نقد و برسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6600 body Alpha 6600

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6600 body Alpha 6600

دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6600 body

Alpha 6600

دوربین بدون آینه سونی Alpha a6600 جدیدترین و پیشرفته ترین دوربین بدون آینه فول فریم سری آلفا سونی است که مشابه دیگر مدل های اخیرا معرفی شده در این سری از سنسور 24 مگاپیکسلی و پردازنده Bionz X بهره می برد. این دوربین به لطف پردازنده قدرتمند خود علاوه بر بهره مندی از سیستم فوکوس پیشرفته سونی که به ادعای سازنده سریع ترین سیستم فوکوس دنیا با سرعت فوکوس 2 صدم ثانیه است؛ توانایی بالایی در فیلم برداری و فیلم برداری دارد. عکس های پیوسته با فوکوس فعال علاوه بر این؛ طراحی این دوربین نیز نسبت به مدل های قبلی به طور کامل اصلاح شده است و بزرگترین تغییر در طراحی آن را می توان استفاده از باتری FZ100 دانست که پیش از این تنها در دوربین های فول فریم سونی استفاده می شد. . در ادامه نگاه دقیق تری به این دوربین خواهیم داشت.

چیزی که در نگاه اول در مورد Sony Alpha a6600 جلب توجه می کند؛ چسبندگی بزرگتر آن است که به دلیل استفاده از باتری بزرگتر در این دوربین است. این دستگیره بزرگ تر؛ کنترل دوربین را نیز آسان تر می کرد. باتری قدرتمندتر اکنون به کاربر اجازه می دهد تا 810 عکس با شارژ کامل بگیرد که برای یک دوربین بدون آینه فول فریم عالی به نظر می رسد. علاوه بر این Sony Alpha a6600 قابلیت شارژ در حین کار از طریق پورت USB را دارد که باعث می شود زمان استفاده نامحدود باشد. نکته قابل توجه دیگر در طراحی این دوربین؛ صفحه نمایش لمسی سه اینچی آن است که با مکانیزمی جدید؛ قابلیت چرخش 180 درجه به بالا و دیدن از جلو و 74 درجه به پایین را دارد. در هنگام استفاده از منظرهاب می توان از این صفحه نمایش به عنوان تاچ پد برای تغییر دستی نقطه فوکوس نیز استفاده کرد که در هنگام عکاسی بسیار مفید خواهد بود.

روی بدنه این دوربین فلاش وجود ندارد؛ اما یک پورت 3.5 میلی متری جک هدفون به آن اضافه شده است. وجود این پورت در کنار ورودی میکروفون یکی از کاربردی ترین مواردی است که می تواند مورد توجه فیلمبرداران قرار گیرد؛ البته دوربین های سری آلفا به دلیل قابلیت فیلم برداری بسیار خوب؛ پیش از این مورد توجه فیلمبرداران حرفه ای قرار گرفته اند. همانطور که انتظار می رفت؛ این دوربین دارای رزولوشن UHD 4K با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه است که از طریق کابل خروجی نیز برای ضبط از ضبط در دسترس خواهد بود. این تصویر 4K با بهره گیری از تصویر به دست آمده از تمامی پیکسل های سنسور و در واقع با پردازش تصویر 6K به دست خواهد آمد که به معنای ثبت بهتر جزییات است. تصاویر فول اچ دی با حداکثر نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های این دوربین در هنگام عکاسی است. پشتیبانی از HLG یا Hybrid Log-Gamma و پروفایل های تصویر S-Log3 و S-Log3 نیز در این دوربین برای دستیابی به تصاویری با محدوده دینامیکی 14 مرحله ای موجود است تا کاربران حرفه ای تر بتوانند تصویر مناسب تری را برای پردازش های بعدی تصویر دریافت کنند.

آنچه تاکنون گفته شد در واقع بخشی از لیست ویژگی های اضافی دوربین بود. از نظر قابلیت های اصلی a6600؛ یعنی عکاسی؛ سونی Alpha a6600 را می توان با بهترین ها در کلاس خود حتی در رده DSLR مقایسه کرد. این دوربین می تواند تا 11 فریم متوالی در ثانیه را با فوکوس فعال و مجزا برای هر فریم ضبط کند. سیستم فوکوس این دوربین از 425 نقطه تشخیص فاز به همراه 425 نقطه تشخیص کنتراست تشکیل شده که 84 درصد از سطح تصویر را پوشش می دهد. قابلیت تشخیص چشم انسان و حیوان را نیز باید به این فوکوس دقیق اضافه کرد و علاوه بر همه اینها؛ با انتخاب سوژه با لمس صفحه؛ می توان از فوکوس ردیابی برای اجسام زنده و بی جان استفاده کرد.

دوربین سونی Alpha a6600 از یک تثبیت کننده 5 جهته برای خنثی سازی حرکات ناخواسته در 5 جهت استفاده می کند که علاوه بر تثبیت تصویر؛ امکان استفاده از لنزهای بدون لرزشگیر با حداکثر کیفیت را در این دوربین و هنگام عکاسی بدون سه پایه فراهم می کند. اما آنچه تفاوت اصلی بین دوربین های بدون آینه و DSLR را ایجاد می کند؛ تفاوت در منظرهاب آنهاست.

Sony Alpha a6600 از یک منظرهاب OLED عالی با 2.3 میلیون نقطه استفاده می کند که 120 فریم در ثانیه را نمایش می دهد که تصویری شبیه به منظرهاب دوربین های DSLR نشان می دهد. از دیگر موارد قابل ذکر در مورد این دوربین می توان به حداکثر سرعت شاتر 1/14000 و بازه ISO بین 100 تا 32000 اشاره کرد که تا 102400 قابل ارتقا است.این دوربین از ارتباط بی سیم از طریق وای فای و بلوتوث و قابلیت پشتیبانی می کند. برای اتصال به سایر دستگاه های مجهز به NFC.

وزن این دوربین معادل 503 گرم بوده و دارای درگاه کارت حافظه SD با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه UHS-I می باشد. بدنه این دوربین در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت کاملا مقاوم است. آنچه در پایان می توان به آن اشاره کرد؛ امکان اشاره به سونی Alpha a6600 به عنوان نمونه ای برای شکستن برتری مطلق دوربین های DSLR است. Sony Alpha a6600 یک دوربین کامل از هر نظر در رده دوربین های نیمه حرفه ای با سنسور APS-C است که هر کاربری را راضی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6600 body Alpha 6600" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6600 body Alpha 6600"، کلیک کنید.