نقد و برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-FZ300

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-FZ300

نقد و برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-FZ300

دوربین پاناسونیک Lumix DMC-FZ300

دوربین پاناسونیک Lumix DMC-FZ300 یکی از دوربین های «پل» یا پیشرفته پاناسونیک است که مدلی بهبود یافته از دوربین محبوب و موفق پاناسونیک Lumix DMC-FZ300 این شرکت است. این دوربین همچنان همان سنسور 12 مگاپیکسلی مدل قبلی را دارد و با لنز سریع 25-600mm f/2.8 طراحی شده است. اما سنسور و همچنین ایزولاسیون این دوربین بهبود یافته و اکنون می تواند با وضوح 4K نیز فیلمبرداری کند که برای علاقه مندان به فیلم و فیلم بسیار مهم است.

Panasonic Lumix DMC-FZ300 دارای صفحه نمایش 3 اینچی OLED پاپ آپ و منظرهاب 2.36 متری است.

دوربین پاناسونیک Lumix DMC-FZ300 نیز از جدیدترین فناوری فوکوس خودکار در این دوربین بهره می برد و به لطف پردازنده پیشرفته خود می تواند با استفاده از این موتور فوکوس تا 6 فریم در ثانیه به صورت مداوم عکاسی کند. البته اگر از فوکوس ثابت استفاده کنید؛ تعداد عکس های متوالی با این دوربین به 12 فریم در ثانیه می رسد که سرعت فوق العاده ای محسوب می شود.

دوربین Panasonic Lumix DMC-FZ300 علاوه بر عکاسی با رزولوشن 4K و UHD با نرخ 30 فریم بر ثانیه؛ امکان استخراج تصاویر 8 مگاپیکسلی از این ویدیوها و انتقال آن ها به دستگاه های هوشمند از طریق وای فای را به شما می دهد.

سنسور 12.1 مگاپیکسلی با حساسیت بسیار بالا و پردازنده Venus Engine

این دوربین از یک سنسور 12.1 مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی با حساسیت بالا با فناوری MOS (بر اساس همان سنسورهای CMOS) استفاده می کند. (اندازه فیزیکی این سنسور 6.17×4.55 میلی متر است).

دلیل این وضوح پایین در این سنسور این است که دوربین با استفاده از تراکم سلولی کمتر و اندازه سلول بزرگتر می تواند نور بیشتری را در محیط های کم نور دریافت کند. بنابراین نویز دیده شده در عکس های این دوربین در مقایسه با دوربین های مشابه بسیار کمتر است و حساسیت آن را می توان از ISO 100 به 6400 افزایش داد. اما دستیابی به حساسیت بالاتر تنها مزیت کارکرد پیشرفته پردازنده و این دوربین نیست. سنسور

هماهنگی این دو در یافتن فوکوس؛ به ویژه روی سوژه های متحرک و گرفتن تصاویر بسیار واضح در دیافراگم بسته بسیار عالی است. اگر محدوده فوکوس دوربین ثابت بماند و از شاتر مکانیکی دوربین نیز استفاده شود (که برای اکثر سوژه های معمولی یکسان است)؛ موتور Venus در این دوربین می تواند تا 12 فریم در ثانیه با وضوح کامل 12 مگاپیکسلی فیلم برداری کند.

سرعت عکاسی دوربین Panasonic Lumix DMC-FZ300 با استفاده از شاتر الکترونیکی آن به 60 فریم در ثانیه می رسد و همچنین دارای حالت عکس 4K است که می تواند عکس های 8 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد.

در این دوربین گزینه های مختلفی برای نوردهی دستی؛ خودکار و نیمه خودکار در حالت های M/A/S/P وجود دارد و علاوه بر آن می توانید از تنظیمات پیش تنظیم برای صحنه ها یا از پیش تنظیم های مختلف مانند عکاسی در شب؛ منظره؛ پرتره؛ مهمانی؛ و غیره .n. از آن استفاده کنید.

فیلمبرداری 4K UHD

دوربین Panasonic Lumix DMC-FZ300 می تواند با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل که معادل 4K UHD است؛ فیلمبرداری کند. فیلم های ضبط شده با این رزولوشن 30 فریم بر ثانیه هستند؛ اما می توانید با رزولوشن های پایین تر مانند Full HD 1080p و با سرعت های اسلوموشن مانند 60 فریم بر ثانیه نیز فیلم برداری کنید. اگر به رزولوشن های خیلی بالا نیاز ندارید؛ می توانید از 120 فریم بر ثانیه در رزولوشن 720p و 240 فریم در ثانیه در رزولوشن 480p استفاده کنید.

