نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX740 HS SX740

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX740 HS SX740

دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX740 HS

SX740

دوربین کانن SX740

دوربین کانن SX740 با سنسور CMOS 20.3 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 40 برابری یک دوربین کامپکت است که می توانید از آن برای گرفتن عکس از دور و نزدیک استفاده کنید. بزرگنمایی بالای این دوربین با سیستم تثبیت کننده قوی همراه است که به شما امکان می دهد بدون لرزش با بزرگنمایی بالا عکاسی کنید. فناوری Zoom Framing Assistant به شما امکان می دهد سوژه خود را با بزرگنمایی زیاد پیدا کنید؛ سوژه خود را پیدا کنید و سپس با فشار دادن یک دکمه زوم کنید. پردازنده DIGIC 8 به این دوربین کمک می کند تا به طور مداوم با سرعت 10 فریم بر ثانیه عکس بگیرد.

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K و فیلمبرداری 4K Timelapse از دیگر ویژگی های این دوربین است. صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با چرخش 180 درجه در پشت این دوربین به شما کمک می کند عکس ها و فیلم های خود را قاب بندی کنید. علاوه بر این؛ استفاده از سیستم بی سیم وای فای و بلوتوث به شما این امکان را می دهد که عکس ها را به تلفن همراه خود منتقل کنید و همچنین دوربین را از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید.

طراحی و عملکرد

اگرچه دوربین Canon SX740 زوم بسیار بالایی دارد؛ اما به طرز شگفت آوری کوچک است. اندازه این دوربین به قدری کوچک است که به راحتی می توانید آن را در جیب خود قرار دهید. سنسور کوچک 2.3 اینچی 1/2 اینچی 20.3 مگاپیکسلی CMOS برای عکاسی در نور کم خیلی ضعیف نیست. اما اگر بخواهید از این دوربین برای عکاسی در نور مناسب استفاده کنید؛ مشکلی نخواهید داشت. حالت های عکاسی مختلفی در این دوربین وجود دارد که می توانید از حالت های عکاسی نیمه اتوماتیک و دستی استفاده کنید. اما متاسفانه گزینه ای برای عکاسی با فرمت RAW در این دوربین وجود ندارد.

با نگاهی به پشت دوربین متوجه می شوید که تمام دکمه های دوربین در سمت راست قرار دارند که برای گرفتن دوربین با یک دست بسیار راحت است. یک دکمه بسیار کاربردی در پشت دوربین وجود دارد؛ زمانی که در زوم بالا جسمی را گم می کنید؛ می توانید با نگه داشتن این دکمه دوربین را کوچک کنید و پس از یافتن و قرار دادن شی در مرکز تصویر؛ این دکمه را رها کنید. زوم دوربین به حالت قبلی باز می گردد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش قابل چرخش 180 درجه این دوربین عکاسی از زوایای غیرمعمول را برای شما آسان می کند. 180 درجه می چرخد تا بتوانید کاملا به دوربین نگاه کنید و سلفی بگیرید. اما نقطه ضعف این دوربین عدم لمس آن است. این یک تصمیم عجیب برای دوربینی است که در سال 2018 گرفته شد؛ اما این مشکل باعث دسترسی بیشتر آن می شود.

تمرکز

Canon SX740 از سرعت و قدرت فوکوس مناسبی برخوردار است؛ به خصوص هنگام عکاسی در فواصل کانونی کوتاه. اما وقتی بیش از حد زوم می کنید؛ ممکن است در ابتدا برای تمرکز روی سوژه دچار مشکل شوید. متاسفانه با این دوربین نمی توانید نقطه خاصی را برای فوکوس انتخاب کنید. شما فقط می توانید از چهار گزینه صورت؛ ردیابی؛ ردیابی AF و نقطه مرکزی استفاده کنید. به این معنی که اگر می خواهید روی قسمت خاصی از کادر فوکوس کنید؛ باید دوربین را روی حالت فوکوس نقطه مرکزی قرار دهید و پس از فوکوس؛ کادر خود را به دلخواه تغییر دهید. فوکوس ردیابی دوربین برای سوژه هایی که با سرعت بالا حرکت نمی کنند خوب عمل می کند؛ اما اگر بخواهید از صحنه های ورزشی یا سگ های در حال دویدن عکس بگیرید؛ قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.

کیفیت عکس و فیلم

همانطور که از همه دوربین های کامپکت انتظار می رود؛ زمانی که تصویر مورد نظرتان نور کافی داشته باشد بهترین کیفیت را دریافت خواهید کرد. در شرایط کم نور؛ جزییات تصویر را از دست خواهید داد و در شرایط نوری بسیار کم؛ تصویر شما بسیار نویز خواهد بود. در نور خوب؛ اگر سعی کنید با زوم 40 برابر عکس بگیرید؛ نویز را در عکس خواهید دید. البته به دلیل ترکیب سنسور و لنز این مشکل غیرقابل پیش بینی نیست و از زوم فوق العاده این دوربین آنچنان استفاده نخواهد شد.

در شرایط روشن با رنگ های عکس مشکلی نخواهید داشت؛ اما اگر می خواهید در نور مصنوعی عکاسی کنید؛ ممکن است سطح سفیدی دوربین در فضایی که نور زرد محیط را می پوشاند اشتباه باشد که می توانید آن را حل کنید. با انتخاب سطح مناسب تری روی رنگ سفید. با این دوربین می توانید فیلم های با کیفیت 4K بگیرید؛ البته این دوربین برای فیلم برداری حرفه ای مناسب نیست؛ اما اینکه بتوانید برای استفاده شخصی با کیفیتی مشابه دوربین های حرفه ای فیلم برداری کنید؛ بسیار هیجان انگیز است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX740 HS SX740" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX740 HS SX740"، کلیک کنید.