نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark III Body

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark III Body

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark III Body

دوربین Canon 5D Mark III

بررسی تخصصی دوربین Canon 5D Mark III

تغییرات ایجاد شده در دوربین Canon 5D Mark III نسبت به مدل EOS-5D MKII نسبتا بلند است و دارای سنسور 22 مگاپیکسلی سرعت است تیراندازی 6 فریم بر ثانیه مداوم؛ فیلمبرداری 1080p با سرعت 24؛ 25 و 30 فریم در ثانیه؛ سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای و سیستم نورسنجی 63 منطقه ای.

به جرات می توان گفت که علیرغم شباهت اسمی به سلف خود؛ این دوربین از هر نظر به مدل EOS-5D MKII سه سال و نیم پس از معرفی دوربین موفق؛ برتری دارد EOS-5D MK II شرکت مدل کانن دوربین Canon EOS 5D Mark III Body دوربینی را معرفی کرد که تغییرات کیفی و عملی مهمی را با استفاده از آخرین فناوری های به کار رفته در مدل ایجاد می کند EOS-7D و EOS-1DX این بررسی توسط DXO LABS نگاهی دقیق و مقایسه ای به دوربین Canon EOS 5D Mark III Body دارد.

سنسور فول فریم نسل جدید

  • با وجود شباهت ظاهری؛ تفاوت های قابل توجهی بین سنسور 21 مگاپیکسلی Canon 5D Mark III و سنسور 22.3 مگاپیکسلی Canon 5D Mark III وجود دارد. دو تغییر اصلی در این سنسور نسل جدید وجود دارد:

  • استفاده از فناوری میکرولنز بدون فاصله (از دوربین EOS-1DX ؛ اندازه فتوسیت افزایش یافته و در نتیجه میزان نور دریافتی نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است.

  • در این سنسور؛ هر فتودیود مجهز بهک ترانزیستور است که وظیفه آن پردازش نویز در مرحله اولیه انتقال سیگنال است. این بدان معناست که Canon 5D Mark III Body می تواند به حساسیت اسمی 25600 دست یابد و می تواند تا 102400 افزایش یابد. طبق گفته Canon؛ عکس های گرفته شده با حساسیت 25600 کاملاً قابل استفاده هستند.

پردازنده جدید Digic 5+؛ عکاسی سریع

برای هماهنگی هرچه بهتر با سنسور و سیستم پیشرفته نورسنجی؛ Canon از پردازنده جدید Digic 5+ استفاده می کند. علامت + در نام این پردازنده مهم است: سرعت پردازنده Digic 5 17 برابر پردازنده Digic 4 است و جالب است بدانید که سرعت پردازنده Digic 5+ سه برابر سرعت Digic است. 5.

اگرچه سرعت عکاسی پیاپی این دوربین به 14 فریم در ثانیه استثنایی EOS-1DX نزدیک نمی شود؛ اما 6 فریم در ثانیه این دوربین می تواند برای ثبت برخی صحنه های پویا کاملاً کافی باشد. هنگام عکاسی با فرمت RAW و استفاده از کارت حافظه CF UDMA-7؛ تعداد عکس های متوالی حداکثر 18 عکس خواهد بود؛ اما در فرمت JPEG تعداد عکس ها نامحدود خواهد بود.

عملکرد شاتر کم نویز

کانن در دوربین Canon 5D Mark III از شاتر و مکانیزم موتور آینه ای جدید و دقیق استفاده کرده است که عملکرد بی صدا آن ستودنی است. در حالت عکاسی بی صدا صدای عملکرد شاتر کاملا کاهش یافته و از 60 دسی بل به 50 دسی بل رسیده است. ذکر این نکته ضروری است که در حالت صدای کم سرعت عکاسی پیاپی به 3 فریم در ثانیه کاهش می یابد. شاتر این دوربین 150000 بار تست شده است.

دوربین Canon 5D Mark III

سیستم فوکوس خودکار

همانند شرکت نیکون در دوربین D800 سیستم فوکوس خودکار روی خود دوربین D4 کانن همچنین از سیستم فوکوس خودکار پیشرفته دوربین استفاده می کند EOS-1DX برای کاربران دوربین های Canon 5D Mark III (البته با محدودیت هایی) ارایه شده است. 41 نقطه فوکوس متقاطع در این سیستم 61 نقطه ای استفاده شده است.

