نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-55mm f/4-5.6 IS STM 800D EF-S 18-55 IS STM

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-55mm f/4-5.6 IS STM 800D EF-S 18-55 IS STM

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-55mm f/4-5.6 IS STM

800D EF-S 18-55 IS STM

دوربین کانن 800D

Canon 800D پیشرفته ترین دوربین در سری دوربین های سه رقمی کانن است که ویژگی های پیشرفته عکاسی و فیلم برداری را در بدنه ای کوچک و جمع و جور برای استفاده کاربران خانگی و عکاسان تازه کار ارایه می دهد.

این دوربین مجهز به سنسور پیشرفته CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل است و در کنار پردازنده قدرتمند DIGIC 7 به دوربینی بسیار موثر برای عکاسی در نور کم تبدیل شده است. در برخی کشورها Canon 800D با نام Rebel T7i به فروش می رسد.

یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین Canon EOS 800D صفحه نمایش لمسی و پاپ آپ آن است که با سایز 3 اینچی و وضوح 1.04 میلیون نقطه برای عکاسی؛ گرفتن عکس LiveView و مشاهده تصاویر روی دوربین بسیار مفید است.

همچنین می توانید تنظیمات دوربین را خیلی سریع تغییر دهید و با عملکرد لمسی آن به تمام منوها دسترسی داشته باشید.

اگرچه Canon 800D بهک منظرهاب پنج طرفه با پوشش 95 درصدی فریم مجهز است؛ اما صفحه نمایش پاپ آپ کار را در زوایای بسیار کم یا بسیار بالا بسیار آسان می کند. پس از کادربندی ال سی دی؛ به سادگی هر نقطه از تصویر را لمس کنید و دوربین فوراً روی آن نقطه فوکوس می کند.

سنسور

استفاده از سنسور APS-C CMOS 24.2 مگاپیکسلی همراه با نسل جدید پردازنده های DIGIC کانن؛ عکاسی با حساسیت بالا برای فیلم برداری و عکاسی ثابت را امکان پذیر می کند.

این پردازنده حساسیت دوربین را از ISO 100 به 25600 افزایش می دهد و در صورت نیاز به افزایش بیشتر؛ می توانید در حالت توسعهافته به ISO 51200 برسید. این پردازنده قدرتمند به شما امکان عکاسی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را با این دوربین داده است که برای دوربینی در این رده و قیمت بسیار مناسب است.

با دوربین Canon 800D فوکوس کنید

مهم ترین ویژگی این دوربین را می توان به قابلیت های فوکوس منحصر به فرد آن مربوط کرد. این دوربین دارای 45 نقطه فوکوس است که همگی از نوع سنسورهای متقاطع هستند. این سنسورها حساسیت و دقت بسیار بالاتری نسبت به سنسورهای خطی معمولی در سایر دوربین های DSLR دارند و معمولاً در دوربین های DLSR برخی نقاط از این نوع و برخی دیگر از نوع معمولی هستند.

جالب اینجاست که کانن علاوه بر اینکه تمام 45 نقطه فوکوس این دوربین را به صورت متقاطع در نظر گرفته است؛ از سیستم فوکوس بسیار پیشرفته ای به نام Dual Pixel CMOS AF استفاده کرده است که علاوه بر دقت بالا در هنگام عکاسی و LiveView سرعتی مشابه را در اختیار شما قرار می دهد. سرعت فوکوس با سیستم تشخیص فاز

در این حالت؛ اگرچه فوکوس از نوع تشخیص کنتراست است؛ اما دوربین Canon 800D با سرعتی باورنکردنی در این حالت فوکوس می کند و دقت فوکوس را در دو پیکسل در کنار هم روی خود سنسور تصویر مقایسه می کند. این ویژگی به ویژه برای ردیابی و قفل کردن فوکوس روی سوژه های متحرک موثر است.

عکسبرداری با وضوح Full HD 1080p

دوربین Canon 800D می تواند با فرمت MP4 با وضوح Full HD 1080p و سرعت حرکت آهسته 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین از آنجایی که این دوربین می تواند عکس های گرفته شده در حالت تایم لپس را به صورت ویدیو ضبط کند؛ امکان تبدیل عکس های گرفته شده با همان دوربین به فیلم های یکپارچه و پیوسته با فرمت MOV نیز وجود دارد.

