کام شکلات سازان جهان تلخ شد

کام شکلات سازان جهان تلخ شد

کام شکلات سازان جهان تلخ شد

افزایش قیمت جهانی کاکایو به دلیل کمبود عرضه؛ طعم تلخی را برای شکلات سازان و مصرف کنندگان ایجاد می کند.

به گزارش اتاق زندگانی؛ کاکایو برای سرمایه گذاران یک خوراکی شیرین است اما شرکت ها و مصرف کنندگان از افزایش قیمت ها در سال جاری متزلزل شده اند و این در شرایطی است که ناظران بازار هشدار می دهند که این کالا ممکن است آخرین کالایی باشد که شاهد افزایش قیمت ها برای مدت طولانی تری است.

نگرانی های عرضه باعث شده است که قیمت کاکایو در هر دو بازار نیویورک و لندن در سال جاری افزایش یابد و رکورد جدیدی را ثبت کند.

بر اساس گزارش رویترز؛ از ابتدای سال تا به امروز؛ معاملات آتی کاکایو لندن 125.6 درصد افزایش یافته است؛ در حالی که معاملات کاکایو در نیویورک 129.4 درصد افزایش یافته است. طی سال گذشته؛ معاملات آتی در این دو بورس به ترتیب 275 درصد و 243.1 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش فوریه سازمان بین المللی کاکایو (ICCO)؛ قیمت های بالای کاکایو به دلیل کمبود عرضه ساحل عاج و غنا؛ دو کشور از بزرگترین کشورهای تولیدکننده دانه کاکایو یک «نگرانی قابل توجه» باقی مانده است.

پایان خبر اتاق زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کام شکلات سازان جهان تلخ شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کام شکلات سازان جهان تلخ شد"، کلیک کنید.