نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera

نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera

دوربین بدون آینه نیکون Z 9 یکی از جدیدترین دوربین های بدون آینه فول فریم است که برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای که می خواهند عکس ها و فیلم های خلاقانه و جذابی ثبت کنند مناسب است. این دوربین سرعت و دوام بالایی دارد. دارای منظرهاب الکترونیکی؛ سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی؛ ضبط عکس و فیلم k8 با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. اینها تنها بخشی از ویژگی های این دوربین بدون آینه نیکون Z 9 در بدنه خوش ساخت است.

مشخصات کلی دوربین بدون آینه نیکون Z 9

معمولا برای انتخاب دوربین باید در نظر بگیریم که در چه زمینه ای از عکاسی می خواهیم کار کنیم و سپس با بررسی مشخصات و بودجه اقدام به خرید کنیم. در مورد مشخصات؛ دوربین بدون آینه نیکون Z 9 دارای ابعاد 90.5 x 149.5 x 149 میلی متر است. وزن این دوربین با باتری و کارت حافظه 1340 گرم و بدون آن 1160 گرم است. دوربین بدون آینه نیکون Z9 دارای 5 لرزشگیر داخلی است و فرمت عکس هایی که با آن ثبت می کنید RAW و JEPG می باشد.

علاوه بر این دوربین بدون آینه نیکون Z9 دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی و صفحه نمایش آن حدود 2100000 نقطه است. این دوربین شامل پورت کارت حافظه نوع XQD؛ پورت اتصال USB TYPE-C و پورت خروجی HDMI می باشد. همچنین از دو نوع فناوری بی سیم Wifi و Bluetooth و موقعیت یاب GPS استفاده می کند. همچنین می توانید از فوکوس خودکار و فوکوس دستی در دوربین بدون آینه نیکون Z9 برای فوکوس در حین عکس برداری استفاده کنید.

ویژگی های دوربین بدون آینه نیکون Z 9

در قسمت قبل ویژگی های کلی دوربین بدون آینه نیکون Z 9 را شرح دادیم در این قسمت به بررسی سایر ویژگی های خاص این دوربین بدون آینه می پردازیم:

سنسور و پردازنده قدرتمند + بالاترین نرخ فریم

دوربین بدون آینه نیکون Z 9 دارای سنسور فول فریم CMOS با وضوح 45.7 مگاپیکسل با فرمت FX است. طراحی این سنسور به گونه ای است که سرعت خواندن آن سریع بوده و سرعت شاتر دوربین را کاهش می دهد. قدرت پردازش به این معنی است که این دوربین نیکون قادر است به طور مداوم با سرعت 20 فریم در ثانیه در فرمت RAW عکاسی کند و بیش از 1000 عکس را ثبت کند.

همچنین می توانید با فرمت JEGP با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکس بگیرید. همچنین اگر این سرعت برای شما کافی نیست؛ با کاهش وضوح عکس به 11 مگاپیکسل؛ امکان عکاسی با سرعت 120 فریم بر ثانیه در فرمت JPEG وجود دارد. تمام این حالت های عکاسی در فرمت های مختلف تنها با دکمه AE/AF در دوربین بدون آینه نیکون Z 9 امکان پذیر است.

تعادل رنگ و نویز

یکی از نقاط قوت دوربین بدون آینه نیکون Z9 تعادل رنگ و کیفیت تصویر آن است. پردازنده EXPEED 7 تصاویر را در طیف رنگی واقعی ایجاد می کند و وضوح و پویایی قابل توجهی را ایجاد می کند. این دوربین دارای محدوده حساسیت دینامیکی ISO 64-25600؛ به علاوه حالت های HI1 و HI2 است که 32-102400 افزایش می یابد. پردازنده EXPEED برای پیشرفت فناوری در دوربین های بدون آینه طراحی شده است و به افزایش عملکرد سنسور کمک می کند. در نتیجه؛ اطلاعات را سریعتر و دقیق تر پردازش می کند. نیکون به طور خاص این پردازنده را برای ضبط ویدیوهای طولانی با کیفیت K8 توسعه داده است.

فوکوس دستی و اتوماتیک

دوربین بدون آینه نیکون Z9 از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای برای فوکوس خودکار سریع و دقیق استفاده می کند. سیستم فوکوس خودکار دوربین نیکون از ارتباطات پرسرعت و سنسور پرسرعت استفاده می کند که فوکوس خودکار را با سرعت 20 فریم بر ثانیه امکان پذیر می کند. علاوه بر این؛ سیستم فوکوس دوربین بدون آینه نیکون Z 9 از عملکرد در نور کم با حالت Starlight پشتیبانی می کند؛ که فوکوس EV-8.5 را فعال می کند؛ بنابراین می توانید با خیال راحت در شب؛ در کنسرت ها و سایر رویدادهای عکاسی عکاسی کنید.

