نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII RX100 IV

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII RX100 IV

دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII

RX100 IV

سونی دوربین کامپکت پیشرفته RX100 VII را در ابتدای تابستان 2019 به عنوان سری هفتم از مدل محبوب RX100 معرفی کرد که به عنوان پرچمدار دوربین های کامپکت این برند شناخته می شود. این دوربین کامپکت مشکی دقیقاً همان چیزی است که شما از یک دوربین کامپکت منظور می کنید؛ یک دوربین بسیار سبک و نسبتا کوچک که به راحتی در یک جیب جا می شود. اما در پشت این ظاهر ساده و ابعاد نسبتا کوچک؛ مشابه دیگر دوربین های این سری؛ فرصت هایی برای ثبت عکس و فیلم وجود دارد. در ادامه به معرفی دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII و ویژگی های خاص آن می پردازیم.

دوربین سایبرشات Sony DSC-RX100 VII مانند دیگر مدل های این سری که از سال 2012 یکی پس از دیگری وارد بازار شدند دارای سنسور 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی است. پردازنده به کار رفته در آن نیز مانند سایر مدل ها و دوربین های حرفه ای سونی Bionz X نام دارد با این تفاوت که این پردازنده آخرین سری از Bionz X است که در مدل های حرفه ای بسیار گران قیمت استفاده می شود که وجود آن امکان RX100 را فراهم می کند. VII برای استفاده حداکثری از سنسور. در نتیجه وجود چنین پردازنده ای؛ عکس های گرفته شده با دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII واقعا با کیفیت هستند. اما قدرت CPU زمانی مشخص می شود که با این دوربین عکس های پیوسته بگیرید. در این حالت دوربین قادر به ثبت 90 فریم در ثانیه خواهد بود.

این دوربین در هنگام عکاسی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. حداکثر رزولوشن فیلمبرداری آن 4K است و فیلمبرداری با نرخ فریم بالا نیز با رزولوشن پایین تر برای دستیابی به حرکت آهسته در دسترس است. به عنوان مثال؛ حداکثر نرخ فریم برای فیلمبرداری Full HD را می توان به 120 فریم در ثانیه افزایش داد. سرعت ضبط ویدیو در رزولوشن های پایین تر به حدود 1000 فریم در ثانیه می رسد که دور از انتظار برای دوربین های سری RX نیست. به همه اینها قابلیت نصب میکروفون برای ضبط بهتر و دقیق تر صدا را نیز اضافه کنید که این ویژگی به این مدل جدید اضافه شده است. اما شاهکار این دوربین در هنگام عکاسی در دسترس بودن پروفایل های تصویری حرفه ای سونی مانند S-Log2 و S-Log3 است که برای مخاطبان حرفه ای و کسانی که خواهان بالاترین محدوده دینامیکی برای دستیابی به بهترین رنگ ها در صحنه هستند مناسب است. تصحیح رنگ و نور .e. ذکر این نکته کافی است تا شکی باقی نماند که مخاطب دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII جدی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

اما عکاسی و عکاسی عالی زمانی معنا پیدا می کند که دوربین دارای لنز و همچنین قدرت فوکوس مناسب باشد. این دوربین همچنین دارای هر دو عنصر است. Sony RX100 VII دارای 357 نقطه فوکوس تشخیص فاز است که 68 درصد از فریم را پوشش می دهد. این ارقام در مدل قبلی 315 و 65 درصد بود. البته تعداد نقاط فوکوس تشخیص کنتراست بیشتر از اینها بوده و عدد 425 برای آن ذکر شده که به معنای افزایش 400 نقطه ای نسبت به مدل قبلی است. Sony RX100 VII قادر به ردیابی فوکوس تشخیص چشم برای سوژه های انسان و حیوان است که فقط در جدیدترین دوربین های حرفه ای سونی موجود است.

اما لنز بخشی از دوربین است که تاثیر کلیدی بر کیفیت تصویر خواهد داشت؛ اما معمولا نادیده گرفته می شود. لنز استفاده شده در دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII واقعا یک شاهکار نوری است. این لنز از 15 عنصر نوری در 12 گروه تشکیل شده است که در آن از دو عنصر ED استفاده شده است. عناصر ED به تصویری شفاف با حداقل تداخل رنگ در لبه ها دست خواهند یافت. همچنین 5 عنصر استفاده شده در این لنز کروی هستند که سه عنصر آن AA (نوع خاصی از لنزهای کروی به نام Advanced Aspherical) هستند. لنزهای AA؛ ضخیم تر از لنزهای غیرکروی معمولی؛ فقط در اجزای لنزهای تولید شده توسط سونی برای سری آلفا یافت می شوند! مجموعه ای از این عناصر کروی اعوجاج لنز و خطاهای نوری را به حداقل می رساند. لنز این دوربین توانایی زوم اپتیکال 8.3 برابری را دارد و دیافراگم آن در بازترین حالت برابر با f/2.8 است که در فاصله کانونی 24 میلی متر در دسترس خواهد بود. قرار دادن لوگوی ZEISS بر روی بدنه دوربین نیز نشان دهنده تایید زایس از طراحی این لنز ظریف است.

در دسترس بودن تمامی تنظیمات دستی و محدوده ISO بسیار خوب بین 100 تا 12800 که در حالت بهبودیافته بین 64 تا 25600 قابل تنظیم است از دیگر ویژگی هایی است که از این دوربین انتظار می رفت. علاوه بر این المان ها؛ تنظیمات مختلف خودکار؛ نیمه اتوماتیک و خلاقانه مانند حالت پانوراما یا تایم لپس نیز در این دوربین دیده می شود. اما چیزی که طراحی فیزیکی این دوربین کامپکت را خاص و جدی می کند؛ استفاده از منظرهاب جمع شونده در کنار صفحه نمایش لمسی قابل جابجایی آن است. صفحه نمایش دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII کیفیت بسیار خوبی دارد؛ اما برای کادربندی دقیق تر؛ به خصوص در نور روز؛ می توانید یک منظرهاب OLED با کیفیت بالا با 2.3 میلیون پیکسل و پوشش 100 درصدی تصویر را فشار دهید.

سونی برای این دوربین یک گیره ویدیویی VCT-SGR1 در نظر گرفته است که می توانید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این دستگیره حمل آن را در هنگام استفاده از دوربین با دست آسان می کند و همچنین دکمه ای برای شروع و توقف ضبط تصویر و تغییر زوم لنز در اختیار کاربر قرار می دهد. لازم به ذکر است که RX100 VII دارای لرزشگیر اپتیکال قدرتمندی است که حتی در هنگام فیلمبرداری نیز فعال و بسیار موثر خواهد بود. دستگیره فوق می تواند به سه پایه رومیزی با قابلیت تغییر زاویه عکاسی دوربین نیز تبدیل شود.

RX100 VII 302 گرم وزن دارد و مانند دیگر مدل های این سری از باتری NP-BX1 استفاده می کند که با هر بار شارژ کامل می تواند تا 260 عکس ثبت کند. Sony RX100 VII قابلیت ارتباط بی سیم از طریق Wi-Fi و بلوتوث را دارد. همانطور که گفته شد؛ اگرچه Sony RX100 VII یک دوربین کامپکت است؛ اما می توان آن را دوربینی نامید که اگرچه برای معمولی ترین کاربران آسان و قابل استفاده است؛ اما پیچیدگی یک دوربین حرفه ای را در اختیار مخاطبان جدی خود قرار می دهد. عکاسی و همچنین فیلمبرداری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII RX100 IV" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII RX100 IV"، کلیک کنید.