نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II

Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II

دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II

دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II جدیدترین دوربین این شرکت از سری دوربین های چهار رقمی آن است که توسط نورگره به صورت کیت برای شما آورده شده است. این کیت های دوربین ارزان ترین دوربین های DSLR کانن هستند و عموماً برای کسانی که به دنبال انتقال از دنیای عکاسی موبایل یا دوربین های کامپکت به دنیای عکاسی حرفه ای هستند؛ مناسب هستند.

دوربین های کانن به دلیل دسترسی به طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند لنزها؛ فلاش ها و تجهیزات نوردهی استودیویی؛ برند بسیار محبوبی برای عکاسان هستند و در مقایسه با دوربین های هم قیمت اما از برندهای دیگر؛ سهم بازار بهتری دارند. این دوربین که به نوعی جایگزین دوربین رده پایین Canon 1300D شده است؛ ویژگی هایی نزدیک به نسل قبلی خود دارد؛ اما شاهد چند تغییر مهم هستیم. در ادامه به بررسی این دوربین می پردازیم.

بررسی دوربین Canon EOS 2000D EF-S 18-55mm IS II

تنها تفاوت مهم بین دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II و سلف آن؛ 1300D؛ در سنسور آنها قرار دارد. (البته؛ کانن همچنان از سنسور 1300D در دوربین دیگری که با 2000D معرفی شده است؛ استفاده می کند.) اگرچه سنسور 2000D همان سنسور 24.1 مگاپیکسلی است که در اکثر دوربین های این شرکت در اندازه APS-C دیده ایم. چند سال اخیر آخرین و مدرن ترین نسخه است. این همان تراشه ای نیست که در دوربین های میان رده مانند EOS 800D استفاده می شود؛ اما در واقع نسخه قدیمی تری از سنسوری است که در مدل های قدیمی تر مانند EOS دیده ایم. 750D.

از طرفی در مورد سنسور این دوربین باید بگوییم که از جدیدترین سنسورهای کانن استفاده نمی کند. اگرچه کانن از نسل هشتم پردازنده DIGIC خود در دوربین بدون آینه EOS M50 خود استفاده می کند؛ اما می بینیم که این دوربین از پردازنده DIGIC 4+ استفاده می کند که همان پردازنده است. EOS 1300D خوب.

به همین دلیل محدوده حساسیت سنسور در این دوربین همانند مدل قبلی و بین ISO 100-6400 است که خیلی زیاد نیست. سایر امکانات تغییر چندانی نکرده است. سیستم فوکوس 9 نقطه ای این دوربین هیچ اثری از سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF ندارد که در دوربین های جدید این شرکت شاهد آن هستیم. بنابراین؛ ما انتظار نداریم که سرعت و دقت فوکوس این دوربین در Live View یا فیلمبرداری به سطح دوربین های رده بالاتر Canon برسد.

این بد نیست که دوربین آنقدر شبیه دوربین های قبلی است. اما اینکه ویژگی هایی که این روزها در اکثر دوربین های این رنج قیمتی استاندارد شده اند؛ در این دوربین ها وجود ندارد کمی ناامید کننده است. به عنوان مثال؛ مشخص نیست که چرا فیلمبرداری 4K یا حداقل یک صفحه نمایش لمسی در دوربینی که برای کاربران سطح ابتدایی معرفی شده است گنجانده نشده است.

خوشبختانه امکان فیلم برداری با وضوح Full HD 1080p بر روی این دوربین وجود دارد و همچنین می توانید از WiFi برای اتصال این دوربین به گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده کنید. متاسفانه امکان اتصال به بلوتوث وجود ندارد و نمی توانید از این اتصال بی سیم کم مصرف برای ارتباط مداوم با دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید.

وقتی Canon 2000D 18-55mm 3.5-5.6 IS II را در دست بگیرید؛ دوربین قدرتمندی به نظر نمی رسد. اما حداقل بدنه آن خشن و محکم به نظر می رسد و چسبندگی آن به خوبی در دست قرار می گیرد. دکمه های روی بدنه مانند دوربین های قبلی کانن در این رده چیدمان دارند و یک یا دو دکمه قابل برنامه ریزی علاوه بر دسترسی سریع به عملکردهایی مانند ISO و تعادل رنگ سفید دارند.

منظرهاب و نمایشگر Canon EOS 2000D

از آنجایی که این دوربین یک DSLR است؛ طبیعتاً دارای منظرهاب اپتیکال است. پوشش قاب تصویر در این منظرهاب حدود 95 درصد است که احتمالاً حدود 5 درصد از لبه های تصویر را نمی بینید. البته استفاده از منظرهاب الکترونیکی برای کار در نور شدید و همچنین دیدن کادر تصویر با کیفیت بالا از ویژگی های مهم است.