فرمت ویدیویی این دوربین MPEG-4 با کدک AVCHD می باشد و صدای آنها به صورت استریو از میکروفون دوربین ضبط می شود. اگرچه بلندگوی دوربین آنها را به صورت مونو پخش می کند. علاوه بر این؛ در صورت تمایل می توانید با استفاده از میکروفون 3.5 میلی متری؛ از میکروفون های خارجی نیز روی این دوربین استفاده کنید.

حالت های ویدیویی 4K

یکی از نقاط قوت دوربین پاناسونیک Lumix DMC-FZ300 حالت عکاسی 4K آن است. این حالت به تنهایی شامل سه حالت مختلف عکسبرداری است.

نکته مهم در تمام حالت های عکاسی در این شرایط؛ ثبت تصاویر با وضوح 8K است. رزولوشن 8K یا 8 مگاپیکسل برای چاپ عکس در سایزهای بزرگ (مثلاً با اندازهک نقاشی دیواری 50 در 70 سانتی متر) عالی است و از این نظر می توانید کاملاً به چاپ و استفاده از این موقعیت های عکاسی اعتماد کنید.

4K Burst: این حالت عکسبرداری تقریباً مانند فیلمبرداری بدون انفجار است. در این حالت می توانید به مدت نیم ساعت تصاویر 8 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید. یعنی در عرض 30 دقیقه هر لحظه از صحنه را در قالب یک عکس 8 مگاپیکسلی در اختیار دارید و می توانید آن را از سایر عکس ها جدا کرده و از آن استفاده کنید.

4K Pre-Burst: عکاسی با حالت Pre-Burst معمولاً منجر به تعداد زیادی عکس می شود که انتخاب آنها ممکن است آسان نباشد. بنابراین می توانید دکمه شاتر را فقط در زمان مورد نظر فشار دهید. اما برای اطمینان از اینکه با فشار دادن شاتر لحظه مورد نظر از بین نمی رود؛ می توانید دوربین را روی 4K Pre-Burst تنظیم کنید؛ به طوری که دوربین دقیقا یک ثانیه قبل و یک ثانیه بعد از لحظه ای که بیشترین فشار شاتر را فشار می دهید 60 فریم را ثبت کند. صحنه خوبی در بین آنها

4K Burst (S/S): این حالت در واقع نوعی عکاسی از ویدیو است. یعنی فقط ویدیوهای 4K را روی دوربین پخش کنید و در حین پخش از هر فریم تصویری که می خواهید عکس بگیرید. برای عکاسی؛ به سادگی دکمه شاتر را فشار دهید تا همان قاب عکس در کارت ذخیره شود.

لنز Leica DC Vario-Elmarit 24x Zoom

می توان گفت مهم ترین مزیت دوربین Panasonic Lumix DMC-FZ300 لنز آن است. این لنز که نام برند بزرگ لایکا را یدک می کشد؛ دارای محدوده زوم 25-600 میلی متر (معادل لنز 35 میلی متر) است که بزرگنمایی 24 برابری را ارایه می دهد. اما نکته مهم در مورد این لنز؛ دیافراگم ثابت f/2.8 در سراسر محدوده زوم است.

اینکهک لنز می تواند دیافراگم باز و ثابت f/2.8 در فاصله کانونی 600 میلی متر داشته باشد؛ ویژگی بسیار مهم و پیچیده ای است و نشان می دهد که از فناوری اپتیکال بسیار پیشرفته ای در آن استفاده شده است. این دیافراگم به شما امکان می دهد حتی در زوم های بسیار طولانی به استفاده از سرعت های شاتر بسیار سریع (تا دیافراگم f/2.8) ادامه دهید و همچنین کنترل عمق میدان را آسان تر می کند.

همچنین اگر از مدل عکاسی M یا A استفاده می کنید؛ این دیافراگم ثابت نوردهی را در بزرگنمایی بالا تغییر نمی دهد. دیافراگم این لنز 52 میلی متر قطر دارد و می توانید از هر فیلتر عکاسی روی آن استفاده کنید.

پاناسونیک برای کنترل اعوجاج در این لنز از 5 لنز غیر کروی (که در مجموع 9 سطح کروی دارند) استفاده می کند. علاوه بر این؛ از سه لنز (ELD (Extremely Low Dispersion) نیز در این لنز برای کنترل پراکندگی نوری و جلوگیری از ایجاد حاشیه های رنگی یا CA در لبه های تصویر با کنتراست بالا استفاده شده است.

پاناسونیک همچنین روی تمامی این لنزها از پوشش اختصاصی سطح نانو ضد انعکاس استفاده می کند؛ بنابراین تصاویر ثبت شده توسط دوربین بسیار واضح و دقیق با رنگ های شفاف و کنتراست بالا هستند.

