نقد و برسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini90 Instant Neo Classic Black

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini90 Instant Neo Classic Black

نقد و برسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini90 Instant Neo Classic Black

معرفی

دوربین Instax Mini 90 Neo Classic فوجی فیلم یک دوربین فوری پیشرفته و فشرده با طراحی بدنه کلاسیک است. این دوربین با طیف گسترده ای از حالت های عکاسی؛ باتری قابل شارژ قدرتمند و طراحی زیبا و منحصر به فرد؛ بهترین دوربین فیلم فوری فوجی فیلم محسوب می شود.

طرح

دوربین فوری Instax Mini 90 Neo Classic یکی از بهترین دوربین های فوجی فیلم است که توجه عکاسان را به خود جلب کرده است. سری دوربین های Instax طوری طراحی شده اند که گویی بیشتر برای سرگرمی هستند تا دوربین عکاسان حرفه ای. فوجی فیلم این محصول را در اختیار کاربران قرار می دهد تا لحظات شما را به صورت حرفه ای با کیفیت بالا ثبت کنند.

طراحی این دوربین از طراحی سری X پریمیوم فوجی فیلم الهام گرفته شده است. این دوربین نسبتا کوچک و وزن کمی (حدود 300 گرم) بدون باتری و فیلم دارد اما طراحی و کیفیت ساخت بالا و قابل توجهی دارد. اگرچه در تولید این محصول از پلاستیک استفاده شده است؛ اما کیفیت پلاستیک استفاده شده به هیچ وجه از کیفیت ساخت آن کاسته نشده است. کیفیت بالای دوربین از ظاهر آن مشخص است. در واقع؛ بدنه از بافت پارچه پلتر و فلز ساخته شده است؛ استفاده از آن آسان است. در عین حال استحکام آن زیاد است و با ضربات بسیار کوچک مقاومت بالایی دارد و آسیب نمی بیند.

این دوربین یکی از اولین دوربین های فوری است که به راحتی می توان آن را حمل کرد زیرا به راحتی در یک جیب نسبتا بزرگ جای می گیرد. اگر به دنبال یک دوربین فوری کامپکت و جمع و جور هستید؛ Instax Mini 90 را در اولویت خود قرار دهید. فوجی فیلم با استفاده از ترکیب جذاب سری Instax اسباب بازی و آرایش و ساخت حرفه ای دوربین های سری X زیبایی این محصول را به کمال رسانده است در واقع این دوربین با همان بند چرمی دوربین های سری X فوجی فیلم عرضه می شود ؛ که بازار هدف را روی این دوربین نشان می دهد.

ویژگی های

Instax Mini 90 با ویژگی های خاص و حالت های عکاسی؛ کنترل بیشتری بر روی عکاسی را به علاقه مندان خود ارایه می دهد. این دوربین دارای یک لنز همه کاره 60 میلی متری است که نتایج بسیار خوبی را ارایه می دهد. این شرکت تمام تلاش خود را کرده است تا دوربینی را ارایه دهد که بهترین نتایج را به شما ارایه دهد. محصول مورد نظر به طور خودکار روشنایی سوژه مورد نظر شما را تنظیم می کند و میزان فلاش و سرعت شاتر را برای ثبت تصویری با کیفیت بالا بهینه می کند. این دوربین با استفاده از یکی از حالت های عکاسی که به تازگی اضافه شده است به شما کمک می کند در صورت نیاز؛ کنترل بیشتری روی عکس گرفته شده داشته باشید. در ادامه حالت های مختلف این دوربین توضیح داده شده است.

حالت مهمانی – حالت مهمانی

در نوردهی بالاتر؛ این حالت اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد شود و در صورت چشمک زدن؛ پیش زمینه روشن تر می شود.

حالت کودکان – حالت کودکان

حالت کودکان و نوجوانان برای عکاسی از سوژه های با حرکت سریع عالی است و مانند حالت ورزش عمل می کند. در صورت نیاز به سرعت شاتر سریع می توان از این حالت استفاده کرد.

حالت افقی – حالت افقی

حالت افقی فاصله کانونی را بهینه می کند و باید برای عکاسی از سوژه هایی که بیش از 9 فوت از دوربین شما فاصله دارند استفاده شود.