بسیاری از عکاسان بر این باورند که منظرهاب اپتیکال دوربین های DSLR نسبت به منظرهاب دیجیتالی که در اکثر دوربین های بدون آینه وجود دارد؛ برتری دارد. در واقع هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال؛ منظرهاب اپتیکال تصویر روشن تر و واضح تری دارد که دقیقاً همان چیزی است که در جلوی دوربین است و در نور کم هیچ افت یا نویزی را مشاهده نخواهید کرد. شما در واقع تصویر پریسکوپ را می بینید که همان تصویر آینه ای جلوی دوربین است.

اما نقطه ضعف این نوع منظرهاب این است که تا زمانی که به حالت Live View نروید؛ نمی توانید تاثیر تغییرات سرعت؛ دیافراگم؛ حساسیت و … را مشاهده کنید. روی تصویر این روزها؛ بسیاری از منظرهاب های الکترونیکی با کیفیت بالا برای دوربین های بدون آینه طراحی می شوند که می توانند علاوه بر تغییرات نوردهی؛ عملکردهای مختلف دوربین مانند افکت های از پیش تعیین شده را در منظرهاب نمایش دهند. البته وجود منظرهاب اپتیکال نیز در کاهش مصرف باتری موثر است که نباید از آن غافل شد.

منظرهاب این دوربین نیز مانند مدل قبلی یک LCD 3 اینچی 920K است که قابل چرخش یا لمس نیست. بنابراین برای Vlogging و سلفی مناسب نیست و کار با Live View در زوایای بالا و پایین دشوار است. جدای از این نقاط ضعف؛ کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است و زاویه دید نیز نسبتا خوب است. برای پایین نگه داشتن قیمت این دوربین؛ کانن از صفحه نمایش لمسی استفاده نکرده است؛ که طبیعتاً به این معنی است که نمی توانید از فوکوس لمسی هنگام عکاسی استفاده کنید.

بهره وری دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II

تعداد نقاط فوکوس 9 نقطه در بین سایر دوربین های DSLR قدیمی در نظر گرفته می شود. اما اگر قرار است این دوربین اولین DSLR شما باشد؛ احتمالا برای شما کافی خواهد بود. اکنون بسیاری از عکاسان با دوربین هایی که نقاط فوکوس کمتری نسبت به این دوربین دارند؛ عکس های عالی می گیرند. البته مشکل این نقاط این است که مقدار زیادی به سمت مرکز کادر جمع می شوند و احتمالاً باید از ابتدا یاد بگیرید که چگونه فوکوس را روی اشیایی که در کنار کادر قرار دارند قفل کنید و کادر یک عکس را تغییر دهید. تصویر

نقطه فوکوس مرکزی این دوربین متقاطع بوده و نسبت به سایر نقاط حساس تر است. احتمالاً از این نقطه بیشتر از سایر نقاط استفاده خواهید کرد؛ مخصوصاً هنگام عکاسی در نور کم. نقاط دیگر سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه در نور مناسب دارند.

سرعت عکاسی این دوربین 3 فریم بر ثانیه است. بنابراین اگر به عکاسی از سوژه های پویا مانند عکاسی ورزشی؛ حیات وحش یا اکشن علاقه دارید؛ احتمالاً این دوربین برای شما کار نخواهد کرد. با سرعت 3 فریم در ثانیه؛ شانس گرفتن بهترین عکس از این سوژه ها کاهش می یابد. باتری این دوربین شبیه همان باتری است که Canon در 4000D استفاده می کند و می تواند با یک بار شارژ حدود 500 عکس بگیرد. این برای یک روز عکاسی کافی است؛ اما به هیچ وجه به عمر باتری 1200 شات نیکون D3400؛ ابتدایی ترین دوربین نیکون با همین قیمت نزدیک نیست.

کیفیت عکس و فیلم دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II

شاید مهم ترین چیزی که عکاسان تازه کار از یک دوربین DSLR انتظار دارند کیفیت عکس ها و فیلم های آن باشد. با این حال؛ در حالی که دوربین های تلفن همراه به اندازه کافی پیشرفته هستند که برای عکاسی عمومی یا عکس های فوری کافی هستند؛ آنچه از یک دوربین DSLR بزرگ انتظار می رود؛ عکس های واضح و باکیفیت است و Canon EOS 2000D تمام صرفه جویی هایی را که در جنبه های مختلف انجام داده است؛ ارایه می دهد. در مورد کیفیت سنسور APS-C؛ بسیار خوب به نظر می رسد.

عکس های گرفته شده با دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II کیفیت بالا و دامنه دینامیکی خوبی از تصاویر را نشان می دهد. قابلیت عکاسی با فرمت RAW و ثبت جزییات در فیلم های Full HD باعث می شود این دوربین چیزی فراتر از یک دوربین فقط برای مبتدیان باشد. اگرچه نمی توان این دوربین را یک دوربین DSLR مناسب برای عکاسی دانست؛ اما برای کسانی که می خواهند با آن فیلم های کوتاهی بگیرند؛ امکانات پیشرفته و کیفیت خوبی دارد.

