نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D DSLR kit EF-S 18-135mm IS USM canon 90D kit 18-135mm

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D DSLR kit EF-S 18-135mm IS USM canon 90D kit 18-135mm

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D DSLR kit EF-S 18-135mm IS USM

canon 90D kit 18-135mm

دوربین کانن 90d با لنز 18-135

دوربین کانن 90D این یک دوربین قدرتمند و قابل توجه در زمینه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای است. این دوربین در همه زمینه ها نسبت به مدل های قبلی بسیار بهبود یافته است؛ از اندازه عکس که تعداد بسیار خوبی در حدود 33 مگاپیکسل ثبت می کند تا اندازه تصویری که حداکثر ابعاد 4K را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این کیت دوربین نسبت به مدل های قبلی در کلاس خود طراحی متفاوتی دارد و آن را به دوربینی کارآمدتر تبدیل می کند. همچنین از نظر فوکوس بسیار هوشمندتر و دقیق تر از مدل های قبلی است و با وجود افزایش اندازه عکس؛ قادر است فریم های بیشتری را سریعتر از مدل های قبلی و اکثر رقبای خود ثبت کند.

سنسور و پردازنده

سنسور و پردازنده مهم ترین اجزای دوربین هستند و می توان گفت که مدل جدید با تغییر کامل این دو؛ ارتقای واقعی مدل قبلی است. در مدل 90D؛ کانن برای اولین بار از سنسور 34 مگاپیکسلی استفاده می کند که مگاپیکسل موثر دقیقاً 32.5 است. حداکثر اندازه عکس قابل ثبت با این سنسور 6960 در 4640 پیکسل است که به کاربر اجازه می دهد عکس را در اندازه کمی بزرگتر چاپ کند یا قابلیت برش و بستن کادر را در حین ویرایش افزایش دهد.

این سنسور زمانی که در کنار پردازنده DIGIC 8 قرار گیرد عملکرد خود را به خوبی نشان خواهد داد به لطف استفاده از این پردازنده قدرتمند در 90D؛ با وجود افزایش اندازه تصویر؛ دوربین قادر خواهد بود تا به صورت مداوم تا 11 فریم بر ثانیه عکاسی کند. ! نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد قابلیت افزایش عدد ISO به 25600 به صورت استاندارد است که در حالت زوم شده می توان آن را به 51200 تغییر داد.

فوکوس و اندازه گیری

دوربین 90D دارای 45 نقطه فوکوس هنگام عکاسی از طریق چشم است که هر 45 نقطه از نوع متقاطع هستند. اما همه چیز به تعداد نقاط کانونی محدود نمی شود. قدرت فوکوس در این مدل به قدری بهبود یافته است که ردیابی چهره حتی در هنگام استفاده از چشمی نیز در دسترس است. همچنین امکان تغییر دستی نقطه فوکوس دقیق در حین عکسبرداری وجود دارد.

اما شاهکار فوکوس این دوربین زمانی آشکار می شود که شروع به عکاسی یا گرفتن عکس از طریق صفحه کنید. در این حالت به 5481 نقطه فوکوس با فناوری Dual Pixel دسترسی خواهید داشت که به جای صورت؛ روی چشم های سوژه تمرکز می کند که دقیق ترین نوع فوکوس است.

در کنار همه اینها باید به سنسور نورسنجی بسیار دقیق 220000 نقطه ای 90D نیز اشاره کرد که دقت آن در مقایسه با دوربین 80D حدود 30 برابر شده است و نکته مهم و قابل توجهی برای عکاسان حرفه ای خواهد بود.

فیلمبرداری

چیزی که همه قبل از معرفی این دوربین منتظر آن بودند فیلمبرداری 4K بود. دوربین 90D می تواند با ابعاد UHD 4K یا به طور دقیق تر 3840 x 2160 پیکسل عکاسی کند. آنچه در این مورد قابل توجه است استفاده از تمام سطح سنسور در هنگام عکسبرداری است. اما شگفتی کانن اضافه شدن فیلمبرداری Full HD 120p به این دوربین است که به کاربر اجازه می دهد تا چهار برابر کندتر از حد معمول تصاویر بسازد. اما در حالت فیلمبرداری با سرعت بالا؛ فوکوس خودکار در دسترس نیست و دوربین از تمام سطح سنسور استفاده نمی کند.

طرح

چیزی که در نگاه اول متوجه می شوید اضافه شدن یک دکمه هشت پیکان به پشت بدنه است. دکمه ای که عکاسان حرفه ای با آن آشنا هستند چرا که سال هاست روی بدنه دوربین های فول فریم کانن و همچنین سری 7D وجود دارد. مهمترین عملکرد این دکمه هشت جهته حرکت بین نقاط فوکوس و تغییر دستی آنها هنگام عکاسی از طریق چشمی دوربین است. این مورد برای عکاسان ورزشی و طبیعت بسیار مفید خواهد بود. افزودن این دکمه به پشت باعث تغییر جزیی در قرارگیری دکمه ها شد و طول بدنه نسبت به 80D 2 سانتی متر افزایش یافت.

اما گاهی اوقات عدم تغییر مطلوب است و دو تغییر مطلوب در 90D وجود دارد؛ اولی استفاده از همان نمایشگر عالی 80D قبلی و دومی طراحی بدنه به گونه ای که باتری همچنان می توان از گریپ BG-E14 که با مدل قبلی سازگاری دارد؛ روی آن استفاده کرد. همچنین همانطور که انتظار می رفت؛ بدنه 90D در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. با وجود تمامی تغییرات و افزایش عرض و ارتفاع؛ وزن 90D نسبت به مدل قلب کاهش یافته و برابر با 701 گرم است.

باتری؛ قابلیت های ارتباطی و سایر ویژگی ها دوربین Canon 90d با لنز 18-135

باتری 90D LP-E6N است که به لطف پردازنده جدید حدود 30 درصد عملکرد بهتری را در این دوربین نسبت به مدل قبلی ارایه می دهد. تعداد عکس هایی که با هر بار شارژ کامل باتری می توان ثبت کرد؛ 1300 عکس است که در صورت استفاده از گریپ باتری به 2590 عکس می رسد.

در زمینه امکانات ارتباطی؛ عملکرد NFC وجود ندارد. تنها استفاده از این قابلیت صرفه جویی در زمان ارتباطی چند ثانیه ای بین دوربین و تلفن همراه بود. کانن به جای صرفه جویی در زمان؛ صرفه جویی در مصرف باتری را ترجیح داده است؛ بنابراین قابلیت بلوتوث را به 90D اضافه کرده است که باعث کاهش مصرف باتری در هنگام انتقال فایل ها می شود.

در نهایت اگر بخواهیم بهکی دیگر از ویژگی های این دوربین فوق العاده و تمام شده اشاره کنیم باید به شاتر مکانیکی آن اشاره کنیم که همانطور که انتظار می رفت سرعت 1/8000 ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین در این مدل به لطف وجود شاتر الکترونیکی؛ کاربر قادر خواهد بود حداکثر سرعت 1/16000 ثانیه را داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D DSLR kit EF-S 18-135mm IS USM canon 90D kit 18-135mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D DSLR kit EF-S 18-135mm IS USM canon 90D kit 18-135mm"، کلیک کنید.