نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G7X Mark III G7X Mark III

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G7X Mark III G7X Mark III

دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G7X Mark III

G7X Mark III

دوربین Canon PowerShot G7X Mark III یک دوربین جمع و جور و بسیار با کیفیت از سری Powershot G کانن است. این دوربین سومین مدل G7X است که اولین بار در سال 2014 عرضه شد و اولین دوربینی بود که پس از یک دهه تولید کامپکت های سری G از کانن؛ هات شو را از بدنه خود حذف کرد. هات شو یک ویژگی اختیاری بود که برای اکثر کاربران و مخاطبان این سری دوربین مهم نبود و حذف آن قیمت این دوربین سری G را نسبت به مدل های دیگر پایین آورد. در پاسخ به این تغییر؛ بعداً این تغییر در برخی از مدل های دیگر از سری G انجام شد.

این دوربین از سنسور بسیار خوب 1 اینچی 20 مگاپیکسلی و لنز عالی استفاده شده در مدل های قبلی G7X بهره می برد؛ با این تفاوت که پردازنده به DIGIC 8 ارتقا یافته است تا کیفیت تصویر بالاتری را نشان دهد و به لطف پردازنده قدرتمند آن باشد. ؛ این دوربین در عکاسی پیاپی قادر به ثبت 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. ثبت این تعداد فریم در ثانیه که در دوربین قبلی به 8 فریم بر ثانیه محدود شده بود؛ برای دوربین این سری یک جهش محسوب می شود. این سرعت در عکاسی نیاز به سرعت عمل بالاتری در هنگام ثبت هر عکس دارد که به لطف اضافه شدن شاتر الکترونیکی با حداکثر سرعت شاتر 1/25600 ثانیه در اختیار کاربر قرار می گیرد. البته عکاسی با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیاز به کوچک سازی دارد و عکاسی با رزولوشن 20 مگاپیکسل؛ عکاسی پیاپی را به 20 فریم بر ثانیه محدود می کند که به خصوص در مقایسه با مدل قبلی هنوز هم عدد بسیار خوبی است.

دوربین Canon G7X Mark III همانطور که از سری Powershot G انتظار می رود می تواند تصاویر را با فرمت RAW فشرده نشده ضبط کند و تمام تنظیمات دستی؛ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را درست مانند یک دوربین حرفه ای در اختیار کاربر قرار می دهد. حتی منوی دوربین نیز شباهت زیادی به منوی دوربین های حرفه ای جدید کانن دارد که به ویژه برای کاربران حرفه ای که از G7X Mark III به عنوان دوربین دوم و همیشه همراه خود استفاده می کنند بسیار مهم است.

لنز استفاده شده در G7X Mark III؛ همانطور که گفته شد؛ مشابه لنز عالی مدل قبلی است که از زاویه باز 24 میلی متری برای عکاسی از منظره و نزدیک تا 100 میلی متری معادل تله فوتو برای زوم 4.2 برابری و عکاسی پرسپکتیو متغیر است. کاربر با اشیاء بسته و دور. این لنز باکیفیت دارای حداکثر دیافراگم f/1.8 است که در فاصله کانونی 24 میلی متر در دسترس خواهد بود. باز کردن دیافراگم لنز تا این اندازه امکان عکاسی در نور کمتر و همچنین با پس زمینه تارتر را فراهم می کند. دور این لنز یک حلقه چرخان وجود دارد که می توان از آن برای فوکوس یا زوم یا تنظیم هر یک از پارامترهای موثر در عکاسی استفاده کرد. اگرچه فوکوس با انتخاب سوژه روی صفحه لمسی دوربین بسیار خوب و دقیق عمل می کند؛ اما استفاده از این حلقه به طور خاص برای فوکوس دستی؛ حس عکاسی با دوربین حرفه ای را القا می کند.

Canon G7X Mark III نیز پیشرفت های عمده ای در ضبط ویدیو ایجاد کرده است. این دوربین می تواند تصاویر 4K را در حین تصویربرداری و با رزولوشن Full HD ثبت کند؛ علاوه بر فریم ریت 60 فریم بر ثانیه؛ می تواند تصاویر را با نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه ثبت کند تا به آهنگ حرکت آهسته دست یابد. نکته بسیار مهم در مورد فیلمبرداری 4K این دوربین؛ نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه و بیت ریت 120 مگابیت بر ثانیه است که فیلمبرداری 4K بسیار خوب و مفیدی را نشان می دهد! یکی دیگر از پیشرفت های بسیار موثر در این دوربین؛ اضافه شدن جک ورودی میکروفون 3.5 میلی متری است که G7X Mark III را به دوربینی مناسب برای کاربران جدی تر و به ویژه تولیدکنندگان محتوا تبدیل می کند. امکانات ارتباطی پیشرفته تری نسبت به مدل قبلی نیز ممکن است مورد توجه این دسته از کاربران قرار گیرد؛ زیرا Canon G7X Mark III علاوه بر وای فای به بلوتوث مجهز شده است که باعث کاهش مصرف باتری در هنگام ارتباط بی سیم می شود.

این دوربین 302 گرمی نسبت به دوربین قبلی کمی کوچکتر و حدود 15 گرم سبک تر است و با وجود تغییر جزییات می توان گفت که تغییر قابل توجهی در طراحی ایجاد نشده است؛ در اصل همان طراحی خوب قبلی در محل کار است. . دکمه ها در همان مکان های قبلی قرار گرفته اند؛ صفحه نمایش و فلاش دقیقا مشابه مدل قبلی هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند.

Canon PowerShot G7X Mark III مانند مدل های قبلی از باتری NB-13L استفاده می کند و می تواند تا 235 عکس با هر بار شارژ ثبت کند که برای یک روز کامل کافی به نظر می رسد. اگرچهک شارژر همراه با این باتری برای شارژ باتری در خارج از بدنه ارایه شده است؛ اما امکان شارژ دوربین از طریق درگاه USB Type-C بدن وجود دارد؛ به این معنی که دوربین را می توان با یک پاوربانک یا شارژر استاندارد دیگر شارژ کرد. همچنین امکان شارژ از طریق درگاه مذکور به این معنی است که می توانید از خاموش شدن دوربین به دلیل خالی بودن باتری جلوگیری کنید. در پایان می توان نتیجه گرفت که دوربین Canon G7X Mark III بدون شک دوربین کامل تری نسبت به مدل قبلی است و ویژگی های ذکر شده در مورد آن؛ این مدل را بهک دوربین ایده آل برای مصارف خانگی و حتی جدی تر به عنوان دوربین دوم برای عکاسان حرفه ای تبدیل کرده است. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G7X Mark III G7X Mark III" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot G7X Mark III G7X Mark III"، کلیک کنید.