نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX710 HS

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX710 HS

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX710 HS

دوربین Canon SX710 HS

یکی از دوربین های پاورشات جدید کانن که در سال 2015 وارد بازار شد دوربین کانن SX710 HS. این دوربین پاور شات از لنز 25-750 میلی متری با لرزشگیر و زوم 30 برابری استفاده می کند. و فیلمبرداری کامل 60 فریم در ثانیه؛ فوکوس 9 نقطه ای؛ عکسبرداری پیوسته 6 فریم در ثانیه؛ و Wi-Fi و NFC.
بررسی دوربین Canon SX710 HS powershot

معرفی دوربین:

Canon SX710 HS را می توان با یک دوربین کامپکت با زوم فوق العاده جایگزین کرد SX700 HS این شرکت می داند. استفاده از لنز قدرتمندتر همراه با آخرین نسل پردازنده های DIGIC کانن؛ این دوربین را بهکی از گزینه های جذاب سوپرزوم کامپکت تبدیل کرده است. هنگام ساخت این دوربین؛ کانن چیزی کم نگذاشت و از استفاده از Wi-Fi و NFC گرفته تا استفاده از صفحه نمایش با کیفیت؛ سعی کردند زوم فوق العاده جمع و جور و جهانی ارایه دهند. دوربین Canon SX710 HS به لطف سنسور 21 مگاپیکسلی 1.2.3 اینچی CMOS در کنار پردازنده پیشرفته و قدرتمند DIGIC 6 کانن؛ توانایی ثبت تصاویر باکیفیت را دارد. علاوه بر این وجود لرزشگیر تصویر نیز از دیگر ویژگی های این دوربین است که کیفیت تصاویر را هنگام عکاسی در نور کم بهبود می بخشد. تنظیمات نوردهی این دوربین شامل تنظیم خودکار؛ تنظیم دستی؛ تنظیم موقعیت و ضبط ویدیو می شود. این دوربین کوچک زوم مسافرتی همچنین دارای زوم خودکار است که به طور خودکار تعداد افراد در قاب را تشخیص داده و سطح زوم را تنظیم می کند. این دوربین دارای تنظیم دستی قطعاتی مانند سرعت شاتر و اندازه دیافراگم است. عملکرد فیلمبرداری نیز بسیار مناسب است و قابلیت فیلمبرداری Full HD 1920*1080 را دارد و می تواند با سرعت 60؛ 30 و 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین فقط در رنگ مشکی موجود است.

حالت های عکاسی:

دوربین دیجیتال کانن PowerShot SX710 HS این دستگاه به حالت های Creative Shot و Short Clip برای ایجاد عکس ها و فیلم های خلاقانه و هنری مجهز شده است. این دوربین همچنین با استفاده از حالت Story Highlights؛ با استفاده از طیف وسیعی از جلوه های ویژه اضافی مانند Fast Motion و Slow Speed؛ مجموعه ای جذاب از تصاویر انتخابی را ایجاد می کند. این ویژگی و حالت یک تجربه عکاسی منحصربه فرد را به شما ارایه می کند که برای ایجاد یک لحظه کوتاه از بهترین لحظات یک روزها سفر و اشتراک گذاری آن ها با دوستان و خانواده عالی است. انتخاب تصویر را می توان بر اساس رویدادها و لحظات مهم؛ تاریخ و زمان و افراد خاص به صورت خودکار انجام داد یا بر اساس عکس های انتخاب شده توسط کاربر سفارشی کرد. نتیجهک سکانس زیبا از لحظات مهم و جالب است که بدون نیاز به نرم افزار ویرایش خارجی؛ می تواند با گزینه های موسیقی داخل دوربین همراه شود.

طراحی؛ مشخصات؛ مدیریت و بهره برداری

این دوربین بدنه ای فلزی دارد و در نتیجه دوربین محکم و خوش ساخت به نظر می رسد. برآمدگی لاستیکی و پیچ نوردهی در پشت دوربین؛ با توجه به بدنه نسبتا باریک آن که به راحتی در یک جیب یا کیف کوچک قرار می گیرد؛ نگه داشتن این دوربین را بسیار آسان در دست می کند.