ردیابی اشیا با استفاده از هوش مصنوعی

دوربین نیکون Z9 می تواند به طور خودکار طیف وسیعی از سوژه ها از جمله افراد؛ حیوانات؛ پرندگان؛ اتومبیل ها؛ موتورسیکلت ها و هواپیماها را شناسایی و ردیابی کند. مهم نیست که سوژه چقدر کوچک یا وارونه باشد؛ هوش مصنوعی دوربین آن را تشخیص می دهد؛ حتی زمانی که سرعت سنسور زیاد است یا نور محیط کم است. این دوربین بدون آینه نیکون اولین سیستم ردیابی سه بعدی را دارد.

ضبط K4 و K8

همانطور که در این دوربین عکس های باکیفیت می بینیم؛ یکی از قوی ترین دوربین های فیلمبرداری را نیز داریم. با رزولوشن ها و نرخ فریم های مختلف تا K8 می توانید با این دوربین نیکون فیلم بگیرید. با این دوربین امکان فیلمبرداری مداوم با کیفیت K8 به مدت دو ساعت و 5 دقیقه وجود دارد. علاوه بر این با کیفیت K4 این دوربین می توانید ویدیوهای هیجان انگیز UHD؛ اسلوموشن و اسلوموشن را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

اگر می خواهید درباره ویدیوهای تایم لپس بیشتر بدانید؛ این مقاله را توصیه می کنم تایم اوت چیست؟ چگونهک ویدیوی تایم لپس بسازیم؟ ادامه مطلب

ضبط داخلی 10 بیتی

ضبط کننده PCM با عمق صدای 24 بیتی به شما امکان می دهد فیلم هایی با صدای پویا ضبط کنید. همچنین می توانید برای کاهش نویز هنگام ضبط ویدیو؛ رابط میکروفون را غیرفعال کنید.

منظرهاب الکترونیکی و صفحه نمایش

Z9 مانند برادران نیکون خود دارای منظرهاب الکترونیکی بزرگ و با وضوح بالا است. نیکون ادعا می کند که این منظرهاب درخشان ترین منظرهاب در جهان است. یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی چهار محوره وجود دارد که می توانید هنگام عکاسی در حالت پرتره؛ 90 درجه به سمت بالا متمایل شوید. همچنین هنگام نگه داشتن دوربین به صورت افقی می توانید دوربین را به سمت بالا و پایین متمایل کنید. این طراحی مشابه چندین دوربین دیگر پاناسونیک و فوجی فیلم است و می توان گفت که بهترین طراحی صفحه نمایش برای عکاسان است.

بدنه ای ثابت و بادوام

دوربین بدون آینه نیکون Z 9 با استانداردهای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت و شاسی دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که بسیار مستحکم و بادوام است.

مقایسه دوربین بدون آینه نیکون Z9 با دوربین DSLR نیکون D6

Nikon Z9 شباهت زیادی به DSLR پرچمدار خود یعنی Nikon D6 دارد. این شباهت شامل شکل بدنه و دسته و همچنین قرارگیری دکمه ها (دکمه های پشتی) و طراحی منوها می باشد. هر دو دوربین دارای کنترل های عمودی یکپارچه هستند و از باتری با ظرفیت بالا سری EN-EL18 استفاده می کنند.

نیکون ادعا می کند که شاسی Z9 به اندازه D6 قوی و بادوام است و کیفیت ساخت کلی آن؛ از جمله مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت؛ ثابت است. اما دوربین بدون آینه نیکون Z9 حدود 20 درصد کوچکتر از Nikon D6 DSLR است.

نکات مثبت اصلی دوربین بدون آینه نیکون Z 9

  • پردازشگر تصویر 7EXPEED
  • سنسور CMOS با فرمت جدید 45.7 FX مگاپیکسلی
  • K8 قادر به ضبط ویدیو با سرعت 30 فریم در ثانیه و K4 با سرعت 120 فریم در ثانیه است
  • سیستم فوکوس خودکار با 493 نقطه تشخیص
  • منظرهاب الکترونیکی
  • تشخیص و ردیابی اجسام بر اساس هوش مصنوعی
  • صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی با چهار محور
  • 5 گیگاهرتز وای فای؛ بلوتوث و سرعت GNSS
  • دسته عمودی؛ 2 اسلات CFEXPRESS نوع B

نکات منفی دوربین بدون آینه نیکون Z 9

  • وزن بالای یک کیلوگرم

آیا خرید دوربین بدون آینه نیکون Z 9 برای من مناسب است؟

دوربین بدون آینه نیکون Z 9 با توجه به مشخصات خود دوربینی فوق العاده قدرتمند است که ترکیبی بی نظیر از سرعت بالا؛ وضوح بالا و کیفیت ساخت عالی را به خریداران ارایه می دهد. این دوربین بهترین انتخاب برای عکاسی حیات وحش؛ ورزش؛ خبرنگاران خبری و عکاسان و فیلمسازان حرفه ای است. اگر پردازنده دوربین؛ قابلیت فیلم برداری k8؛ سیستم فوکوس اتوماتیک و دستی؛ عملکرد هوش مصنوعی دوربین؛ منظرهاب الکترونیکی و بدنه مقاوم دوربین در اولویت های عکس و فیلم برداری در شرایط سخت هستند؛ این دوربین می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera"، کلیک کنید.