کانن معمولا روی سنسور دوربین های خود لرزشگیر قرار نمی دهد اما در این دوربین لرزشگیر نرم افزاری برای کار در حالت فیلمبرداری نیز طراحی شده است که می تواند لرزش دست را در 5 محور کاهش دهد.

این نرم افزار ضد لرزش روی فیلم ضبط شده کار می کند و چند پیکسل را از کناره های قاب تصویر حذف می کند تا لرزش ها از بین برود.

این دوربین علاوه بر داشتن میکروفون هد مخصوص به خود؛ دارای درگاه ورودی میکروفون خارجی نیز می باشد و با اتصال میکروفون های حرفه ای به آن می توانید صدای بسیار واضح تری ضبط کنید.

علاوه بر عملکردهای معمول فیلمبرداری؛ یک عملکرد جدید و مهم که در اکثر دوربین های DSLR دیده نمی شود؛ امکان فیلمبرداری HDR با دامنه دینامیکی بیشتر است که در آن فلاش های نور و سایه های سیاه تاریکی با تعادل بیشتری ضبط می شوند.

به این ترتیب کنتراست تصویر (به خصوص در تصاویر با کنتراست بالا) کاهش یافته و تصویر عمیق تر و زیباتر می شود. در این حالت دوربین با دو شدت نور متفاوت با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد و پس از ترکیب نرم افزار درون دوربین به صورت 30 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد.

امکانات ارتباطی

دوربین Canon 800D از روش های ارتباطی استانداردی مانند USB؛ WiFi و NFC بهره می برد که از طریق آن می توانید به تلفن های هوشمند و تبلت ها متصل شوید و دوربین را از راه دور کنترل کنید و یا حتی عکس های گرفته شده را انتقال داده و در اینترنت منتشر کنید.

از آنجایی که مصرف بالای باتری وای فای می تواند زمان شارژ را کاهش دهد؛ کانن از یک روش ارتباطی کم مصرف بلوتوثی در این دوربین استفاده کرده است که به شما امکان می دهد بدون نگرانی از مصرف بالای باتری؛ دوربین و دستگاه های هوشمند خود را متصل نگه دارید.

کانن در این دوربین از باتری LP-E17 استفاده می کند که طبق استانداردهای CIPA با شارژ کامل حدود 820 عکس می گیرد.

توضیحات لنز

کانن با معرفی لنز Canon EF 18-55mm f/4-5.6 IS STM یکی از پرکاربردترین لنزهای خود را در دسترس عموم قرار داده است که هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری عالی است.

این لنز یک لنز زوم همه منظوره با زاویه دید عریض تا محدوده تله فوتو کوتاه است و با دوربین های Canon با فرمت APS-C که فوکوس خودکار روی سنسور دارند سازگار است.

دوربین هایی که می توانند با قابلیت های STM این لنز کار کنند مانند EOS 750؛ EOS 800D و همچنین EOS 70D و EOS 80D امکان فوکوس کاملا بی صدا و بسیار سریع را مانند لنزهای دوربین فیلمبرداری فراهم می کنند.

فاصله کانونی این لنز زوم بین 18 تا 55 میلی متر و فاصله کانونی معادل 35 میلی متری 29 تا 88 میلی متر است. در این لنز؛ کانن یک سیستم تثبیت کننده نوری ویژه طراحی کرده است که قادر است لرزش های دریافتی را تا چهار استاپ سرعت شاتر کاهش دهد و به شما این امکان را می دهد که حتی در نور کم؛ بدون استفاده از سه پایها گیمبال دستی؛ تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنید.

لنزها

ساختار لنز Canon EF 18-55mm f/4-5.6 IS STM از 12 لنز در 10 گروه استفاده می کند.

سیستم فوکوس موتوری

لنز Canon EF 18-55mm f/4-5.6 IS STM مجهز بهک موتور فوکوس STM است که فوکوس خودکار بی صدا و سریع را در هنگام عکاسی و فیلمبرداری فراهم می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-55mm f/4-5.6 IS STM 800D EF-S 18-55 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-55mm f/4-5.6 IS STM 800D EF-S 18-55 IS STM"، کلیک کنید.