مراسم برایت از مشرکین در حج انجام شد

مراسم برایت از مشرکین در حج انجام شد

مراسم برایت از مشرکین با اجتماع زایران ایرانی در صحرای عرفات برگزار شد.

به گزارش اتاق زندگانی؛ این مراسم که جنبه سیاسی حج محسوب می شود؛ هر سال در توافقی بین ایران و عربستان در صحرای عرفات با حضور زایران ایرانی برگزار می شود.

مراسم برایت از مشرکین حج امسال با تاکید بر شعار محوری «حج برایت» صبح شنبه 26 خردادماه برابر با نهم ذی الحجه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت در چادرهای محل اسکان زایران ایرانی در صحرای عرفات نیز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ پیام مقام معظم رهبری به حج را که به حدود 35 زبان ترجمه شده است؛ در جمع زایران خواند. همچنین قطعنامه برایت از مشرکین با تاکید بر ضرورت قطع هر گونه ارتباط با رژیم صهیونیستی؛ خوانده شد.  

این مراسم با شعارهای زایران از جمله «الله اکبر»؛ «لا اله الا الله»؛ «لا اله الله؛ آمریکا عدو الله»؛ «لا اله الا الله؛ اسراییل عدو الله»؛ «یا ایها المسلمون؛ اتحدوا؛ اتحدوا»؛ «برایت المسلمین؛ من عمل المشرکین»؛ «یا ایها المسلمون؛ غزه شده غرق خون»؛ «پیام قرآن ما؛ وحدت مسلمین است؛ آزادی فلسطین؛ شعار مسلمین است»؛ «سعادت مسلمین؛ وحدت آنان بود؛ برایت از مشرکین جلوه ایمان بود» همراه بود.

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ براسراییل»؛ «حج برایـت»؛ «فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت» نیز از جمله شعارهایی بود که در محل برگزاری این مراسم نصب شده بود.

زایران ایرانی عصر شنبه 26 خردادماه برابر با نهم ذی الحجه به تقویم عربستان؛ مراسم دعای عرفه را در کنار زایران خارجی برگزار خواهند کرد و سپس راهی سرزمین «مشعر» خواهند شد و پس از توقفی کوتاه؛ براساس ارکان حج تمتع؛ به سرزمین «منا» می روند.

بنا بر تقویم عربستان؛ حج تمتع که از غروب جمعه 25 خردادماه آغاز شده تا 30 خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایان خبر اتاق زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراسم برایت از مشرکین در حج انجام شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراسم برایت از مشرکین در حج انجام شد"، کلیک کنید.