نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 180 Camera

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 180 Camera

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 180 Camera

دوربین Canon PowerShot IXUS 180

در ژانویه 2016؛ کانن یک دوربین میان رده کامپکت و سبک به نام Canon PowerShot IXUS 180 به دنیا معرفی کرد که دارای سنسور CCD با 20 مگاپیکسل؛ پردازشگر تصویر؛ فیلمبرداری HD 720؛ وزن بزرگ 138 گرم و حساسیت 1600-1000 Canon PowerShot IXUS 180 Canon برای عکاسی عمومی؛ خانگی و روزمره استفاده می شود.

بررسی Canon PowerShot IXUS 180

مقدمه:

دوربین Canon PowerShot IXUS 180 توسط کمپانی Canon در ژانویه 2016 به دنیا معرفی شد.این دوربین با بدنه کوچک و سبک و کیفیت عکس مناسب انتخاب خوبی برای عکاسی است.IXUS 180 یکی از دوربین های کامپکت ارزان و میان رده است که برای انواع ژانرهای عکاسی؛ برای مصارف عمومی و روزمره و عکاسی خیابانی مناسب است.
این دوربین دارای سنسور CCD 20 مگاپیکسلی و کیفیت فیلمبرداری HD 720 می باشد.از حالت های مختلف این دوربین می توان به حالت های عملکرد خودکار هوشمند؛ تشخیص صحنه؛ حالت اقتصادی و حالت کم مصرف برای صرفه جویی در باتری اشاره کرد. این دوربین همچنین مجهز به حالت زوم خودکار است که به راحتی می توانید روی سوژه خود زوم کنید و آن را در فوکوس نگه دارید.

مشخصات دوربین:

پردازشگر تصویر این دوربین DIGIC 4 و حداکثر رزولوشن آن 5152×3864 می باشد. محدوده حساسیت آن 100-1600 است؛ متاسفانه این دوربین نمی تواند با فرمت Raw عکاسی کند.
ایکسوس 180 با وزن سبک 138 گرمی؛ دوربینی بسیار سبک و ساده در بین دوربین های کامپکت به حساب می آید که به راحتی در جیب جا می شود و می توان آن را به هر جایی حمل کرد و به راحتی از آن استفاده کرد. متاسفانه بدنه این دوربین روکش محافظ در برابر شرایط جوی ندارد و باید در برابر آب و ضربه به دقت از آن مراقبت کرد.
صفحه نمایش و چشم

دوربین کانن ایسوس 180 دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی با وضوح 230000 نقطه است که روی بدنه دوربین ثابت شده و تکان نمی خورد. این اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن در مقایسه با سایر دوربین های کامپکت و در مقایسه با استانداردهای سال 2016 کم و چندان قابل قبول نیست.
از طرفی این دوربین چشمی ندارد و هیچ راهی برای اتصال چشمی خارجی به آن وجود ندارد. عدم وجود چشمی در دوربین کمی مشکل ساز است؛ به خصوص در هنگام عکاسی در محیط های روشن؛ استفاده از صفحه نمایش کمی مشکل است.

کیفیت ویدیو

در شرایطی که امروزه اکثر دوربین های کامپکت و حتی دوربین گوشی های هوشمند و تبلت های هوشمند دارای کیفیت فیلمبرداری 4K یا حداقل Full HD هستند؛ دیگر کیفیت HD قابل قبول نیست و دوربین IXUS 180 کیفیت HD ضعیفی دارد. قابلیت اتصال و نصب میکروفون و هدفون برای این دوربین ارایه نشده است.
اتصالات؛ حافظه و باتری

این دوربین شبیه دوربین نیست IXUS 175 امکان اتصال به وای فای و NFC و انتقال فایل ها به دستگاه های هوشمند وجود دارد که می توانید از طریق این درگاه های ارتباطی اقدام کنید و فایل ها را جابجا کنید. عمر باتری این دوربین بر اساس استانداردهای CIPA 220 شات می باشد. با این حال؛ حداقل عمر باتری برای دوربین های کامپکت 243 عکس است IXUS 180 باز هم در این موضوع ضعیف تر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 180 Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 180 Camera"، کلیک کنید.