حالت ماکرو – حالت ماکرو

این حالت؛ کاربردی ترین و پرکاربردترین حالت دوربین Instax Mini 90 است که می تواند نزدیکتر از 11.8 اینچ فوکوس کند. این حالت به شما امکان می دهد تا پرتره و عکس های ماکرو سنتی بگیرید.

حالت نوردهی لامپ – حالت قرار گرفتن در معرض لامپ

می توانید از این حالت برای عکس گرفتن در نور کم؛ شب و سوژه هایی که با نور نقاشی شده اند استفاده کنید. با استفاده از این حالت می توانید شاتر را تا 10 ثانیه نگه دارید تا باز بماند.

حالت نوردهی دوگانه – حالت نوردهی دوگانه

حالت نوردهی دوگانه به شما این امکان را می دهد که دو عکس را در یک قاب نمایش دهید و یک عکس را به صورت لایه باز ارایه می دهد که می توانید با توجه به خلاقیت خود تغییراتی را روی آن اعمال کنید.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این حالت؛ نمی توانید دوربین را بین گرفتن عکس اول و دوم خاموش کنید. قبل از خاموش کردن دوربین حتما ترکیب مورد نظر را کامل کنید.

کنترل روشنایی – کنترل روشنایی

چهار سطح روشنایی مختلف به نام های طبیعی؛ روشن؛ روشن تر و تاریک وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا به صورت دستی روشنایی عکس را تغییر دهید. حالت تاریک برای استفاده در محیط های بیرونی روشن (با نور قوی) برای دستیابی به نتیجه مطلوب توصیه می شود.

بهره وری و بهره وری

دوربین Instax Mini 90 با استفاده از باتری لیتیوم یون شارژ می شود که ویژگی های آن را در مقایسه با باتری های استفاده شده قبلی به نام های CR2 و AA تغییر می دهد. امیدواریم این تغییر در آینده روی دیگر مدل های پرچمدار این برند مانند Instax Share SP-1 نیز اعمال شود. شارژ باتری لیتیوم یونی برای استفاده از 10 بسته فیلم فوری مناسب است. در حالی که فیلم فوری این دوربین در ISO 800 نسبتاً به نور حساس است؛ لنز Instax Mini 90 دارای دیافراگم ثابت f/12.7 است.

فلاش داخلی نور اضافی را برای قرار گرفتن در معرض نور کم فراهم می کند و همچنین به شما امکان می دهد سوژه را از محیط اطراف جدا کنید. در هنگام استفاده از فلاش سعی کنید دوربین را در حالت “Darkrn” قرار دهید تا زیبایی و لطافت پوست به خوبی نمایان شود. یکی دیگر از نکات جالب این دوربین؛ قابلیت خاموش شدن کامل فلاش است. این اکشن نه تنها به شما کمک می کند تا با در نظر گرفتن تمام جنبه ها عکس بگیرید؛ بلکه می توانید از حالت نوردهی طولانی در این حالت استفاده کنید و از آن برای گرفتن عکس های طولانی با استفاده از سه پایها یک عقربه ثابت استفاده کنید.

در مورد سه پایه؛ این محصول دارای یک سوکت سه پایه در پایین دوربین است که امکان استفاده از سه پایه را برای شما فراهم می کند. با این حال؛ این در برخی موارد کمی آزاردهنده است زیرا دوربین را در حالت پرتره قرار می دهد و تنها در صورتی می توانید از حالت افقی استفاده کنید که سه پایه دوربین شما قابلیت چرخش 90 درجه را داشته باشد.

منظرهاب اپتیکال این دوربین یکی از معایب جزیی این دوربین است. منظرهاب در این دوربین بسیار کوچک است و استفاده از آن برای کسانی که بینایی یا عینک خواندن ضعیفی دارند دشوار است. در حالی که برای کسانی که بینایی خوب دارند عالی است و کاملا مناسب است؛ اما گاهی اوقات آنقدرها هم مفید نیست. در حالی که کادربندی منظرهاب کامل نیست؛ اما معمولاً بسیار دقیق است.