این دوربین قابلیتی به نام زوم هوشمند نیز دارد که نوعی زوم دیجیتال است که از درون یابی پیکسلی تصویر استفاده می کند و می تواند زوم کلی دوربین را تا دو برابر افزایش دهد. بنابراین؛ حداکثر مقدار زوم دوربین بدون افت کیفیت معمول در دوربین های زوم دیجیتال به 48x یا 48x می رسد. معمولا این میزان بزرگنمایی را در دوربین های شکار می توانیم ببینیم!

تثبیت کننده هیبریدی 5 محوره

زوم 24x یا 48x روی دوربین به معنای لرزش زیاد در پایان زوم است. اما تثبیت کننده 5 محوره هیبریدی OIS+ خود پاناسونیک در پاناسونیک Lumix DMC-FZ300 به شما امکان می دهد به راحتی فیلم های واضح و بدون لرزش را حتی با نگه داشتن دوربین با یک دست ضبط کنید.

علاوه بر این دوربین FZ300 دارای عملکرد Level Shot است که دوربین همیشه سعی می کند کادر صحنه را مطابق با خطوط افقی موجود در تصویر صاف نگه دارد تا تصویر کج نشود. ویژگی هایی مانند این به شما این امکان را می دهد که همیشه فیلم های بسیار حرفه ای و دقیق ضبط کنید.

فوکوس بسیار پیشرفته

در این دوربین پاناسونیک از سیستم فوکوس پیشرفته با فناوری بسیار پیشرفته ای به نام Depth From Defocus استفاده می کند. این فناوری تلاش می کند تا فاصله بین سوژه و دوربین را به سرعت محاسبه کند و نقاط فوکوس را بر اساس آن فاصله انتخاب کند تا بتوان فوکوس دقیق تری روی سوژه در حالت های عکاسی پیاپی یا فیلمبرداری انجام داد.

این فوکوس که از فناوری فوکوس تشخیص کنتراست استفاده می کند؛ به ویژه دقت و تمرکز روی سوژه های متحرک را افزایش می دهد. ویژگی هایی مانند فوکوس دستی؛ فوکوس اوج (نمایش محدوده فوکوس به صورت رنگی) و فوکوس لمسی (لمس صفحه برای فوکوس روی نقطه مورد نظر) نیز در این دوربین موجود است.

سایر ویژگی های پیشرفته در یک نگاه

  • این دوربین دارای حالت عکاسی ماکرو است که امکان فوکوس در فاصله حداقل 1 سانتی متری از سوژه را فراهم می کند.
  • این دوربین می تواند با فرمت RAW عکاسی کند. به علاوه می تواند این فایل ها را در خود دوربین پردازش کند و از آن خروجی JPEG بگیرد
  • این دوربین دارای دو شاتر مکانیکی و الکترونیکی می باشد. شاتر مکانیکی آن می تواند با سرعت 1/4000 ثانیه عکاسی کند. اما اگر در نور بسیار روشن با دیافراگم بسیار باز عکس می گیرید؛ می توانید از شاتر الکترونیکی با حداکثر سرعت 1/16000 ثانیه نیز استفاده کنید.
  • برای عکاسی پانوراما با این دوربین حالت جداگانه ای ایجاد شده است که در آن فقط باید دوربین را به سمت صحنه بچرخانید تا خود دوربین عکس را به پانوراما تبدیل کند.
  • علاوه بر امکان استفاده از فلاش های اکسترنال اختصاصی پاناسونیک؛ یک هد فلاش قدرتمند نیز روی خود دوربین وجود دارد.
  • باتری این دوربین از نوع Li-ion است و بسته به اینکه از ال سی دی یا منظرهاب الکترونیکی دوربین استفاده می کنید؛ در هر بار شارژ بین 360 تا 380 عکس بگیرید.
  • این دوربین می تواند فیلترهای رنگی و سیاه و سفید مختلفی را روی عکس هایی که می گیرد اعمال کند. درست مانند نرم افزار اینستاگرام؛ دوربین دارای انواع برش؛ تصویر کوچک؛ پردازش متقاطع؛ افکت های رنگی مدرن و غیره است.
  • امکان استفاده از نرم افزار اختصاصی این دوربین از طریق وای فای وجود دارد و همچنین می توانید از پورت های ارتباطی مختلف A/V؛ HDMI و USB 2.0 برای اتصال به کامپیوتر یا نمایشگرها استفاده کنید.

این دوربین از کارت های SD؛ SDHC و SDXC استفاده می کند و با احتساب باتری 691 گرم وزن دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-FZ300" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-FZ300"، کلیک کنید.