این غذا ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

این غذا ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

آفتاب نیوز :

این نوع از دیابت یک نگرانی رو به رشد برای سلامت عمومی است که بر اساس سازمان جهانی بهداشت بیش از 400 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه بیش از 1 میلیون مرگ را در پی دارد.

محققان داده های 113097 شرکت کننده در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که رژیم غذایی سرشار از فلاونوییدها؛ به ویژه از غذا هایی مانند انواع توت ها؛ سیب و چای؛ با بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر دیابت مرتبط است.

اتخاذ یک رژیم غذایی غنی از غذا های گیاهی در حال حاضر برای کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 شناخته شده است.

فلاونوییدها؛ دسته ای از ترکیبات پلی فنلی؛ به شش زیر گروه اصلی تقسیم می شوند: فلاونون ها؛ فلاون ها؛ فلاوان -3- اول ها؛ فلاونول ها؛ آنتوسیانین ها و ایزوفلاون ها.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف بیشتر فلاونویید ها ممکن است منجر به حساسیت بیشتر به انسولین و بهبود پروفایل چربی خون شود.

دریافت فلاونویید شرکت کنندگان از طریق دو یا چند بررسی رژیم غذایی 24 ساعته ارزیابی شد.

10 غذای غنی از فلاونویید بر اساس میانگین مصرف روزانه انتخاب شدند. امتیاز فلاوودیت (FDS) با جمع وعده های این ده غذا محاسبه شد.

این مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر غذا های غنی از فلاونویید در میان شرکت کنندگان زن؛ افراد مسن تر؛ افرادی که فعالیت بدنی داشتند و افرادی که سطح تحصیلات بالاتری داشتند؛ رایج تر بود.

نتایج نشان داد که امتیاز بالاتر فلاوودیت (FDS) – معادل مصرف 6 وعده غذای غنی از فلاونویید در روز- با 28٪ کمتر خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 در مقایسه با FDS کمتر یک وعده در روز مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که هر وعده اضافی روزانه از غذا های غنی از فلاونویید خطر ابتلاء به دیابت را تا 6 درصد کاهش می دهد؛ 4 وعده چای سیاها سبز در روز با 21 درصد کاهش خطر مرتبط است و 1 وعده مصرف توت در روز با 15 درصد خطر ابتلاء به دیابت را کاهش داد و 1 وعده سیب در روز با 12 درصد خطر کمتر مرتبط بود.

یافته ها نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونویید به طور مثبتی بر مدیریت وزن؛ متابولیسم گلوکز؛ التهاب و عملکرد کلیه و کبد تاثیر می گذارد و به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 کمک می کند.

فلاونوییدها؛ به ویژه آنتوسیانین ها؛ فلاوان -3- اول ها و فلاونول ها؛ ترشح و سیگنال دهی انسولین را افزایش می دهند و انتقال و متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این غذا ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این غذا ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد"، کلیک کنید.