نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 700D Body

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon EOS 700D Body

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 700D Body

دوربین Canon 700D در سایت ما

دوربین دوربین Canon Rebel T5i یا Canon 700D درست مانند EOS 650D؛ دارای سنسور 18 مگاپیکسلی CMOS با قابلیت تشخیص فاز داخلی است. دوربین کانون وجود دارد پردازنده DIGIC5 و سیستم تمرکز کنید فیلمبرداری 9 نقطه ای اتوماتیک و Full HD.

بررسی دوربین Canon 700D

در مارس 2013؛ Canon به طور ناگهانی دوربین Canon 700D را معرفی کرد. دوربین Canon 700D ادامه ای بر دوربین های DSLR پایه سری سه رقمی این شرکت است. لازم به ذکر است که این دوربین در بازار آمریکا با نام Rebel T5i شناخته می شود.
دوربین Canon 700D تقریباً هیچ تفاوتی با 650D ندارد: یکی اینکه پیچ تنظیم حالت عکاسی قابلیت چرخش 3600 درجه را دارد. البته مواد روی سطح بدنه نیز کمی تغییر کرده است.

دوربین Canon 700D از سنسور تصویر CMOS هیبریدی 18 مگاپیکسلی؛ سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای؛ صفحه نمایش لمسی با کیفیت 3 اینچی و البته فیلمبرداری Full HD بهره می برد. سیستم اندازه گیری iFCL 63 نقطه ای است.
شاید اغراق نباشد اگر Canon 700D را یکی از سریع ترین دوربین های DSLR بدانیم. کار با دوربین Canon 700D تجربه ای بسیار خوشایند است که با پاسخ های بدون لگ کامل این دوربین ترکیب شده است. البته اولین عامل کیفیت عکس است. اما یک عامل دیگر یا بهتر بگوییم مجموعه عوامل دیگر مجموعه عواملی است که در وهله اول به شما کمک می کند تا این عکس را بگیرید عواملی مانند ارگونومی خوب بدنه و قرارگیری صحیح دکمه ها؛ واکنش لحظه ای دوربین به دستورات. ؛ قابلیت فوکوس بر روی اجسام پرسرعت و بسیاری موارد دیگر؛ به این عوامل توجه می شود. در مورد دوربین Canon 700D به جرات می توان گفت که این دوربین ممکن است از نظر کیفیت تصویر کامل نباشد. اما مطمیناً در قسمت آخر حرفی برای گفتن دارد و یکی از بهترین دوربین ها در این زمینه است.

دوربین کانن 700D

صفحه دوربین

صفحه نمایش دوربین کانن 700D مانند دوربین های EOS 650D و EOS 100D حساس به لمس است و مانند گوشی های هوشمند جدید به لمس حساس است نه به فشار که کار با آن را بسیار ساده و راحت کرده است در هنگام ضبط؛ می توانید فقط با اشاره به صفحه نمایش فوکوس کنید و دوربین Canon 700D را تنظیم کنید تا شاتر را کنترل کند و به محض اینکه به سمت صفحه نمایش اشاره کردید؛ عکس بگیرید. همچنین قابلیت چند لمسی این صفحه نمایش؛ زوم؛ کوچک نمایی و تغییر تصاویر گرفته شده را بسیار آسان می کند. در واقع کاربران گوشی های هوشمند به طور کامل با عملکرد آن آشنا خواهند شد. تمامی عملکردهای دوربین Canon 700D بدون دکمه و از طریق صفحه نمایش لمسی قابل کنترل است. از جمله دکمه صفحه نمایش Q که تنظیمات زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. نکته مثبت این است که به لطف این ویژگی؛ هیچ یک از دکمه های دستی دوربین Canon 700D حذف نشده است و همه عملکردها به صورت دستی قابل اجرا هستند. است