این دوربین احتمالاً برای بسیاری از کاربران جایگزین دوربین تلفن همراه آنها خواهد شد و سنسور بزرگ APS-C آن با وضوح واقعی 24 مگاپیکسل و لنز دوربین کیت تصویری با جزییات خوب و عمق میدان ارایه می دهد که بسیار زیباتر و قدرتمندتر است. توسط یک تلفن همراه از آنجایی که این دوربین از سری فریم های کوچک کانن است؛ امکان استفاده از تمامی لنزهای DSLR کانن (هم سری EF و هم سری EF-S) و همچنین لنزهای شرکت های دیگر که برای کانن ساخته شده اند؛ وجود دارد.

رنگ های تصویر دقیقاً همان چیزی است که ما از دوربین کانن انتظار داریم؛ واضح و دقیق؛ و نویز تصویر در حساسیت های بالاتر از 3200 نسبتاً زیاد است. بنابراین می توان آن را حتی در چاپ هایی به بزرگی A4 دید.

لنز کیت همراه این دوربین EF-S 18-55mm II است که کیفیت نسبتا خوبی دارد و لرزش گیر نیز دارد.

این دوربین برای چه کسانی است؟

با اینکه دوربین Canon EOS 2000D Kit EF-S 18-55mm IS II آخرین دوربین Canon APS-C یا غیر فول فریم است که وارد بازار شده است؛ اما ویژگی های آن با توجه به قیمت آن؛ کمتر از ارزان ترین مدل نیکون در این رده؛ Nikon D3400 است. شاید چیزی که این دوربین را از D3400 جلوتر می دهد به بازاریابی بهتر Canon نسبت به خود دوربین مربوط می شود. با این حال کانن طیف وسیع تری از لنزها و لوازم جانبی دارد و بازار بهتر و بزرگتری دارد.

سوالات متداول

دوربین Canon EOS 2000D چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین Canon EOS 2000D دارای سنسور APS-C؛ وضوح 24.1 مگاپیکسل؛ سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای؛ فیلمبرداری Full HD؛ صفحه نمایش LCD 3 اینچی و پشتیبانی از لنزهای Canon EF-S است.

آیا دوربین Canon EOS 2000D قابلیت اتصال به اینترنت و اشتراک گذاری تصاویر را دارد؟

خیر؛ Canon EOS 2000D از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت پشتیبانی نمی کند. می توانید از روش های دیگری برای انتقال تصاویر به دستگاه های دیگر یا اشتراک گذاری از طریق کابل USB یا کارت حافظه استفاده کنید.

آیا دوربین Canon EOS 2000D لرزشگیر تصویر دارد؟

بله؛ لنز EF-S 18-55mm IS II که به عنوان لنز کیت با Canon EOS 2000D جدید ارایه می شود؛ دارای تثبیت کننده تصویر است. این ویژگی به شما کمک می کند تا در شرایط کم نور یا در حین عکاسی تصاویر پایدارتری ثبت کنید.

آیا دوربین Canon EOS 2000D برای عکاسی حرفه ای مناسب است؟

Canon EOS 2000D در درجه اول به عنوان یک دوربین سطح پایه برای مبتدیان یا علاقه مندان به عکاسی به بازار عرضه می شود. این دوربین دارای ویژگی های کاربردی است اما به عنوان یک دوربین حرفه ای شناخته نمی شود. برای عکاسی حرفه ای؛ دوربین های کانن رده بالاتر ممکن است گزینه های بهتری باشند.

آیا دوربین Canon EOS 2000D دارای لنزهای قابل تعویض است؟

بله دوربین Canon EOS 2000D از لنزهای Canon EF-S پشتیبانی می کند و می توانید لنزهای مختلفی را به آن وصل کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که لنزهای مناسب با نوع عکاسی خود را انتخاب کنید.

چگونه فوکوس دستی را روی Canon EOS 2000D تنظیم دقیق کنم؟

برای فوکوس دستی Canon EOS 2000D؛ به حالت “MF” یا فوکوس دستی روی لنز خود بروید. سپس با چرخ فوکوس روی لنز؛ فوکوس را تنظیم کنید تا تصویر به وضوح در منظرهاب یا منظرهاب نمایش داده شود. با زوم کردن روی تصویر می توانید فوکوس را با دقت بیشتری تنظیم کنید.

چگونه می توانم با استفاده از Canon EOS 2000D عکس های پرتره با پس زمینه زیبا بگیرم؟

برای گرفتن عکس های پرتره با پس زمینه زیبا از حالت دیافراگم باز (عمق میدان کم) استفاده کنید که جلوه پس زمینه تار ایجاد می کند. همچنین می توانید با استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی بیشتر و فاصله نزدیکتر از صورت سوژه؛ این جلوه را تقویت کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II"، کلیک کنید.