در بالای دوربین کانن Powershot SX 710 HS یک سوییچ زوم آشنا در اطراف دکمه شاتر دوربین قرار دارد. خوشبختانه؛ این سوییچ زوم دارای دو تنظیم سرعت است؛ بنابراین می توانید برای انجام تنظیمات دقیق تر فاصله کانونی آن را کمی حرکت دهید و برای زوم سریع تر می توانید آن را تا انتها فشار دهید. همچنین دارای یک ویژگی نوآورانه Zoom Assist است که وقتی از تنظیمات تله فوتو بالاتر برای کادربندی دوربین استفاده می کنید؛ روی دوربین بزرگنمایی می کند. سپس به طور خودکار دوباره بزرگنمایی می کند. این قابلیت که کانن آن را Zoom Assist نامیده است؛ با فشار دادن یک دکمه اختصاصی در سمت چپ دوربین قابل دسترسی است. کانن با افزودن گزینه های سه نفره (صورت؛ بالاتنه و تمام بدن) برای سال 2015 به دوربین های کانن؛ این ویژگی را بهبود بخشیده است. SX710 HS می تواند به طور خودکار سوژه شما را در کادر نگه دارد.
دوربین سوپر زوم کانن SX710 HS همچنین یک سیستم لرزشگیر اپتیکال بهبود یافته را ارایه می دهد. اگرچه این سیستم لرزشگیر اپتیکال 5 محوره که به نام Advanced Dynamic IS نامیده می شود؛ هنوز لرزش تصویر را با 2.5 استاپ (سرعت شاتر) جبران می کند؛ اما این سیستم را می توان در هنگام فیلمبرداری با حرکت سریع مانند فیلمبرداری با جسم یا در حال اجرا استفاده کرد. راه رفتن به عقب؛ جبران می کند. همچنین در کنار دکمه شاتر دوربین یک دکمه مخصوص فیلمبرداری یکبار مصرف وجود دارد (با فشردن این دکمه دوربین در هر حالتی شروع به ضبط می کند و نیازی به تغییر حالت دوربین از طریق پیچ نوردهی یا تغییر حالت های عکاسی نیست. روی حالت ویدیو تنظیم کنید)؛ و دوربین در حالت فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی با وضوح و کیفیت 1080p با حداکثر سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه و همچنین با رزولوشن 720p با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. در سمت دیگر دوربین فلاش دوربین قرار دارد. شما باید با استفاده از سوییچ سمت چپ دوربین؛ فلاش را به صورت دستی بالا ببرید؛ اما این طراحی امکان غیرفعال شدن خودکار فلاش را در زمانی که اصلا انتظارش را ندارید؛ از بین می برد.

با فشار دادن دکمه روشن یا خاموش کردن دوربین دیجیتال کانن SX710 HS دوربین در کمتر از یک ثانیه روشن می شود و یک صفحه نمایش ساده – اما کمی قدیمی – روی صفحه دوربین به شما خوشامد می گوید. اما علیرغم سادگی نمایشگر؛ تمام اطلاعاتی که نیاز دارید به راحتی قابل خواندن هستند؛ زمانی که آماده عکس گرفتن هستید؛ دوربین کانن SX710 HS در فوکوس خودکار زمان را تلف نمی کند و می تواند سوژه شما را سریعتر از آنچه انتظار دارید در شرایط کم نور پیدا کند. سیستم فوکوس خودکار این دوربین هنگام عکس گرفتن از سوژه ماکرو که مقدار زیادی از کادر را اشغال نمی کند؛ کمی مشکل دارد. اما در غیر این صورت می توانید مطمین باشید که دوربین کانن است PowerShot SX710 HS فوکوس دقیق و سریع بر روی سوژه مورد نظر شما؛ آن را روی حالت خودکار قرار دهید. از نظر فوکوس در حالت ماکرو؛ حداقل فاصله کانونی این دوربین سوپر زوم یک سانتی متر است که عملکرد خوبی برای این دسته از دوربین ها به حساب می آید.

