نقش «نماد» در کاهش آسیب های اجتماعی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای طرح «نماد» گفت: «ایجاد محیط یادگیری مثبت» «افزایش تعلق خاطر دانش آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش آموزان با معلمان مدیران و مربیان» از مهم ترین اهداف این طرح است.
رضوان حکیم زاده در گفت وگو با اتاق زندگانی با اشاره به اهمیت «طرح نماد» گفت: جلسات سامانۀ این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت هفتگی برگزار می شود و مقرر شد با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی وزارت اهداف مشترک این طرح احصاء و برنامۀ لازم برای تحقق آنها طراحی و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه طرح نماد به صورت فراگیر در سراسر کشور برگزار خواهد شد افزود: اجرای پایلوت این طرح در برخی از مناطق کشور آغاز شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی مدیران و معلمان را پیش شرط موفقیت طرح نماد دانست و ادامه داد: «ایجاد محیط یادگیری مثبت» «افزایش تعلق خاطر دانش آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش آموزان با معلمان مدیران و مربیان» از مهمترین اهداف این طرح است.
حکیم زاده با تأکید بر اثر مطلوب ارتباط مؤثر در فرایند یادگیری دانش آموزان اظهار کرد: ایجاد ارتباط مؤثر گام اول برای تحقق تعامل سازنده و حس تعلق خاطر در دانش آموزان است که نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دارد.
پایان خبر اتاق زندگانی
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش «نماد» در کاهش آسیب های اجتماعی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش «نماد» در کاهش آسیب های اجتماعی"، کلیک کنید.