فوکوس خودکار هیبریدی

کانن می گوید که هدف اصلی از طراحی سیستم فوکوس خودکار هیبریدی استفاده در فیلمبرداری بوده است. قابلیت تشخیص فاز سنسور به این معنی است که سیستم فوکوس خودکار قادر است از قابلیت های تشخیص فاز و ردیابی سوژه شرکت به طور کامل استفاده کند. و این بدان معناست که اگر در مرکز سوژه خود فوکوس می کنید و سوژه شما در حال حرکت است؛ دوربین همیشه می داند که در کدام جهت باید فوکوس کند. سیستم هایی که فقط به تشخیص کنتراست متکی هستند؛ گاهی اوقات دچار مشکل می شوند و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید چندین بار تمرکز کنند.

بدنه و طراحی

طراحی بدنه دوربین کانن 700D کاملاً مشابه مدل قبلی خود یعنی EOS 650D است؛ هرچند تغییرات جزیی را شاهد بوده ایم. دکمه های متعدد و کاربردی در سراسر دوربین پراکنده شده است که بسیار عالی است و صفحه نمایش لمسی و چرخشی پشت آن عکاسی را آسان و لذت بخش می کند. اگرچه بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است؛ اما بسیار محکم به نظر می رسد و به لطف دسته آن؛ دوربین Canon 700D به راحتی در دستان شما قرار می گیرد.
بالای دوربین شاهد کنترل های اصلی هستیم. سوییچ سه جهته خاموش؛ روشن و حالت فیلمبرداری که حالت های تصویربرداری در اطراف پنل را در بر می گیرد نیز دقیقاً در پشت شاتر قرار دارد که به راحتی می توان آن را فشار داد و دکمه کنترل دایره ای اصلی را بدون اینکه چشم از آن بردارید حرکت داد. شما می توانید ISO را تغییر دهید که عالی و کاربردی است.
Canon 700D وارث دستگیره استفاده شده در EOS 650D و EOS 600D است. که از سایر مدل های SLR کانن بزرگتر است و بسیار راحت به نظر می رسد.

قسمت های بدن

پانل حالت عکسبرداری دوربین Canon 700D اکنون 360 درجه می چرخد؛ نمادها بزرگتر هستند؛ اما برخی از حالت ها حذف شده و در منوی SCN قرار گرفته اند که از طریق صفحه نمایش لمسی قابل دسترسی است.
دوربین Canon 700D همچنین دارای یک گیرنده کنترل از راه دور IR است که بر روی دسته قرار دارد و توسط ماژول Canon RC-6 کنترل می شود. یک لامپ تایمر خودکار در شکاف بین دسته و لنز وجود دارد. از نظر محدوده پوشش؛ فلاش EOS 700D برابر با EOS 650D است و در ISO 100 تا 13 متر را پوشش می دهد و به حدی بالا می رود که هنگام استفاده از لنزهای بزرگتر هیچ سایه ای در تصویر ایجاد نمی شود. این فلاش را می توان از راه دور کنترل کرد. چراغ های اسیدی گرد نیز وجود دارد؛ از جمله مدل های 320 EX؛ 270 EX II
هات شوی Canon 700D با فلاش های سری EX که از 270 EX II تا 600 EX-RT پشتیبانی می کنند و ST-E3-RT از SDHC/SDXC پشتیبانی می کند؛ سازگار است.

اتصالات

ورودی و خروجی دوربین Canon 700D همانند دوربین Canon EOS 650D در کنار بدنه قرار دارد. در بالا؛ جک کنترل از راه دور RS-60E3 و جک میکروفون استریو قابل مشاهده است. در این قسمت یک محفظه اتصال دیجیتال در زیر محفظه مخاطبین وجود دارد. پورت جداشدنی AV/USB در کنار درگاه mini HDMI در این قسمت قرار گرفته و با عملکرد CEC سازگار است. این بدان معناست که می توانید به راحتی با کنترل در هنگام اتصال به تلویزیون؛ تصاویر را تغییر دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 700D Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 700D Body"، کلیک کنید.