آخرین وضعیت حجاج بیمار ایرانی در سرزمین وحی / بستری 50 زایر در عربستان

آخرین وضعیت حجاج بیمار ایرانی در سرزمین وحی / بستری 50 زایر در عربستان

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارایه بیش از 750 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.

به گزارش اتاق زندگانی؛ دکتر سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال احمر در حج تمتع سال جاری؛ 750 هزار و 442 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی؛ دارو و نسخه؛ خدمات پاراکلینیک؛ پرستاری؛ امداد و انتقال و… و.) به زایران ارایه شده که از این میزان؛ 708 هزار و 159 خدمت در مکه و مشاعر و 42 هزار و 283 خدمت در مدینه ارایه شده است.

وی گفت: در حال حاضر 26 زایر در بیمارستان هلال احمر و 24 زایر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه تا امروز نیز 19 زایر ایرانی در عربستان جان باخته اند.

مرعشی ادامه داد: سومین گروه حجاج بیمار شامل 18 نفر شب گذشته برای ادامه روند درمان به کشور اعزام شدند. در مجموع تاکنون 35 نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و 50 نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر بستری هستند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ گفتنی است که 380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال احمر برای خدمت به زایران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زایر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه دهند.) این کادر شامل پزشکان؛ پرستاران؛ امدادگران و … هلال احمر با فعالیت 24 ساعته؛ آماده خدمت رسانی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

پایان خبر اتاق زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت حجاج بیمار ایرانی در سرزمین وحی / بستری 50 زایر در عربستان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت حجاج بیمار ایرانی در سرزمین وحی / بستری 50 زایر در عربستان"، کلیک کنید.