیکسلی؛ سیستم فوکوس خودکار برتر و قابلیت فیلمبرداری مداوم 10 فریم در ثانیه و ضبط ویدیو با کیفیت 4k از ویژگی های قابل توجه این دوربین است.

کوچک و قدرتمند

یک ضرب المثل انگلیسی است که می گوید: “هدایای خوب در بسته بندی های کوچک می آیند!” دوربین نیکون D500 نیز نمونه بارز این موضوع است. این دوربین سبک و کوچک است و در هر شرایطی قابل حمل است و ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر گرد و غبار و قطرات کثیفی این دوربین را دوست جدا نشدنی شما در طبیعت می کند. همچنین می توانید زوایای دلخواه را روی صفحه لمسی این دوربین تنظیم کنید و در شرایط سخت یا محیط های تنگ با آن عکس بگیرید.

عکاسی متوالی

دوربین جدید نیکون بدون شک سریع ترین دوربین ارایه شده توسط این شرکت است: این دوربین می تواند به طور مداوم تا 10 فریم در ثانیه عکاسی کند. همچنین به همین دلیل است که اولین مشتریان بالقوه دوربین تازه وارد عکاسان ورزشی هستند.

فوکوس خودکار فوق العاده

سیستم فوکوس خودکار دوربین نیکون D500 کاملا مشابه D5 همانطور که انتظار می رفت تعداد نقاط فوکوس خودکار در این دوربین جدید نسبت به دوربین های قدیمی افزایش یافته است. این دوربین دارای 153 نقطه فوکوس خودکار است. با این حال؛ تنها 55 نقطه فوکوس را می توان انتخاب کرد.

با این دوربین از تاریکی نترسید

نور کافی برای عکاسی نیست؟ اصلا نگران نباش! دوربین نیکون D500 شما با کمترین میزان نوری که دریافت می کند بهترین نتیجه را به شما می دهد. محدوده حساسیت قابل تنظیم دوربین در حالت عادی بین 100 تا 51200 است؛ اما در محیط روشن و در صورت نیاز به افزایش کنتراست؛ می توانید از حالت Lo 1 استفاده کنید که به شما امکان می دهد ISO را روی 50 تنظیم کنید و در محیط اگر نور کافی ندارید؛ می توانید دوربین را روی حالت “Hi 5” قرار دهید که به شما امکان می دهد ISO را تا 1640000 افزایش دهید. باز هم اگر نور کافی ندارید؛ می توانید با چهار توقف کمتر عکاسی کنید. قرار گرفتن در معرض و نتیجه را در برنامه های ویرایش عکس مشاهده کنید. مناطق تاریک و به ظاهر بدون روشنایی عکس همچنان حاوی جزییات هستند و می توان از آنها استفاده کرد.

شما و عکس هایتان به دنیا متصل هستید!

اکنون اشتراک گذاری عکس ها آسان تر از همیشه است. عملکرد «SnapBridge» این دوربین چندین گزینه ارتباطی را در اختیار شما قرار می دهد. برای انتقال یا مشاهده عکس های خود در گوشی های هوشمند یا تبلت ها؛ دیگر نیازی به کابل ندارید و می توانید از فناوری بلوتوث با مصرف انرژی کم استفاده کنید. این دوربین به فناوری NFC نیز مجهز است که امکان ارتباط بین دوربین و دستگاه های هوشمند مجهز به این فناوری را فراهم می کند.

جدید برای این دوربین

– عکاسی 10 فریم متوالی در ثانیه با فوکوس خودکار
– 153 نقطه فوکوس خودکار
– صفحه نمایش لمسی کج
– قابلیت افزایش حساسیت سنسور (iso) به 1638400 در حالت “HI+5”
– فیلمبرداری 4K
– امکان ضبط عکس در حالت ویدیو
– برنامه بلوتوث “SnapBridge” که امکان جابجایی خودکار عکس ها را فراهم می کند
– وای فای

چیزی که در این دوربین پیدا نمی کنید

– این دوربین مجهز به فلاش (پاپ آپ) نیست.
– بدون قفل برای روشن و خاموش شدن؛ با احتمال روشن یا خاموش شدن تصادفی دوربین.
– وضوح تصویر در مقایسه با دوربین های قبلی نیکون؛ به عنوان مثال D3200بالا نیست؛
– صفحه نمایش دارای کنترل خودکار روشنایی نیست.
– دومین اسلات کارت حافظه SD در دوربین های قبلی نیکون با اسلات کارت حافظه XQD در این دوربین جایگزین شده است.

نمونه عکس های گرفته شده با این دوربین

عکاس: سامویل اسپنسر / دوربین: Nikon D500 / لنز: Nikon AF-S Nikkor 200-500mmF5.6E ED VR / جزییات: 370mm, 1/3200 ثانیه, f/5.6, ISO 220

عکاس: جف کلر / دوربین: Nikon D500 / لنز: Nikon AF-S Nikkor24mmF1.8G ED / جزییات: 24 میلی متر؛ 1/200 ثانیه؛ f/7.1؛ ISO 100؛ -0.67 EV

عکاس: جف کلر / دوربین: Nikon D500 / لنز: Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II / جزییات: 80mm, 1/250 sec, f/8, ISO 100, -0.67 EV

عکاس: Dan Bracaglia / دوربین: Nikon D500 / لنز: Nikon AF-S Nikkor20mm f/1.8G ED / جزییات: 20mm, 1/320 ثانیه, f/4, ISO 8000

مقایسه دوربین های دیگر در این رنج قیمت را اینجا بخوانید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D500 body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D500 body"، کلیک کنید.