خوشبختانه با کمی دقت و توجه؛ اصلا نیازی به استفاده از منظرهاب برای گرفتن عکس های دلخواه ندارید. این دوربین مانند سایر دوربین های سری Instax دارای یک آینه کوچک در جلو است که به گرفتن عکس های سلفی مناسب کمک می کند. یکی دیگر از معایب این محصول عدم امکان ترکیب دو حالت/عملکرد خاص با یکدیگر است. به عنوان مثال؛ نمی توانید همزمان از چند نوردهی و حالت ماکرو استفاده کنید. خوشبختانه؛ جدولی در دفترچه راهنمای این دوربین وجود دارد که شما را در میان حالت های قابل ترکیب راهنمایی می کند.

یکی دیگر از مشکلات صفحه نمایش (گردشگر) اطراف لنز است که بیشتر زیبا به نظر می رسد تا کاربردی و می توانید با چرخش حالت مورد نظر را انتخاب کنید. از طرفی برای استفاده از کلید Mode باید ابتدا آن را از پشت فشار دهید تا قبل از انتخاب صفحه نمایش فعال شود. در این مرحله باید روی Mode ضربه بزنید تا حالت تغییر کند و به حالت دلخواه برسید.

تشخیص وضعیت فعلی دوربین با استفاده از صفحه نمایش کوچک پشت دوربین آسان است. از طرفی هر بار که دوربین را خاموش و روشن می کنید؛ این صفحه به شما این امکان را می دهد که تنظیمات مورد نظر را مجدداً انتخاب کنید و در صورت نیاز به حالت عکاسی خاصی؛ آن را به سرعت انتخاب کنید.

راحتی در استفاده

استفاده از دوربین Instax Mini 90 درست مانند سایر دوربین های این سری است و نمی تواند آسان تر باشد. فیلم فوری این دوربین در 10 کارتریج ارایه می شود و به راحتی می توان بسته را داخل دوربین قرار داد و درب آن را ببندید. دوربین به طور خودکار پوشش فیلم را برای شما می کشد. می توانید حالت کنترل خودکار روشنایی را انتخاب کنید و نتایج خیره کننده ای دریافت کنید. فقط به حالت ها و عملکردهای مختلف دوربین عادت کنید.

صفحه LCD با نشان دادن نمادهای مختلف برای تنظیمات انتخاب شده فعلی؛ از جمله عکس های باقی مانده؛ به شما در این امر کمک می کند. 5 دکمه در پشت دوربین وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات دلخواه را انتخاب کنید. یک کلید ماکرو؛ روشن/تاریک (L/D)؛ کلید تایمر خودکار؛ کلید حالت فلاش و کلید حالت عکاسی وجود دارد که می توانید برای تغییر عملکردهای مختلف از پیش تعیین شده استفاده کنید. به طور کلی؛ این دوربین کنترل بیشتری در انتخاب حالت های مختلف عکسبرداری و سایر تنظیمات به شما می دهد.

محصول مورد علاقه با یک بند چرمی زیبا عرضه می شود که حمل آن را آسان می کند. این نوار برای استفاده در حالت عمودی مناسب است. به طور کلی؛ فوجی فیلم حالت عمودی را به عنوان حالت پیش فرض تنظیم کرده است. با این حال؛ می توانید با استفاده از کلید دوم حالت افقی را انتخاب کنید.

آخرین کلمه

با راه اندازی دوربین Instax Mini 90؛ فوجی فیلم بهکی از پیشگامان دوربین های فوری مدرن تبدیل شده است. این دوربین با کیفیت بالا نتایج قابل توجهی را ارایه می دهد. ویژگی های منحصر به فرد و منعطف این محصول آن را نسبت به سایر دوربین های فوری بهتر کرده است. اگرچه قیمت این دوربین کمی بالاتر از رقبای خود است؛ اما اگر نیاز به کنترل روی عکس های خود دارید؛ بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید. اگر به دوربین ساده تری نیاز دارید؛ می توانید انواع دیگر دوربین های فوجی فیلم را امتحان کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini90 Instant Neo Classic Black" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, گردشگری و اقامتی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini90 Instant Neo Classic Black"، کلیک کنید.