هزینه سنگین آماده باش دایمی اسراییل

هزینه سنگین آماده باش دایمی اسراییل

پس از حمله اخیر حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله در سخنرانی خود هشدار داد ما بررسی و برآورد می کنیم که اگر ازلحاظ ما این عملیات به اهداف خود رسیده بود که هیچ ؛در غیر اینصورت این اقدام اولیه خواهد بود و در صورت نیاز عملیات دیگری انجام خواهد شد.همچنین ایشان در آخر پیام خود گفتند مردم به سر زندگی شان بروند و کارهای خود برسند و این یعنی گرفتن سیگنال های مثبت از عملیات اخیر.

در حال حاضر وضعیت اسراییل تغییر کرده و به چند دلیل آن اسراییلی که مردم می شناختند نیست؛اول اینکه اسراییل درابتدا فقط جنگ کوتاه مدت و پیروزی برق آسا را تجربه می کرد که این با 11 ماه نبرد غزه شکسته شد.دومین مسیله این بود که اطلاعات را داشت و سریعا کار خود را می کرد که این هم شکسته شد؛اسراییل تلفات زیادی نمی توانست بدهد و هر سرباز خود را با 2000 سرباز عوض نمی کرد و این موضوع هم تغییر پیدا کره است ؛یعنی همه چیز در منطقه به هم ریخته و اسراییل آن قدرت بازدارندگی خود را بکلی از دست داده است و تا کنون هر چه تلاش کرده که به نحوی آن بازدارندگی قبلی را به دست بیاورد موفق نشده است و از آن بازدارندگی خبری نیست.

پیشتر اسراییل گفت من با یکصد هواپیما حمله پیشگیرانه انجام داده ام ؛6000 تا موشک را مورد هدف قرار داده ام ولی تمام این برآوردها اشتباه بود و حتی خود نظامیان اسراییل می گویند هیچ آثار و نشانه ای از اینکه 6000 موشک حزب الله از بین رفته باشد و یا پایگاه های آن آسیب دیده باشد و یا کسی از نیروهای حزب الله به شهادت رسیده باشد به دست نیامده و قابل بررسی نیست؛یعنی هیچ نشانه ای از این امر وجود ندارد .مضافا به اینکه درست نیم ساعت پس از حمله حزب الله توانست 340 موشک کاتیوشا به مهمترین پایگاه های اسراییل در جولان و جلیل پرتاب کند و علاه بر آن تعداد بالای 20 هواپیمای بدون سرنشین را هم از طریق بعلبک و بقاع لبنان به سوی عمق سرزمین های اشغالی پرتاب کرد .به تعبیری این حملات دوباره آن بازدارندگی قبلی را به حالت اول بین اسراییل و لبنان درآورد .به همین دلیل است که اسراییل در پاسخ به این حمله هیچ کاری نمی توانست بکند و قبل از حمله حزب الله هم اعلام کرد که حمله ما پایان یافته و اگر حزب الله کاری انجام ندهد ما حمله ای نخواهیم کرد.

این نشان می دهد که خیلی معادلات در منطقه عوض شده و تنها چیزی که اسراییل را روی پا نگه می دارد وجود نیروهای بسیار زیاد آمریکا در منطقه است؛اسراییل می داند که اگر این نیروها نبود این رژیم واقعا به هیچ وجه نمی توانست حتی 20 روز در مقابل حملاتی که از محور مقاومت به سوی آن آمده است مقاومت کند.

اینکه سید حسن گفت که ما بررسی کرده ایم تا پاسخ مان یکجا باشد یا تک تک ؛خود یک تاکتیک است زیرا علیرغم ضربه نیروهای حزب الله به اسراییل هنوز خطر از سر اسراییل برداشته نشده است چرا که هنوز پاسخ حوثی های یمن نسبت به بمباران بندر حدیده و پاسخ ایران به ترور هنیه در تهران مانده است ؛ازاین رو اسراییل و نیروهای آمریکایی در حالت آماده باش هستند.

اصل قضیه این است که همیشه نیروها بتوانند بدون اینکه اقدامی کرده باشند قدرت دفاع یا حمله را از دشمن بگیرند ؛الان هم می بینیم بدون اینکه ایران و یا یمنی ها اقدامی انجام دهند عملا اسراییل در یک حالت ترس ؛مراقبت و آماده باش دایمی قرار گرفته که این هزینه های بسیار زیادی را برای آنها بوجود می آورد ضمن اینکه این حملات نیز فعلا می تواند ادامه داشته باشد

کارشناس مسایل خاورمیانه

212

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هزینه سنگین آماده باش دایمی اسراییل" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هزینه سنگین آماده باش دایمی اسراییل"، کلیک کنید.