اما در مقایسه با سیستم فوکوس خودکار دوربین EOS-1DX سیستم فوکوس خودکار دوربین EOS-5D MK III قابلیت تطبیق رنگ با نوردهی را ندارد. محدوده پوشش سیستم فوکوس خودکار Canon 5D Mark III در منظرهاب (8×19 میلی متر) کاملاً گسترده تر از دوربین Canon EOS 5D MK III همچنین خلاقیت زیادی در تنظیمات سیستم فوکوس خودکار این دوربین از نظر دسترسی آسان به تنظیمات مختلف برای سوژه های متحرک (6 حالت) به کار رفته است.

سیستم پیش بینی حرکت سوژه در این دوربین و همچنین سایر دوربین های حرفه ای استفاده شده است. در حالت AI Servo؛ این سیستم به صورت قابل پیش بینی کار می کند و در واقع برای جلوگیری از تاخیر بین فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن عکس؛ فقط در هنگام عکس گرفتن کار می کند. علاوه بر دقت فوکوس بالا؛ کاربر می تواند مشکلات فوکوس برخی از لنزها (پیش فوکوس یا پس فوکوس) را از طریق منوی دوربین اصلاح کند.

عکاسی با کیفیت FULL HD در دوربین Canon 5D Mark III هیچ گزینه ای برای ضبط ویدیو با فرمت RAW و خروجی ویدیو هنگام تصویربرداری در پورت HDMI وجود ندارد. همان مدل EOS-5D MKII فوکوس خودکار در حالت عکسبرداری امکان پذیر نیست. حجم فایل های ویدیویی برای هر کلیپ 4 گیگابایت است (حدود 12 دقیقه) اما پس از رسیدن به 4 گیگابایت؛ فایل بعدی بدون توقف ضبط ایجاد می شود.

با این دوربین می توانید با کیفیت 24p؛ 25p و 30p با کیفیت FULL HD عکاسی کنید. همچنین می توانید از سرعت 60p با کیفیت HD برای عکاسی اسلوموشن استفاده کنید. میکروفون دوربین صدا را به صورت مونو ضبط می کند؛ اما می توانید از یک میکروفون استریو خارجی استفاده کنید و سطح ضبط صدا را با استفاده از سطح سنج ورودی مانیتور کنترل کنید. همچنین می توانید برای کنترل بهتر صدا؛ هدفون را به دوربین متصل کنید.

طبق اطلاعات منتشر شده شرکت کانن؛ می توانید در تنظیمات با حساسیت بالا (ISO) مانند ISO 12800 و حتی ISO 25600 عکاسی کنید و این همان لحظه ای است که بقیه رقبا را در این بخش به چالش می کشد. کدگذاری فایل های ویدیویی H.264 بوده و میزان فشرده سازی به عهده کاربر می باشد. این فشرده سازی ها عبارتند از:

ALL-I: در این حالت؛ تمامی تصاویر به صورت داخلی کدگذاری می شوند. نتیجه کیفیت بالاتر اما فشرده سازی سنگین تر است.

IPB: در این حالت از هر 10 تصویر یکی کدگذاری می شود و از هر سه تصویر یکی به عنوان کنترل برای بازیابی فریم های از دست رفته استفاده می شود. نتیجه این روش رمزگذاری سبک تر اما کیفیت پایین تری دارد.

ویژگی های ارگونومیک جدید

  • منوی دوربین Canon 5D Mark III دوباره طراحی شده است و به نظر می رسد این منو راحت تر شده و دسترسی به تنظیمات و عملکردها آسان تر شده است.

  • دکمه جدید برای فعال کردن حالت Live View

  • می توانید نقطه فوکوس را به طور مستقل در جهت های افقی و عمودی مختلف انتخاب کنید.

  • در حالت عکاسی؛ می توانید با دکمه شاتر شروع به ضبط کنید. بنابراین می توانید از ریموت کنترل برای تصاویر استفاده کنید.

  • امکان مقایسه دو تصویر در کنار هم؛ بزرگنمایی و مقایسه هیستوگرام آنها

  • اگرچه این دوربین حرفه ای است اما حالت خودکار (iA+) نیز دارد.

  • دکمه انتخاب حالت عکسبرداری دارای یک قفل در مرکز است.

  • این دوربین دارای دو اسلات کارت حافظه است: یکی برای کارت های CF و دیگری برای کارت های SD/SDHC/SDXC. علاوه بر این؛ حالت های ذخیره سازی مختلفی در این کارت ها در اختیار کاربر قرار می گیرد.

مقایسه مشخصات فنی دوربین های EOS-5D MKIII و EOS-5D MKII

مقایسه محدوده دینامیکی دوربین های EOS-5D MKIII و EOS-5D MKII

مقایسه محدوده دینامیکی دوربین های EOS-5D MKIII و NIKON D800

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark III Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark III Body"، کلیک کنید.