چین پهپادهای پیشرفته خود را بهک کشور آفریقایی می فرستد/ عکس

به گزارش خبرگزاری اتاق زندگانی و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان؛ حساب توییتری ORCA Military در پستی نوشت؛ الجزایر با در اختیار گرفتن 4 پهپاد WJ-700 Falcon از شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) توانایی های نظامی خود را افزایش می دهد. این پهپادهای کلاس مداومت پروازی بالا- ارتفاع بالا (HALE) که در حال حاضر در مراحل پایانی آزمایش هستند؛ هم برای عملیات شناسایی و هم برای حملات دقیق طراحی شده اند و قادر به درگیری با اهداف تا فاصله 100 کیلومتری با استفاده از موشک CM-102 که دارای برد 100 کیلومتر و وزن 80 کیلوگرم است را دارد. این خرید مهم در بحبوحه تنش های منطقه ای جاری؛ به ویژه با کشور همسایه مراکش؛ رخ می دهد.

چین پهپادهای پیشرفته خود را بهک کشور آفریقایی می فرستد/ عکس

پهپاد WJ-700 Falcon در سال 2018 رونمایی شد و اولین پرواز خود را در ژانویه 2021 انجام داد. از ویژگی های WJ-700 می توان به حداکثر وزن برخاست 3500 کیلوگرم؛ ظرفیت حمل بار بیش از 800 کیلوگرم؛ مداومت پروازی 20 ساعت و بیشینه ارتفاع پروازی 15 کیلومتر با سرعت نزدیک به 700 کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

چین پیش بینی می کند که فروش پهپادهای نظامی این کشور تا سال 2024 حدود 25 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و درآمد پیش بینی شده 17 میلیارد یوان (2.6 میلیارد دلار) و بیش از 110 میلیارد یوان (16.8 میلیارد دلار) در بیش از یک دهه آینده را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است زرادخانه پهپادهای موجود الجزایر شامل پهپادهای CH-4 و CH-3 ساخت چین است و الجزایر قرار است پهپاد ترکیه ای Aksungur را پس از سفارش 6 فروند به کار گیرد. آکسونگور که توسط شرکت هواپیمایی ترکیه (TAI) طراحی شده است؛ برای ماموریت های ISR و حمله مناسب است. علاوه براین؛ الجزایر 10 هواپیمای بدون سرنشین Anka-S را به TAI سفارش داده است تا توانایی های هوایی خود را افزایش دهد.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چین پهپادهای پیشرفته خود را بهک کشور آفریقایی می فرستد/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چین پهپادهای پیشرفته خود را بهک کشور آفریقایی می فرستد/ عکس"، کلیک کنید.