دوربین کانن SX710 HS این یک دوربین نسبتا سریع در حالت عکاسی پیاپی است. درست است که حداکثر سرعت 4.5 فریم بر ثانیه این دوربین با فوکوس خودکار در این حالت؛ سرعت چندان بالایی ندارد؛ اما بر خلاف بسیاری از دوربین های کامپکت؛ سرعت این دوربین در این حالت پس از گرفتن چند عکس غیر وابسته به شدت کاهش می یابد. با توجه به سرعت کارت حافظه ای که در این دوربین استفاده می کنید؛ سرعت دوربین در این حالت عکسبرداری کاهش می یابد.

ممکن است کمی ناامید کننده باشد که این دوربین یک دوربین کانن است SX710 HS فاقد صفحه نمایش لمسی است؛ اما صفحه نمایش استاندارد 3 اینچی دوربین به خوبی کار می کند. صفحه نمایش LCD بسیار روشن با کنتراست بالا و زاویه دید بسیار خوب است و وضوح 922000 نقطه بیش از حد کافی است. کنار صفحه دوربین کانن SX710 HS یک پیچ حالت عکاسی گرد (که به آن پیچ نوردهی سوییچینگ حالت عکاسی نیز می گویند) قرار داده شده است که 12 حالت مختلف روی آن تعبیه شده است. این دوربین هر چهار حالت عکاسی آغاز شده با PASM (برنامه؛ اولویت دیافراگم؛ اولویت شاتر و دستی) را ارایه می کند که برای افراد و کاربرانی که می خواهند با استفاده از چرخ کنترلی باریک با انگشت شست پشت دوربین دیجیتال کنترل بیشتری بر نوردهی داشته باشند؛ ایده آل هستند. تصویر دوربین کانن PowerShot SX710 HS با استفاده از یک کنترل چهار طرفه؛ می توانید دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم کنید. با قرار دادن دوربین روی حالت Creative Shot از طریق این سوییچ حالت عکاسی؛ دوربین با هر بار فشار دادن دکمه شاتر؛ 6 عکس را پشت سر هم می گیرد. عکس اول یک عکس معمولی و بدون تغییر است اما 5 عکس دیگر از دوربین کانن است SX710 HS آنها به طور خودکار با نسبت ابعاد و جلوه های رنگی مختلف تغییر می کنند؛ بنابراین پس از گرفتن عکس می توانید بهترین گزینه را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید و بقیه فریم ها را حذف کنید.
عمر باتری دوربین کانن SX710 HS همچنین کمی ضعیف است. عمر باتری 230 عکس تقریباً متوسط است؛ بنابراین اگر برای مدتی از شارژ مجدد باتری دور هستید؛ فعال کردن حالت اکو یا صرفه جویی در انرژی دوربین می تواند عمر باتری را به 315 عکس در هر بار شارژ افزایش دهد. این کاهش مصرف برق با غیرفعال کردن صفحه نمایش دوربین پس از چند ثانیه عدم فعالیت (عدم استفاده) و سپس خاموش کردن کامل آن پس از مدت کوتاهی حاصل می شود. با فشار دادن هر یک از دکمه های دوربین؛ صفحه نمایش روشن می شود و بلافاصله دوباره فعال می شود. این اثر تا حدودی شبیه به سیستم روشن/خاموش خودکار ماشین های مدرن است و بدیهی است که تاثیر منفی بر عملکرد دوربین کانن دارد. PowerShot SX710 HS هیچ کدام به شرطی که برای گرفتن عکس بیشتر از چند ثانیه صبر نکنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX710 HS" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX710 HS"، کلیک کنید.