نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX60 HS SX60

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX60 HS SX60

دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX60 HS

SX60

دوربین Canon SX60 HS

دوربین Canon SX60 HS یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین دوربین های پاور شات و زوم سوپر کانن است. این دوربین پاورشات از لنز 21 تا 1365 میلی متری با زوم اپتیکال 65 برابری استفاده می کند که محدوده فاصله کانونی وسیع این دوربین را برای عکاسی از مناظر بسیار وسیع و سوژه های بسیار دور مناسب می کند.

از دیگر ویژگی های عالی دوربین Powershot SX60 HS می توان به سنسور BSI-CMOS با رزولوشن 16 مگاپیکسل؛ پردازنده DIGIC 6؛ حساسیت 100 تا 3200؛ فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه؛ فوکوس 9 نقطه ای؛ عکاسی پیاپی با 6 فریم اشاره کرد. در هر ثانیه تلفن همراه 3 اینچی و وای فای و NFC. روی بدنه این دوربین درگاه میکروفون نیز تعبیه شده است.

مقدمه:

Canon PowerShot SX60 HS جدیدترین دوربین کانن با زوم فوق العاده در سری دوربین های SX است. این دوربین در سپتامبر 2014 معرفی شد و جایگزین دوربین موفق SX50 HS شد. یکی از ویژگی های بارز دوربین Canon SX60 HS لنز فوق العاده متنوع با زوم باورنکردنی 65 برابر و فاصله کانونی 21-1365 میلی متر است. ترکیب سنسور 16 مگاپیکسلی با پردازنده پیشرفته DIGIC 6 تصاویر با کیفیت بالا را تضمین می کند.

این ترکیب همچنین به این دوربین اجازه می دهد تا به طور مداوم با سرعت 6.4 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و با وضوح Full HD با صدای استریو فیلمبرداری کند. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به مانیتور متحرک و منظرهاب الکترونیکی هر دو با وضوح 922000 نقطه و قابلیت ارتباط WiFi و NFC اشاره کرد.

بدنه و طراحی:

از نظر ابعاد و وزن؛ Canon SX60 HS 5 میلی متر عریض تر و طولانی تر؛ 10 میلی متر ضخیم تر و 55 گرم سنگین تر از مدل SX50 HS است.

از نظر خطوط بدنه؛ دوربین SX60 HS انحنای بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و وقتی آن را در دست می گیرید حس خوبی به شما دست می دهد. طراحی دکمه ساده شده است تا ویژگی های جدیدی مانند WiFi را در خود جای دهد.

در واقع؛ عملکرد دوربین Canon SX60 HS با افزودن یک دکمه چرخشی در پنل بالایی بین صفحه مد و دکمه شاتر؛ بسیار بهبود یافته است. علاوه بر این؛ محل کلید میانبر از پشت دوربین در مدل SX50 HS به پنل بالای دوربین تغییر کرده است.

چرخش حالت عکسبرداری کمی کوچکتر است؛ اما هنوز فضای کافی برای اضافه کردن یک حالت خلاقانه وجود دارد. دسترسی به محفظه باتری و کارت حافظه از طریق درب محفظه زیر دوربین است. متاسفانه هنگام نصب دوربین روی سه پایه؛ امکان باز کردن درب محفظه وجود ندارد.

باتری دوربین Canon SX60 HS همان باتری استفاده شده در مدل SX50 HS است و با یک بار شارژ کامل می توانید حدود 340 عکس بگیرید. دوربین Canon SX60 HS دارای یک کفشک داغ برای فلاش اکسترنال است و از آنجایی که دوربین از نظر اندازه مشابه دوربین های DSLR آماتور است؛ در استفاده از فلاش خارجی مشکلی نخواهید داشت.

لنز و تثبیت کننده:

استفاده از لنز زوم اپتیکال 65x شما را در موقعیتی منحصر به فرد برای ضبط سوژه های دور قرار می دهد. سیستم تثبیت هوشمند Canon SX60 HS از یکی از 8 حالت تثبیت با توجه به تشخیص صحنه استفاده می کند.

چهار حالت تثبیت کننده مربوط به عکاسی است و شامل حالت استاندارد؛ پانوراما؛ ماکرو و سه پایه است. چهار حالت تثبیت کننده دیگر مربوط به حالت تصویر است.

سیستم تثبیت کننده از طریق منو قابل دسترسی است و می توانید آن را در حالت خاموش؛ پیوستها فقط با فشار دادن دکمه شاتر تنظیم کنید. برای آزمایش عملکرد سیستم تثبیت کننده؛ دوربین را در حالت عکاسی با اولویت شاتر و لنز را در حداکثر تله فوتو قرار می دهیم.

با نگاهی به عکس ها به وضوح متوجه می شویم که با فعال سازی سیستم تثبیت کننده؛ می توان با سرعت 1/25 ثانیه به صورت دستی بدون تار شدن تصویر عکاسی کرد. این تابع اثر 6 استاپ را با سرعت کمتر نشان می دهد کهک عملکرد منحصر به فرد است.

تصاویر:

با دوربین Canon SX60 HS می توانید با حداکثر وضوح 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه با صدای استریو عکاسی کنید. در طول تصویربرداری می توان زوم کرد؛ نوردهی را تغییر داد و حساسیت را تنظیم کرد. حداکثر زمان عکاسی با رزولوشن Full HD است و می توانید در حرکت آهسته با وضوح پایین تر عکس بگیرید.

تیراندازی مداوم:

به لطف استفاده از پردازنده سریع DIGIC 6؛ دوربین Canon SX60 HS می تواند به طور مداوم با سرعت 6.4 فریم بر ثانیه و با وضوح کامل عکسبرداری کند. در این سرعت؛ حالت فوکوس خودکار و نوردهی در اولین فریم قفل شده و در فریم های بعدی اعمال می شود.

در تست عکاسی پیاپی با استفاده از کارت حافظه SanDisk Extreme Pro؛ Canon SX60 HS توانست به طور مداوم با سرعت 6.3 فریم در ثانیه عکس بگیرد تا زمانی که ظرفیت کارت حافظه تمام شود.

سیستم ارتباطی:

دوربین Canon SX60 HS مانند سایر مدل های جدید دارای سیستم ارتباطی WiFi و NFC است و می توانید با استفاده از نرم افزار CameraWindow دوربین را از راه دور کنترل کنید؛ عکس بگیرید و عکس را به گوشی های هوشمند خود انتقال دهید. همچنین امکان انتقال تصاویر به کامپیوتر؛ اینترنت و چاپگرهای بی سیم نیز وجود دارد.

نکات مثبت:

  • زوم اپتیکال بالا (65x)
  • عکاسی پیاپی با سرعت بالا با حداکثر وضوح
  • منظرهاب الکترونیکی با وضوح بالا
  • تنظیم دستی نوردهی در حالت عکسبرداری
  • کیفیت تصویر عالی

نکات منفی:

  • شما نمی توانید مانیتور را لمس کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX60 HS SX60" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX60 HS SX60"، کلیک کنید.