نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX420 IS Red

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX420 IS Red

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX420 IS Red

دوربین Canon Powershot SX420 IS قرمز است

این دوربین جدید کانن دارای ویژگی هایی مانند سنسور CCD 20 مگاپیکسلی؛ پردازشگر تصویر DIGIC 4؛ محدوده حساسیت 100-1600؛ زوم اپتیکال 42 برابر و وزن بسیار سبک 325 گرم است. دوربین Canon SX420 IS Red نمی تواند با فرمت Raw عکس بگیرد.

مقدمه

شرکت کانن انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری و لوازم جانبی را در سطح خانگی و حرفه ای تولید می کند دوربین Canon Powershot SX420 IS Red یکی از محصولات پاورشات این شرکت از نوع بریج یا شبه SLR به شمار می رود و وزن آن 325 گرم است. ابعاد 104 85 در 69 میلی متر است.

این دوربین دارای سنسور CCD 21 مگاپیکسلی؛ پردازشگر تصویر DIGIC 4+؛ لنز با فاصله کانونی 24-1008 میلی متر با لرزشگیر و زوم اپتیکال 42 برابر؛ حساسیت 100-1600؛ فیلمبرداری HD می باشد. صفحه نمایش LCD این دوربین 3 اینچی با دقت 230000 نقطه می باشد.

در کنار صفحه نمایش تنظیمات و دکمه های منو قرار دارند. در بالای دوربین دکمه ای برای روشن و خاموش کردن شاتر وجود دارد. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به وای فای؛ فوکوس حالت ماکرو؛ تایمر خودکار 2 تا 10 ثانیه ای؛ فلاش پاپ آپ و نمای زنده اشاره کرد. تصاویر ضبط شده با دوربین Canon Powershot SX420 IS Red بر روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC ضبط می شوند.

طراحی بدنه و ساختار کلی

دوربین های SLR مانند Canon Powershot SX 420 IS اغلب حدود 500 گرم وزن دارند؛ وزن این دوربین کانن 325 گرم است که در این سری دوربین های سبک به حساب می آید. این دوربین با 85 میلی متر باریک ترین دوربین SLR سوپرزوم در کلاس خود محسوب می شود. متاسفانه این دوربین در برابر عوامل محیطی مقاوم نیست و باید در برابر آب؛ رطوبت و گرد و غبار از آن مراقبت کنید.

سایر مشخصات دوربین

دوربین Canon Powershot SX420 IS Red دارای لنز زوم با برد 24-1008 میلی متر با دیافراگم F3.5-F6.6 و زوم اپتیکال 42 برابر است. لنز واید 24 میلی متری این دوربین عکس های واید واقعا استثنایی و ویژه ای را در اختیار عکاس قرار می دهد. علاوه بر این؛ کیفیت تصویر اولترا تله فوتو با لنز 1008 میلی متری نیز کافی و قابل قبول است. لنز این دوربین به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است که به خصوص در سرعت های شاتر پایین بسیار موثر و کاربردی است. لنز این دوربین به حالت فوکوس دستی نیز مجهز شده است.

صفحه نمایش 3 اینچی دوربین پاور شات به وضوح 230000 نقطه مجهز شده است. اندازه و رزولوشن این صفحه نمایش از کیفیت استانداردی در کلاس دوربین های مشابه برخوردار است. این دوربین چشمی ندارد و نبود آن به خصوص در نور شدید می تواند مشکل ساز باشد. قابلیت نصب چشمی خارجی در این دوربین تعریف و گنجانده نشده است.

با دوربین Canon Powershot SX420 IS Red می توانید فیلم هایی با کیفیت HD با وضوح 1280×720 ضبط کنید. این کیفیت و وضوح بسیار پایین است و برای دنیای دیجیتال امروزی مناسب نیست. حالا که حتی ساده ترین دوربین های کامپکت و حتی بیشتر دوربین های گوشی های هوشمند Full HD فیلم برداری می کنند؛ کیفیت HD واقعاً برای دوربینی که در سال 2016 عرضه می شود نامناسب و نامناسب است. همچنین؛ این دوربین هیچ چیزی خروجی نمی دهد نصب میکروفون و هدفون و این یکی از نکات منفی این دوربین

اتصالات؛ حافظه و باتری

دوربین Canon Powershot SX420 IS Red قابلیت اتصال به WiFi و NFC را دارد که انتقال عکس و فایل از دوربین به گوشی یا تبلت را بسیار آسان و راحت می کند. این دوربین از طریق USB 2.0 به کامپیوتر متصل می شود. باتری این دوربین توانایی گرفتن 195 عکس را دارد که در مقایسه با ظرفیت باتری سایر دوربین های SLR مانند که با هر بار شارژ 336 عکس می گیرند؛ بسیار کوچک و غیرقابل قبول به نظر می رسد.

دوربین SX420 نسبت به دوربین های هم رده خود کیفیت باتری پایینی دارد. اما نکته قابل توجه قیمت بسیار مقرون به صرفه این دوربین است که شاید دلیل کافی برای خرید و آماده شدن آن باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX420 IS Red" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot SX420 IS Red"، کلیک کنید.