پرچم سوید در مقر ناتو برافراشته شد

پرچم سوید در مقر ناتو برافراشته شد

پرچم سوید امروز (21 اسفند) طی مراسمی رسمی در مقر ناتو در بروکسل برافراشته شد و پیوستن کشور پادشاهی سوید به پیمان اطلس شمالی به عنوان سی و دومین عضو با این مراسم نمادین تکمیل گردید.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری اتاق زندگانی؛ پرچم سوید روز دوشنبه در خارج از مقر ناتو در بروکسل برافراشته شد و این کشور به طور رسمی به عنوان سی و دومین کشور به عضویت ناتو درآمد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پس از تصویب عضویت سوید اعلام کرد که این روز یک روز تاریخی است.

دبیر کل ناتو گفت که بعد از 200 سال عدم تعهد؛ سوید اکنون از حمایت اعطا شده بر اساس ماده 5 ناتو؛ تضمین آزادی و امنیت متحدان برخوردار است.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوید هم در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که سوید به خانه بازگشته است.

نخست وزیر سوید افزود که سوید اکنون بخشی از ناتو است – یک عضو و متحد مفتخر؛ همراه با نزدیک ترین دوستان و شرکای خود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرچم سوید در مقر ناتو برافراشته شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرچم سوید در مقر ناتو برافراشته شد"، کلیک کنید.